Announcement

Collapse
No announcement yet.

523/E39 (1996) valomoduuli vaihdettu - uusi outo merkki mittaristossa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TJJ
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2003
    • 7591
    • Jyväskylä

    #16
    Originally posted by KFZ-Koenig
    Saksan foorumeilla oli pari vuotta sitten yleinen keskustelunaihe se, että juuri BMW olisi jättänyt tahalleen takaportin mittaristoon
    DIS:issä vaan painetaan sopiva koodi joka poistaa kaikki lukitukset ja antaa lisävalikot käyttöön... Varmaan tuollainen onkin olemassa mutta onko sitä jokaisen huollon DIS:issä on taas eri juttu. Aikamoisen riskin imagon pilaantumisesta ottavat jos se on niihin jätetty ja tuon saa joku lehtimies selville.
    E39 528iA

    Comment

    • mailman
      BTCF Member
      • Jul 2003
      • 8003
      • Vantaa

      #17
      Originally posted by TJJ
      DIS:issä vaan painetaan sopiva koodi joka poistaa kaikki lukitukset ja antaa lisävalikot käyttöön... Varmaan tuollainen onkin olemassa mutta onko sitä jokaisen huollon DIS:issä on taas eri juttu. Aikamoisen riskin imagon pilaantumisesta ottavat jos se on niihin jätetty ja tuon saa joku lehtimies selville.
      Eikö nyt tuollainen koodi, ja versiot Disseistä olisi jo olleet iät ajat jaossa, jos siis tuollaiset softasta löytyisi?
      G01 ///M40i '19
      F48 xDrive20i ///M-Sport '18
      E39 ///M5 '00

      Comment

      • TJJ
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2003
        • 7591
        • Jyväskylä

        #18
        Originally posted by mailman
        Eikö nyt tuollainen koodi, ja versiot Disseistä olisi jo olleet iät ajat jaossa, jos siis tuollaiset softasta löytyisi?
        Ei välttämättä sillä eihän DIS:illä tee ruuvaajat tai kotikäyttäjät mitään koska sen mittapäätä ei saa mistään.
        E39 528iA

        Comment

        • KFZ-Koenig
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2003
          • 2900

          #19
          Originally posted by TJJ
          Ei välttämättä sillä eihän DIS:illä tee ruuvaajat tai kotikäyttäjät mitään koska sen mittapäätä ei saa mistään.
          Mitäs softia muuten Modicissa käytetään? Onko sillä tehtävissä samat hommat, kuin DIS:llä, mutta ankeemmalla käyttiksellä? Noita Modiccejahan on käytettynä jonkun verran kaupan.
          Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

          Comment

          • jartsa02
            BTCF Member
            • Jun 2003
            • 1131
            • Helsinki

            #20
            Tosta DISsistä ei oo kauheesti apua, ensiksi sen softan toimintakuntoon laittaminen on enemmän kuin hankalaa, kun se noita UNIX-peräisiä softia. Ja sitten on toi mittapäähomma, siinä mittapäässä on ilmeisesti oma prossu ja tolla softalla annetaan vain komentoja sille. Toi DISsi on siis hyödytön noihin hommiin, jos ei ole sitä mittapäätä. Mun mielestä kukaan ei ole maailmassa saanut sitä kotioloissa sellaseen toimintakuntoon siten että siitä olisi hyötyä. Tuolla alan foorumeilla tyypit koittaa saada toimimaan tota jostain haalituilla DISsin mittapäiden osilla ja sitä kautta yrittää saada kloonattua ton mittapään. Noita DISsinkin osia tuonne markkinoilla aina silloin tällöin jostain eksyy.
            BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

            Comment

            • KFZ-Koenig
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2003
              • 2900

              #21
              Onko sulla Jartsa tietoa tuosta Bemarin omasta MoDiC Mobiler Diagnose Computersta? Sehän on sellanen karvalakkiversio tuosta DIS:stä, eli ei mikään tietokone vaan sellanen kapulamalli. Niitä on ollut myytävänä huntista tonttuun useampiakin.

              Tuo mittapääjuttu on kyllä mielenkiintoinen sillä, tuo vanha DIS ei kuulemma kelpaa enää näille uusille E60, E65, E90 jne. bemareille, mutta mittapää edelleen...
              Last edited by KFZ-Koenig; 10-09-2005, 15:30.
              Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

              Comment

              • handelsbank
                Newbiemmer
                • Jun 2005
                • 18

                #22
                Merkin poistosta

                Mitenkäs kun osa on tilattu käytettynä Saksasta eBay:ltä? Eli onko edes mahdollista saada tuota palloa pois ja synkroinoitua noita?

                Ironistahan tässä on se, että valomoduuli vaihdettiin, koska autossa oli ongelmia mittariston kanssa, eli vilkut ja kello toimii vähän miten sattuu. Lisätietoja keskustelussa: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=20413

                Olen tainnut tulkita tuon Hemin viestin hieman väärin, eli mihin osaan tässä tarkalleen viitataan, ja missä kohtin noita johtoja on, missä nuo kosketusviat voivat olla.

                Hemi:
                Mittaristovikaa. Se varmistuu sillä kun tuo vilkkuongelma seuraavan kerran ilmenee. Eli kun seuraavan kerran vilkku lakkaa toimimasta, pyri tsekkaamaan toimiiko silti varsinainen vilkku. Eli jos auto oikeasti vilkuttaa mutta mittariston "naksutin"/valosysteemi on pimeänä, on vika luonnollisesti mittaristossa. Eli auto kyllä vilkuttaa ilman että mitään simuloitua relenaksutusta ei mittaristo tuotakkaan. Hyvällä "tsäkällä" mittariston johtoliittimen kontaktiongelma, mutta voihan se mittaristo ja sen 2:s väyläohjaus olla menossakin. Ei ollenkaan harvinainen ongelma e39:ssä ja uusi mittari+koodaus n.750e.

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #23
                  Siis postaukella viitattiin nimen omaan mittaristovikaan/väyläohjausvikaan.
                  Muutamia tapauksia on tiedossa että ko.vika syntyy mittariston liittimen kontaktihäiriöstä(liitimen pari ensimmäistä nastaa huonolla kontakslla/liitin "väännyksissä"). Valonohjausboksin(LCM) jotkut häiriöt voivat ilmeisesti heijastua myös mittariston toimintaan.

                  Comment

                  • jartsa02
                    BTCF Member
                    • Jun 2003
                    • 1131
                    • Helsinki

                    #24
                    Toi valo-ohjausboxi kyllä voi aiheuttaa väyläohjausvian myöskin. Itseasiassa mikä tahansa väylässä kiinni oleva laite aiheuttaessaan väylävian (esim. väylä oikarissa jossain laitteessa) aiheuttaa kaikkien väylässä kiinni olevien laitteiden sekoamisen, kuten tuossakin handelsbankenin tapauksessa oli. Esim. joku jenkkityyppi vähän sotki I-bus-adapterin kanssa siellä CD-boxin liittimellä (kytki sieltä ilm. ton väylän maihin) ja sai jotakuinkin samanlaisen ilmiön aikaan.
                    BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

                    Comment

                    • handelsbank
                      Newbiemmer
                      • Jun 2005
                      • 18

                      #25
                      Olisiko kuitenkin syytä laittaa orkkis takaisin?

                      Eli saako tuota palloa tuosta välistä pois missään, vai kannattaako laittaa alkuperäisosa takaisin? Jos sen laittaa takaisin, niin tarvitseeko sitä koodata enää millään vai riittääkö pelkkä osan vaihto?

                      Vika ei nimittäin ilmeisesti kuitenkaan ollut tuossa LCM-boksissa, sillä vilkkuvika ei kadonnut. Vilkku jää siis silti aika ajoin vilkkumaan mittariin kun vilkku palautuu, tai ei vilku ollenkaan kun nappaa vilkun viiksestä päälle.

                      Kattoluukku ja sähköikkunoiden toiminta on toinen ongelma, joka luojan kiitos on esiintynyt harvoin, mutta kiinnostaisi tietää että mikä niitä ohjaa, vai liittyykö nekin tähän.

                      Comment

                      • jartsa02
                        BTCF Member
                        • Jun 2003
                        • 1131
                        • Helsinki

                        #26
                        Originally posted by KFZ-Koenig
                        Onko sulla Jartsa tietoa tuosta Bemarin omasta MoDiC Mobiler Diagnose Computersta? Sehän on sellanen karvalakkiversio tuosta DIS:stä, eli ei mikään tietokone vaan sellanen kapulamalli. Niitä on ollut myytävänä huntista tonttuun useampiakin.

                        Tuo mittapääjuttu on kyllä mielenkiintoinen sillä, tuo vanha DIS ei kuulemma kelpaa enää näille uusille E60, E65, E90 jne. bemareille, mutta mittapää edelleen...
                        Niin, toi taitaa just olla sellanen kapulamallinen vehje, sillä saapi nyt ainakin vikakoodit yms. tiedot pihalle autoista ja ne moottoripuolen anturidatat. Koodatakin niillä kait pystyy jotain, ainakin joillain versioilla niistä (ainakin MODIC III:lla).

                        Noissa uudemmissa on vaihtunut noi koodijutut erilaisiksi ja siksi ei ne vanhemmat taida pystyä noihin uusiin. Sinänsä varmaan tuo liityntätapa autoon ei oo muuttunut, siksi toi mittapää taitaa toimia, mutta toi softapuoli niissä taitaa olla ihan eri kamaa. Noi uudemmat DISsit taitaa olla vielä hankalampia kloonattavia, kun niissä on tullut lisää kaikkee systeemiä, noi mittapäätkin taitaa nykyään niissä pelata langattomasti WLANin kautta etc.
                        BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

                        Comment

                        • janke
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2010
                          • 3667
                          • seinäjoki

                          #27
                          Ilmestyi myös toi piste mittaristoon, mutta hävis kun sammutti auton ja käynnisti uudellee:think Onko toi merkki paalaukseen vai sekoileeko sähköt taas kun alkoi vesikelit?
                          Bmw 316 E30 -88

                          Comment

                          • jakeluvesimies
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2010
                            • 2726
                            • On the road @ Laplandia

                            #28
                            Originally posted by janke View Post
                            Ilmestyi myös toi piste mittaristoon, mutta hävis kun sammutti auton ja käynnisti uudellee:think Onko toi merkki paalaukseen vai sekoileeko sähköt taas kun alkoi vesikelit?
                            Sähköt sekoilee ellet ole vaihtanut juuri mittaristoa tai valomoduulia kattoluukku tai tuulilasi voi vuotaa vettä sinne apukuskin jalkatilaan kickpaneeliin, jossa valomoduuli sijaitsee..
                            Last edited by jakeluvesimies; 17-01-2015, 00:13.

                            Comment

                            • janke
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2010
                              • 3667
                              • seinäjoki

                              #29
                              Originally posted by jakeluvesimies View Post
                              Sähköt sekoilee ellet ole vaihtanut juuri mittaristoa tai valomoduulia kattoluukku tai tuulilasi voi vuotaa vettä sinne apukuskin jalkatilaan kickpaneeliin, jossa valomoduuli sijaitsee..
                              Juu, en ole vaihtanut mittaria. Täytyy siis olla kosteuden aiheuttamaa vikaa. Olikin eilen sisätilalämmitin päällä monta tuntia aamusta, ennen tämän pisteen syttymistä,joten sis.tila lämmitin on saattanut lykätä kosteutta edellä joka onkaloon?

                              Selittäiskö tuo valomoduuli sitten sen, kun kuskinpuolen xenoni on välillä pimennyt yht.äkkiää, mutta auton uudelleen käynnistys on aina korjannu tilanteen?


                              Täytyy tarkistaa tuo moduuli jotta, ei sinne tosiaanki jostain vuoda vettä.
                              Last edited by janke; 17-01-2015, 04:58.
                              Bmw 316 E30 -88

                              Comment

                              • jakeluvesimies
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2010
                                • 2726
                                • On the road @ Laplandia

                                #30
                                Originally posted by janke View Post

                                Selittäiskö tuo valomoduuli sitten sen, kun kuskinpuolen xenoni on välillä pimennyt yht.äkkiää, mutta auton uudelleen käynnistys on aina korjannu tilanteen?

                                .
                                Tuo on ennemmin kiinni polttimosta tai ballastista... Yhdessä tapauksessa vastaava vika helpottui kun irrotteli ja kiinnitteli umpion johtosarjan liitintä. Lie hapettumaa ollut... sitten kannatta myös polttimon liitin tarkistaa onko vikaa. Eli näyttääkö samalta kuin toinen.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎