Menin tosiaan ostamaan tälläsen 530d vuosmallia -99. Noh, aikani ajeltua alkoi kyrsimään putkesta tuleva musta pilvi kiihdytellessä joten tilasin saksasta uuden ilmamassamittarin. Edellisessä oli numerosarjan loppuosa 468, sellaista en löytänyt joten uuden loppuosa on 527. Tästä luin foorumeilta että pitää dde päivittää ja tähän sain myös varmistuksen. Käytin auton ilmeisesti osaavalla pajalla jossa dde sai päivitystä, vanha part number 7785540, päivityksen jälkeen 8506675.
No päivityksen jälkeen auto kulki silti paremmin maffin piuha irroitettuna vs. piuha paikallaan. Tästä lähdin pajalta kyselemään ja luettiin koodit, katottiin auto läpi ja oltiin ilmeisesti livedataa lähössä lukemaan, kunnes hän huomasi että "pre supply pressure" liian alhainen, oli muistaakseni tyhjäkäynnillä jotain 3,4 - 3,5 ja tästä syystä ei kuulemma voi livedataa käydä katsomassa. Kehotus oli vaihtaa tankinpumppu, sen tein ja ei vaikutusta joten vaihdoin varmuudeksi vielä pa-suodattimen ja kuskin alla olevan pumpun. Nyt kulkee vähän paremmin maffin piuha paikallaan mutta vielä empii ja selvää tehonpuutetta havaittaessa. Esimerkkinä paikalta lähdettäessä tuntuu että kaasu tulee viiveellä ja todella laiska kun taas maf piuha irti ja paikaltaan lappu lattiaan niin renkaat ulvoo.
Mitäs tässä pitäis alkaa tekemään?
Itse inpalla luettuna pre supply pressure 3.5-3.6 tyhjäkäynnillä ja ajossa 3-3.5 riippuen kaasujalasta. Tehojen kadotessa soll air mass 850 ja ist air mass tippuu 500-600
No päivityksen jälkeen auto kulki silti paremmin maffin piuha irroitettuna vs. piuha paikallaan. Tästä lähdin pajalta kyselemään ja luettiin koodit, katottiin auto läpi ja oltiin ilmeisesti livedataa lähössä lukemaan, kunnes hän huomasi että "pre supply pressure" liian alhainen, oli muistaakseni tyhjäkäynnillä jotain 3,4 - 3,5 ja tästä syystä ei kuulemma voi livedataa käydä katsomassa. Kehotus oli vaihtaa tankinpumppu, sen tein ja ei vaikutusta joten vaihdoin varmuudeksi vielä pa-suodattimen ja kuskin alla olevan pumpun. Nyt kulkee vähän paremmin maffin piuha paikallaan mutta vielä empii ja selvää tehonpuutetta havaittaessa. Esimerkkinä paikalta lähdettäessä tuntuu että kaasu tulee viiveellä ja todella laiska kun taas maf piuha irti ja paikaltaan lappu lattiaan niin renkaat ulvoo.
Mitäs tässä pitäis alkaa tekemään?
Itse inpalla luettuna pre supply pressure 3.5-3.6 tyhjäkäynnillä ja ajossa 3-3.5 riippuen kaasujalasta. Tehojen kadotessa soll air mass 850 ja ist air mass tippuu 500-600
Comment