Announcement

Collapse
No announcement yet.

diesel ongelmaa ???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • stoke69
    Newbiemmer
    • Jan 2010
    • 3
    • vilppula

    diesel ongelmaa ???




    ajosta sammuu ja kohta taas starttaa ja hetken kulkee ja sammuu ..... suodattimia,pumppuja ym. vaihettu ei vaikutusta kellään ideoita :think
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9157
    • Oulu

    #2
    Miten käynnistys, onko pikkusen viiveellä tai selvästi pitkä startti? Sammuuko kevyessäkin kuormituksessa vai reilummalla kuormalla? Rail-paineen romahtamiseen joka tapauksessa liittynee.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • mie
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2007
      • 219

      #3
      Hämmenetäämpä vähä tätä soppaa jos löytys jotaki apua.
      Eli ongelmat alko talvella.
      Ei lähteny käyntiin muuten ku pilotilla paluuvuoto mittaus, pari suutinta vaihtoon ei auttanu.
      Varaosa-autosta railpaineen säätäjä sillä alko toimiin.
      Pelas n.3 viikoa kunnes sammu ajosta lähti kyllä heti käyntiin mutta sammu
      20 sek. päästä, railpaine anturista vikakoodi vaihettiin se ei auttanu.
      Railpaine anturin pistoke irti auto käy.
      Löysin jostaki enkku foorumilta samalaisen tapauksen sillä oli railpaineen säätäjä rikki.
      Aattelin että tuli käytetyllä säätäjällä tunnit täyteen ostin uuden bosch
      merkkisen.
      Ja taas toimi.... kunnes 3 viikkoa myöhemmin sama homma.
      Siinä sitte heiluttelin railpaine anturin johtoja niin lähti lämppärin puhallin pyöriin laitoin uudet johdot ja putsasin pistokkeen enää ei oo puhallin pyöriskelly itekseen. Auto kylläkin sammuilee.
      Sehän tässä outoa on kun auto sammuu ottaa paine anturi pistokkeen irti ja laittaa vaikka seuraavana päivänä takas auto toimii taas normaalisti montaki päivää kunnes taas sammuu.
      Vika päällä lähtee heti käyntiin ku starttaa mutta tosiaan sammu n.20 sek. päästä ja muutenki lähtee hyvin käyntiin.
      Kerran sattu olemaan auto pihassa ku vika päällä katoin railpainetta kun auto sammu ei paine romahtanu tai delphi ei kerenny näyttää sitä.
      Vikakoodeja ollu saman tyyppisiä ku alottajalla laitekin tosin samanlainen delphi.
      Ja autohan oli 530d -99

      Se vielä tuli mieleen että auto voi joskus jäädä käymään ehkä sekunniksi kun sammuttaa.
      Vähä vaikea kuvailla ku ei oo itellä auto ajossa.
      Last edited by mie; 11-04-2021, 13:33. Reason: ...

      Comment

      • mie
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2007
        • 219

        #4
        Ei kellään mitään ajatusta?

        Comment

        • Carelia87
          Newbiemmer
          • Feb 2018
          • 1
          • Paimio

          #5
          Aihetta sivuten voisin oman M57 ongelmista ja ratkaisuista kirjotella.
          Maanantai aamusta ei käynnistynyt starttasi kyllä hyvin, ja asiaa lähin tutkimaan ja näytti hieman tihkuvan naftaa tuosta "naftan jakotukista". Se tuli vaihdettua jotta oli varma ettei tulo puolelle pääse ilmaa.

          Luettiin autosta vikakoodit ja Delphi ilmoitti (1260 syöttöpumpun ohjausjärjestelmä) ja (1E25 moottorin käyntinopeuden ohjaus), nuo nollattiin ja yhä ei startannut, eikä ainakaan heti tullut uutta vikaa päälle.

          1260 vian oletan että tullut kun säädin tuota syöttöpumpun vaihto yms.

          1E25 täällä tutkailun jälkeen viittasi siis, joko nokka-akselin anturiin tai kampiakselin asentoanturiin. Molemmat hankintaan ja kun olin aloittamassa kaivamaan tuota kampiakselin anturia niin sieltä löytyi liitos löysällä, jonka jälkeen starttasi.

          --> tarkistakaa ainakin noiden kahden anturin liitokset ensitöikseen kun oireilee.
          Attached Files

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎