E39 528i -97 kytkinpaketti??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Samppasika
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2004
    • 769
    • Kempele

    E39 528i -97 kytkinpaketti??

    Olis kohtapuolin kytkimen vaihdon aika, kun luistaa rajummin paikoiltaan lähtiessä jo pahasti. Tulikin mieleen, josko tuohon menis jonkin isompi koneisen kytkin, niin ei ihan heti ois taas kytkinremppa edessä? Miten on M3:n tai M5:n kytkimen kanssa. Meneekö ihan "heittämällä" paikoilleen??
    Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
    E61 530d M-sport -08
    E39 528i Touring -97

    Yhteydenotot: [email protected] !!

    Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.
  • takahiki
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2004
    • 203
    • home

    #2
    kannattaa ainakin miettiä että kannattaako edes miettiä jotain muuta kuin alkuperäistä, kytkin rempan teet todennäköisesti sen yhden ja ainoan kerran autoosi. Mutta tokihan siihen voi sopia nuo kyseisetkin levyt+asetelmat, hyödystä vaikea sanoa mitään.

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #3
      Ei sovi M3 eikä M5 kytkimet. Kaikin puolin erilaisia kuin em.kytkin.

      Comment

      • sscoupe
        Bimmer Rookie
        • Oct 2004
        • 29
        • Etelä-Pohjanmaa

        #4
        Originally posted by Samppasika
        Olis kohtapuolin kytkimen vaihdon aika, kun luistaa rajummin paikoiltaan lähtiessä jo pahasti. Tulikin mieleen, josko tuohon menis jonkin isompi koneisen kytkin, niin ei ihan heti ois taas kytkinremppa edessä? Miten on M3:n tai M5:n kytkimen kanssa. Meneekö ihan "heittämällä" paikoilleen??
        Nooh omat kokemukset on ny 3kk ajelun jälkeen ett pistä ihan vakio kytkin....riittää noihin voimavaroihin ihan kiitettävästi....jos ett meinaa fööniä tai muuta radikaalia heittää virityksen suhteen nii sitt asia on toinen.
        Nyt: e36 328 touring, Yamaha YZF 1000R Thunderace

        ex: mazda 626 sscoupe

        Comment

        • Samppasika
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2004
          • 769
          • Kempele

          #5
          Originally posted by sscoupe
          Nooh omat kokemukset on ny 3kk ajelun jälkeen ett pistä ihan vakio kytkin....riittää noihin voimavaroihin ihan kiitettävästi....jos ett meinaa fööniä tai muuta radikaalia heittää virityksen suhteen nii sitt asia on toinen.
          No sitähän ku ei tiedä, mitä hullua sitä vuosien varrella päähän pälkähtää, kun noita autoja tulee meikäläisellä yleensä pidettyäkin melko pitkään.... No.. Ehkä korkeintaan Shrick imusarja tulee laitettua, kun kohdalle sattuu edullisesti.
          Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
          E61 530d M-sport -08
          E39 528i Touring -97

          Yhteydenotot: [email protected] !!

          Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

          Comment

          • Cell
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7035
            • Uusikaupunki

            #6
            Kunnossa oleva vakiokytkin kestää taatusti sen mitä koneesta saa ulos, joten mitä haet tuolla isomman mallin kytkimellä? Samalla tavalla se kuluu ja kuluneena alkaa luistaa.
            325i -08
            i3 REx -17
            M5 -98 Imolarot
            535i -90 N/A project (maatumassa)

            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

            Comment

            • Samppasika
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2004
              • 769
              • Kempele

              #7
              Originally posted by Cell
              Kunnossa oleva vakiokytkin kestää taatusti sen mitä koneesta saa ulos, joten mitä haet tuolla isomman mallin kytkimellä? Samalla tavalla se kuluu ja kuluneena alkaa luistaa.
              Lähinnä pidempää käyttöikää tuolla ajoin takaa, mutta kaipa se sitten vakiokykin tulee laitettua... Jostain kai oon saanu päähäni, että tuo vakio ois jotenkin alimitoitettu...
              Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
              E61 530d M-sport -08
              E39 528i Touring -97

              Yhteydenotot: [email protected] !!

              Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

              Comment

              • Rapamaha
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2003
                • 683
                • -

                #8
                Originally posted by Samppasika
                Lähinnä pidempää käyttöikää tuolla ajoin takaa, mutta kaipa se sitten vakiokykin tulee laitettua... Jostain kai oon saanu päähäni, että tuo vakio ois jotenkin alimitoitettu...
                Tai sitten se plösö nahkahousuinen himoköyrijä Günther, joka venyttää E39:ien kuskinjakkaroista kankaat - on myös käsittämätön mesikämmen ja pitänyt huolen että kytkimen elinkaari on vaihteluvälin alapäässä.

                Moneen otteeseen on todettu että M54-moottorien ja -apulaitteiden sopivuus M52:iin on niukanlaista, mutta miten manuaalilaatikko ja kytkin? M54B30:ssa luulis olevan tukevampaa tekoa?

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #9
                  96-97:528:iin ei käy 530i kytkin, mutta 98-eteenpäin on 528:ssa sama kytkin kuin 530i:ssä. Kannattaa muuten tsekata auton valmistuskuukausi koska kytkin vaihtuu 9/97. Vanhempaa saa motonetistakin, uudempaa ei.

                  Comment

                  Working...
                  X