Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 528 ilmaongelmaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • M€sserschmitt
    Newbiemmer
    • Jun 2020
    • 6
    • Hämeenlinna

    E39 528 ilmaongelmaa

    Eli oireet on ilmeisestikkin ne perinteiset jos on ilmaa jäähdytinjärjestelmässä; ajossa koneen lämmöt seilaa pystysuoran ja punarajan väliä, eikä pihaustakaan lämpöä ei tule hyttiin.

    Ilmausta on yritetty kaksi kertaa forumin ohjeen mukaan. Auto on ollut ylämäessä ja etupää pukeilla renkaat n. 20cm maasta. Alavesiletkua tuli pumpattua n. 1,5h eikä ala lämmintä tulla hyttiin ja koneen lämmöt pysyy tiukasti maksimissa.

    Vesipumppu myös avattu ja todettu täysin toimivaksi. Ideoita mitä on vielä tehtävissä?
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

    #2
    Alkoiko jonkun rempan jälkeen ongelmat vai miksi järjestelmä oli auki? Ettei siellä ole edelleen joku vuoto, josta pääsee ilmaa kiertoon? Vesiventtiilit jumissa, joten neste ei kierrä kennolle? Avasitko ilmausruuveja?
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • M€sserschmitt
      Newbiemmer
      • Jun 2020
      • 6
      • Hämeenlinna

      #3
      Järjestelmä on ollut auki viimeksi kesällä. Silloin ilmauksen kanssa ei ollut ongelmaa ja auto toimi hyvin kunnes loppuvuodesta auto kävi jonkin aikaa tyhjäkäyntiä pihalla ja yhtäkkiä se oksensi korkin kautta nestettä pihalle.

      Tämän jälkeen lämpö nousi joskus ajaessa korkealle, mutta laski itsestään hetken päästä normaaliksi. Tammikuussa tilanne paheni jälleen kerran itsestään ja nyt lämmöt nousee tappiin joka kerta lyhyen ajon jälkeen.

      Ilmausruuveja tuli availtua, ei vaikutusta. Vesiventtiileitä ei ole tutkittu

      Comment

      • BMW525Xda
        BTCF Member
        • Feb 2014
        • 8681
        • Xxxxxx

        #4
        Jumittaisiko termari ?

        Comment

        • naikou
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2010
          • 1767
          • vihti

          #5
          Kaveri oli kerran ilmannu melkein koko illan 325i, kävin paikan päällä toteamassa että ei painetta järjestelmässä, oli korkki paskana
          E39 523i Turbo

          Comment

          • Iraslak
            Newbiemmer
            • Jan 2018
            • 8
            • Lappeenranta

            #6
            Itsekkin lähtisin kokeilemaan uutta painekorkkia.

            Comment

            • Pazi88
              Moderator
              • Jan 2007
              • 11162
              • Oulu

              #7
              Originally posted by naikou View Post
              Kaveri oli kerran ilmannu melkein koko illan 325i, kävin paikan päällä toteamassa että ei painetta järjestelmässä, oli korkki paskana
              Joo ei näitä tarvi oikeesti ilmata tai kikkailla jos kaikki on ok. Heti alkuunsa lorauttaa systeemin kunnolla tyhjäksi ettei jää ilmalukkoja. Ilmaruuvit auki ja hiljalleen kaatelee nestettä kylmään koneeseen virrat päällä(mahdollinen kiertovesipumppu) kunnes ruuveista tulee nestettä ja sitämukaa ruuveja kiinni. Paisariin nesteenpinta kylmän kohdalle, korkki kiinni ja vetoja Lisätään nestettä jos on tarve kun kone on jäähtyny.

              Jos homma mättää, niin sit etsitään sekä korjataan vuodot ja osia voi ruveta vaihtaa järjestyksessä korkki, vesipumppu, termari, syyläri/paisari.

              Instagram, YouTube kanava
              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎