Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 523ia m52b25 6s2 mootorin vaihto uudemmasta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • crossijaba
    Newbiemmer
    • Oct 2011
    • 8
    • Helsinki

    E39 523ia m52b25 6s2 mootorin vaihto uudemmasta

    m52b25 6s2 moottori m52b25 6s4 onnistuuko tämmönen koneen vaihto keskenään onko tietoa kenelläkään

    nykyinen bmw e39 523ia m52b25 6s2 automaatti ja tuli purkuautosta ostettua uudempi kone vm 2000 manuaali vaihteinen vm m52b25 6s4 tyyppinen kone

    vanhassa koneessa ei ole vanosta ja imusarja on täysin eri ainakin ja termostaatti kotelo ainakin ne tuli katsottua nopeasti.
    Onko lohkot samoja kumminkin? jos vaihtaa romut vanhasta uuteen :think
  • Muurahainen
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    #2
    Originally posted by crossijaba View Post
    m52b25 6s2 moottori m52b25 6s4 onnistuuko tämmönen koneen vaihto keskenään onko tietoa kenelläkään

    nykyinen bmw e39 523ia m52b25 6s2 automaatti ja tuli purkuautosta ostettua uudempi kone vm 2000 manuaali vaihteinen vm m52b25 6s4 tyyppinen kone

    vanhassa koneessa ei ole vanosta ja imusarja on täysin eri ainakin ja termostaatti kotelo ainakin ne tuli katsottua nopeasti.
    Onko lohkot samoja kumminkin? jos vaihtaa romut vanhasta uuteen :think
    Tupla vanoksen ja sinkku vanoksellisen lohkot ovat erilaisia ei siis onnistu vaihtamalla edes kantta toisen päälle.

    Comment

    • crossijaba
      Newbiemmer
      • Oct 2011
      • 8
      • Helsinki

      #3
      Originally posted by Muurahainen View Post
      Tupla vanoksen ja sinkku vanoksellisen lohkot ovat erilaisia ei siis onnistu vaihtamalla edes kantta toisen päälle.



      eli kannen muodot niin erinlaiset kun tuossa vanhassa on pulteilla tuo vanos kohdalla kumminkin samanlainen metalli lätkä eli ns sais jälkeen päin tuon laitettua siihen :think

      Comment

      • Muurahainen
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 9194
        • Nurmijärvi

        #4
        Originally posted by crossijaba View Post
        eli kannen muodot niin erinlaiset kun tuossa vanhassa on pulteilla tuo vanos kohdalla kumminkin samanlainen metalli lätkä eli ns sais jälkeen päin tuon laitettua siihen :think
        Ei. Ne vaan eivät sovi ristiin. Ei mene vanhemman vanoksen tilalle uudempi vanos eikä toisinpäin.

        Comment

        • naikou
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2010
          • 1741
          • vihti

          #5
          Ecu ja koneen johtosarja vaan kanssa vaihtoon niin saat tuon uudemman tekniikan autoosi toimimaan, mahdollisesti tarvii myös ews boksin ja avaimen sirun samasta autosta että saa käymään, tai sitten osaavan koodarin.
          E39 523i Turbo

          Comment

          • crossijaba
            Newbiemmer
            • Oct 2011
            • 8
            • Helsinki

            #6
            Originally posted by Muurahainen View Post
            Ei. Ne vaan eivät sovi ristiin. Ei mene vanhemman vanoksen tilalle uudempi vanos eikä toisinpäin.
            Mitä mieltä asiasta kun nelosen sylinteristä kokonaan puristukset kateissa, olisiko venttiilit palanut vai männässä reikä? Onko tollasen koneen kannen koneistus järkevää/mahdollista koska vaihtomoottoreita ei käytännössä oikeen ole kun muutama mutta nekin on purkaamoll kiinni viel autossa

            Comment

            • Pazi88
              Moderator
              • Jan 2007
              • 11120
              • Oulu

              #7
              Kyllä kai noita m52 myllyjä tulee myyntiin lähes päivittäin, kun kyttää foorumin myyntiosiota ja facen myynti palstoja.

              Instagram, YouTube kanava
              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

              Comment

              • Petri.Kekkonen
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2006
                • 7425
                • Oulu

                #8
                Ite tilasin Ruotsista vaihtomoottorin, mutta ei sielläkään nyt kovin montaa sinkkuvanosta näkynyt joista ois selvästi sanottu kuntoluokitus. https://www.bildelsbasen.se/se-sv/BM...r-Bensin/Alla/
                E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                E39 523i M Sport '00, Titansilber

                Comment

                • Juho_
                  BTCF Member
                  • Jul 2016
                  • 1069
                  • Suomi

                  #9
                  Originally posted by crossijaba View Post
                  Mitä mieltä asiasta kun nelosen sylinteristä kokonaan puristukset kateissa, olisiko venttiilit palanut vai männässä reikä? Onko tollasen koneen kannen koneistus järkevää/mahdollista koska vaihtomoottoreita ei käytännössä oikeen ole kun muutama mutta nekin on purkaamoll kiinni viel autossa
                  Eipä se oikein selviä kuin purkamalla.

                  Voi olla venttiilivikaa, esim. pakoventtiilin lautasesta pala pois.
                  Tai voi olla et mäntä, sylinteri ja kansi romua siitä pytystä = parempi vaihtoehto toinen kone vaan..
                  YouTube
                  Instagram // Juhon Moottoripaja

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎