Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ohjaustehostin pumpun vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mike_sss
    Bimmer Rookie
    • Mar 2017
    • 47
    • suomi

    Ohjaustehostin pumpun vaihto

    Onko iso homma 520 vaihtaa? Ylä vai alakautta helpoin?
    Ihme rallatusta alkanut pitää. Olisikohan ilmaa? Atf muuttunu ruskeaksi. Säiliön letku mehii kyllä jonkinverran. Ensiapuna letkun ja nesteiden vaihto vai pumppu kaput?🤔
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10923
    • Joensuu

    #2
    Jos siellä on nestettä riittävästi, niin eiköhän se pumppu ole vaihto kunnossa. Ilma sieltä tulee kyllä pois, joten siitä ei ääni johdo. Vuotavat letkut vaihtoon pumpun kanssa. Yläkautta onnistuu vaihtaa. Samalla vaihtaisin kyllä säiliön kun siinä on sisällä suodatin, joka ei ole vaihdettavissa.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • Mike_sss
      Bimmer Rookie
      • Mar 2017
      • 47
      • suomi

      #3
      Originally posted by HTK12 View Post
      Jos siellä on nestettä riittävästi, niin eiköhän se pumppu ole vaihto kunnossa. Ilma sieltä tulee kyllä pois, joten siitä ei ääni johdo. Vuotavat letkut vaihtoon pumpun kanssa. Yläkautta onnistuu vaihtaa. Samalla vaihtaisin kyllä säiliön kun siinä on sisällä suodatin, joka ei ole vaihdettavissa.
      Kiitti neuvoista! Joo säiliö menee samalla uusiks. Ihmeellisesti säksättää ajaessa kun kiihdyttää. Pitkää etsin mistä ääni kuuluu ja sit paikallistin sen pumpusta tulevan kun paikallaan kääntää rattia. Tosin ei niin kova nakutus kun ajaessa.

      Comment

      • Axum
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 4416
        • Kuopio

        #4
        Aika fakiiri saa olla jos vaihtaa pumpun yläkautta.
        - E30 325i M52B28TU Cabriolet
        - E39 528ia
        - KUOPION PUTKIMIEHET -team
        - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

        Puretaan 520ia -97
        https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

        Comment

        • tansju
          Bimmer Rookie
          • Apr 2015
          • 96
          • Nokian perämettällä

          #5
          Originally posted by Axum View Post
          Aika fakiiri saa olla jos vaihtaa pumpun yläkautta.
          Laturi tieltä poies niin hyvinhän tuo onnistuu

          Comment

          • Axum
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 4416
            • Kuopio

            #6
            Originally posted by tansju View Post
            Laturi tieltä poies niin hyvinhän tuo onnistuu
            Toki onnistuu myös noin mutta paljon helpompi alakautta.
            - E30 325i M52B28TU Cabriolet
            - E39 528ia
            - KUOPION PUTKIMIEHET -team
            - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

            Puretaan 520ia -97
            https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

            Comment

            • Mike_sss
              Bimmer Rookie
              • Mar 2017
              • 47
              • suomi

              #7
              Originally posted by Axum View Post
              Toki onnistuu myös noin mutta paljon helpompi alakautta.
              Ei tuo alakauttakaan ihan helppo ole jos ei oo monttuu tai nosturia 😄 Ei tuo pieni ääni kääntäessä itseäni haittaa mut mietin voiko tuo raksutus kiihdyttäessä vaikka ei rattia käännä ni pumpusta tulla🤔

              Comment

              • BMW525Xda
                BTCF Member
                • Feb 2014
                • 8681
                • Xxxxxx

                #8
                Originally posted by Mike_sss View Post
                Ei tuo alakauttakaan ihan helppo ole jos ei oo monttuu tai nosturia 😄 Ei tuo pieni ääni kääntäessä itseäni haittaa mut mietin voiko tuo raksutus kiihdyttäessä vaikka ei rattia käännä ni pumpusta tulla🤔
                Matalille ajorampeille keula na tehostajan pudottaminen alakautta on 20min homma ainakin e46 M54 moottorisessa. Yläkautta joutuu purkamaan paisarin ja syylarin edestä.

                Comment

                • Mike_sss
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2017
                  • 47
                  • suomi

                  #9
                  Originally posted by BMW525Xda View Post
                  Matalille ajorampeille keula na tehostajan pudottaminen alakautta on 20min homma ainakin e46 M54 moottorisessa. Yläkautta joutuu purkamaan paisarin ja syylarin edestä.
                  Juu sellai se on tehtävä. Yläkautta niin joutuu flektin ja flektitunnelin ottaa pois tieltä. Ei käsittääkseni koko syyläriä. En sit tiiä laturista pitääkö se?

                  Comment

                  • Pazi88
                    Moderator
                    • Jan 2007
                    • 10978
                    • Oulu

                    #10
                    Tuossa video pumpun vaihdosta e39:iin: https://youtu.be/DH6us7E5uDU

                    Instagram, YouTube kanava
                    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                    Comment

                    • Mike_sss
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2017
                      • 47
                      • suomi

                      #11
                      Originally posted by Pazi88 View Post
                      Tuossa video pumpun vaihdosta e39:iin: https://youtu.be/DH6us7E5uDU
                      Kiitoksia jälleen kerran hyvästä videosta 👍

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎