Lämmityslaitteen puhallin lopetti pyörimästä ja tilasin nettikaupasta manuaali-ilmastoinnilla olevaan autoon puhaltimen moottorin. No sehän ei ollut sinne sopiva, vaan kiinnitys oli erilainen ja tuuletinsiivet isommat. Vaihdoin vanhasta puhallinmoottorista moottorin kuoret kiinnityksineen sekä puhallinsiivet. Uudesta moottorista roottori (johon jyrsittiin kiinnitykset vanhoille tuuletinsiiville) hiilineen ja johtoineen. Testasin kootun moottorin 12 ja 6 V jännitteellä ja se pyöri mukavasti. Kasattiin koetaulu paikoilleen ja testattiin toiminta. No sehän ei toiminutkaan kuten pitäisi, vaan auto käynnistettäessä puhallin nostaa hetkeksi nopeuden n. puoleen tehosta ja alkaa laskea nopeuttaan vähitellen minimiin vaikka koko ajan on puhallin nopeus säädin max. asennossa. Autossa on manuaali ilmastointi ja puhaltimen säätö manuaalinen. Kokeiltiin vaihtaa mikälie hyllyssä ollut siili, mutta tilanne ei muuttunut . Mikä tässä meni pieleen? onko aut. ilmastoinnin puhallinmoottorissa jotain eroa kytkennässä verrattuna tähän manuaali ilmastointi malliin? Voiko näitä eri ilmastointimallin moottoreita ohjata samalla ohjauspanelilla (manuaali ohjaus) ja samalla siilillä? Vai onko tässä taas kumminkin vain kysymys viallisista siileistä , vai onko manuaalinen nopeudensäätöpaneli vaurioitunut? Olisiko lajitovereilla antaa ehdotuksia vian korjaamiseksi.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 puhaltimien (aut/man) nopeuden ohjaus
Collapse
X
-
Kyllähän tuo kuulostaa sille että väärä osa ei vaan toimi siellä.
E39 kun on niin "helppo" vaihtaa puhallinmoottori, niin kyllä lähtisin siitä että oikeaa osaa kannattaisi tarjota paikalleen eikä väärää.
Tehossa voi olla eroa, joten ohjain näkee kulutetun virran, ja päättelee siitä jotakin pieleen.
Toki voi olla mahdollista että autossasi on joku muu viallaE34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
-
Comment