Originally posted by KFZ-Koenig
Announcement
Collapse
No announcement yet.
523/E39 (1996) valomoduuli vaihdettu - uusi outo merkki mittaristossa
Collapse
X
-
-
-
Originally posted by TJJDIS:issä vaan painetaan sopiva koodi joka poistaa kaikki lukitukset ja antaa lisävalikot käyttöön... Varmaan tuollainen onkin olemassa mutta onko sitä jokaisen huollon DIS:issä on taas eri juttu. Aikamoisen riskin imagon pilaantumisesta ottavat jos se on niihin jätetty ja tuon saa joku lehtimies selville.
Comment
-
-
Originally posted by TJJEi välttämättä sillä eihän DIS:illä tee ruuvaajat tai kotikäyttäjät mitään koska sen mittapäätä ei saa mistään.Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.
Comment
-
-
Tosta DISsistä ei oo kauheesti apua, ensiksi sen softan toimintakuntoon laittaminen on enemmän kuin hankalaa, kun se noita UNIX-peräisiä softia. Ja sitten on toi mittapäähomma, siinä mittapäässä on ilmeisesti oma prossu ja tolla softalla annetaan vain komentoja sille. Toi DISsi on siis hyödytön noihin hommiin, jos ei ole sitä mittapäätä. Mun mielestä kukaan ei ole maailmassa saanut sitä kotioloissa sellaseen toimintakuntoon siten että siitä olisi hyötyä. Tuolla alan foorumeilla tyypit koittaa saada toimimaan tota jostain haalituilla DISsin mittapäiden osilla ja sitä kautta yrittää saada kloonattua ton mittapään. Noita DISsinkin osia tuonne markkinoilla aina silloin tällöin jostain eksyy.BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14
Comment
-
-
Onko sulla Jartsa tietoa tuosta Bemarin omasta MoDiC Mobiler Diagnose Computersta? Sehän on sellanen karvalakkiversio tuosta DIS:stä, eli ei mikään tietokone vaan sellanen kapulamalli. Niitä on ollut myytävänä huntista tonttuun useampiakin.
Tuo mittapääjuttu on kyllä mielenkiintoinen sillä, tuo vanha DIS ei kuulemma kelpaa enää näille uusille E60, E65, E90 jne. bemareille, mutta mittapää edelleen...Last edited by KFZ-Koenig; 10-09-2005, 15:30.Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.
Comment
-
-
Merkin poistosta
Mitenkäs kun osa on tilattu käytettynä Saksasta eBay:ltä? Eli onko edes mahdollista saada tuota palloa pois ja synkroinoitua noita?
Ironistahan tässä on se, että valomoduuli vaihdettiin, koska autossa oli ongelmia mittariston kanssa, eli vilkut ja kello toimii vähän miten sattuu. Lisätietoja keskustelussa: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=20413
Olen tainnut tulkita tuon Hemin viestin hieman väärin, eli mihin osaan tässä tarkalleen viitataan, ja missä kohtin noita johtoja on, missä nuo kosketusviat voivat olla.
Hemi:
Mittaristovikaa. Se varmistuu sillä kun tuo vilkkuongelma seuraavan kerran ilmenee. Eli kun seuraavan kerran vilkku lakkaa toimimasta, pyri tsekkaamaan toimiiko silti varsinainen vilkku. Eli jos auto oikeasti vilkuttaa mutta mittariston "naksutin"/valosysteemi on pimeänä, on vika luonnollisesti mittaristossa. Eli auto kyllä vilkuttaa ilman että mitään simuloitua relenaksutusta ei mittaristo tuotakkaan. Hyvällä "tsäkällä" mittariston johtoliittimen kontaktiongelma, mutta voihan se mittaristo ja sen 2:s väyläohjaus olla menossakin. Ei ollenkaan harvinainen ongelma e39:ssä ja uusi mittari+koodaus n.750e.
Comment
-
-
Siis postaukella viitattiin nimen omaan mittaristovikaan/väyläohjausvikaan.
Muutamia tapauksia on tiedossa että ko.vika syntyy mittariston liittimen kontaktihäiriöstä(liitimen pari ensimmäistä nastaa huonolla kontakslla/liitin "väännyksissä"). Valonohjausboksin(LCM) jotkut häiriöt voivat ilmeisesti heijastua myös mittariston toimintaan.
Comment
-
-
Toi valo-ohjausboxi kyllä voi aiheuttaa väyläohjausvian myöskin. Itseasiassa mikä tahansa väylässä kiinni oleva laite aiheuttaessaan väylävian (esim. väylä oikarissa jossain laitteessa) aiheuttaa kaikkien väylässä kiinni olevien laitteiden sekoamisen, kuten tuossakin handelsbankenin tapauksessa oli. Esim. joku jenkkityyppi vähän sotki I-bus-adapterin kanssa siellä CD-boxin liittimellä (kytki sieltä ilm. ton väylän maihin) ja sai jotakuinkin samanlaisen ilmiön aikaan.BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14
Comment
-
-
Olisiko kuitenkin syytä laittaa orkkis takaisin?
Eli saako tuota palloa tuosta välistä pois missään, vai kannattaako laittaa alkuperäisosa takaisin? Jos sen laittaa takaisin, niin tarvitseeko sitä koodata enää millään vai riittääkö pelkkä osan vaihto?
Vika ei nimittäin ilmeisesti kuitenkaan ollut tuossa LCM-boksissa, sillä vilkkuvika ei kadonnut. Vilkku jää siis silti aika ajoin vilkkumaan mittariin kun vilkku palautuu, tai ei vilku ollenkaan kun nappaa vilkun viiksestä päälle.
Kattoluukku ja sähköikkunoiden toiminta on toinen ongelma, joka luojan kiitos on esiintynyt harvoin, mutta kiinnostaisi tietää että mikä niitä ohjaa, vai liittyykö nekin tähän.
Comment
-
-
Originally posted by KFZ-KoenigOnko sulla Jartsa tietoa tuosta Bemarin omasta MoDiC Mobiler Diagnose Computersta? Sehän on sellanen karvalakkiversio tuosta DIS:stä, eli ei mikään tietokone vaan sellanen kapulamalli. Niitä on ollut myytävänä huntista tonttuun useampiakin.
Tuo mittapääjuttu on kyllä mielenkiintoinen sillä, tuo vanha DIS ei kuulemma kelpaa enää näille uusille E60, E65, E90 jne. bemareille, mutta mittapää edelleen...
Noissa uudemmissa on vaihtunut noi koodijutut erilaisiksi ja siksi ei ne vanhemmat taida pystyä noihin uusiin. Sinänsä varmaan tuo liityntätapa autoon ei oo muuttunut, siksi toi mittapää taitaa toimia, mutta toi softapuoli niissä taitaa olla ihan eri kamaa. Noi uudemmat DISsit taitaa olla vielä hankalampia kloonattavia, kun niissä on tullut lisää kaikkee systeemiä, noi mittapäätkin taitaa nykyään niissä pelata langattomasti WLANin kautta etc.BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostIlmestyi myös toi piste mittaristoon, mutta hävis kun sammutti auton ja käynnisti uudellee:think Onko toi merkki paalaukseen vai sekoileeko sähköt taas kun alkoi vesikelit?Last edited by jakeluvesimies; 17-01-2015, 00:13.
Comment
-
-
Originally posted by jakeluvesimies View PostSähköt sekoilee ellet ole vaihtanut juuri mittaristoa tai valomoduulia kattoluukku tai tuulilasi voi vuotaa vettä sinne apukuskin jalkatilaan kickpaneeliin, jossa valomoduuli sijaitsee..
Selittäiskö tuo valomoduuli sitten sen, kun kuskinpuolen xenoni on välillä pimennyt yht.äkkiää, mutta auton uudelleen käynnistys on aina korjannu tilanteen?
Täytyy tarkistaa tuo moduuli jotta, ei sinne tosiaanki jostain vuoda vettä.Last edited by janke; 17-01-2015, 04:58.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by janke View Post
Selittäiskö tuo valomoduuli sitten sen, kun kuskinpuolen xenoni on välillä pimennyt yht.äkkiää, mutta auton uudelleen käynnistys on aina korjannu tilanteen?
.
Comment
-
Comment