Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw 530d E39 Tasonsäätö nostaa ylös

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BeyernWerke
    Newbiemmer
    • Sep 2020
    • 18
    • Kirkkonummi

    Bmw 530d E39 Tasonsäätö nostaa ylös

    Tuo touring 530d E39 on omassa omistuksessa näyttänyt näytössä Self Level Susp. Inactive. Ja pitänyt perää pikkasen ylhäällä. Kunnes eilen kun vaihdoin tunkilla toisia renkita alle, ja otin varastosta edellisestä E39 vararenkaan kun tuosta puuttui. Rengas työt kun tuli valmiiksi niin jokin vartti meni niin kompura alkaa pitää ääntä ja sitten se nosti perän ihan ylös ja siihen jäi. No otin akun kengän irti ja laitoin takaisin nii se laski perän normaali tasolle. Kunnes tänään pihalla auto itekseen nosti perän taas täysin ylös ja siihen jäi kunnes otin taas akun kengät irti ja laitoin takaisin niin se laski taas sen normali tasolle. Mistä tota vikaa vois alkaa metsästää? Rele? Anturi? Tasonsäätö tunnistin?
  • Fubar
    BTCF Member
    • Aug 2003
    • 195
    • Kuopio

    #2
    Originally posted by BeyernWerke View Post
    Tuo touring 530d E39 on omassa omistuksessa näyttänyt näytössä Self Level Susp. Inactive. Ja pitänyt perää pikkasen ylhäällä. Kunnes eilen kun vaihdoin tunkilla toisia renkita alle, ja otin varastosta edellisestä E39 vararenkaan kun tuosta puuttui. Rengas työt kun tuli valmiiksi niin jokin vartti meni niin kompura alkaa pitää ääntä ja sitten se nosti perän ihan ylös ja siihen jäi. No otin akun kengän irti ja laitoin takaisin nii se laski perän normaali tasolle. Kunnes tänään pihalla auto itekseen nosti perän taas täysin ylös ja siihen jäi kunnes otin taas akun kengät irti ja laitoin takaisin niin se laski taas sen normali tasolle. Mistä tota vikaa vois alkaa metsästää? Rele? Anturi? Tasonsäätö tunnistin?
    Veikkaus korkeusanturille tai sen johtosarjalle.
    Itsella sama vika korjaantui johtosarja korjaamalla, oli yksi johto hankautunut poikki juuri ennen läpivientiä auton sisälle.
    Inpalla pääset näkemään muuttuuko anturin arvot kun perä liikkuu.
    E61 530d -06, E61 530xd -06, E34 540i/6 touring -95
    ex. E39 530d touring -03, E39 M5 -00, E39 520d touring -01, E30 324tda touring -89, E30 316 1.8 2d -86

    Comment

    • Clavurion
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2005
      • 9159
      • Oulu

      #3
      Anturivian suhteen vikakoodeissa voi olla myös sellainen hauskuus, että koodi häviää muistista, kun virrat käyttää pois. Eli jos siellä muka ei ole vikakoodeja, niin ne pitäisi tuoreltaan lukea, kun herja tulee tauluun käyttämättä virtoja välissä pois.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • BeyernWerke
        Newbiemmer
        • Sep 2020
        • 18
        • Kirkkonummi

        #4
        Originally posted by Clavurion View Post
        Anturivian suhteen vikakoodeissa voi olla myös sellainen hauskuus, että koodi häviää muistista, kun virrat käyttää pois. Eli jos siellä muka ei ole vikakoodeja, niin ne pitäisi tuoreltaan lukea, kun herja tulee tauluun käyttämättä virtoja välissä pois.
        Vika oli korkeusanturissa (vasemman puolen) oli luiskahtanut paikoiltaan ja jäänyt ylätilaan. Luultavasti edellinen omistaja oli täräyttänyt johonki kuoppaan. Korkeusanturi säädetty paikoilleen ja nyt toimii eikä herjaile enää vikakoodeja. Tässä mallissa obd lukijaa ei ole polkimien yläpuolella vaan konepellin alla kun on vuoden 1999 mallia.

        Comment

        Working...
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎