E39 kytkinpoljin täysin elottomaksi????

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • aapok
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2003
    • 807
    • Liperi

    #1

    E39 kytkinpoljin täysin elottomaksi????

    Elikkä tarkoitus oli ilmata kytkin kun edellisellä kerralla tais jäädä vähän ilmaa CDV:n poistamisen jälkeen. Avasin ilmaruuvin ja tuli n. teelusikallinen nestettä ja siinä se, samaan aikaan kytkinpoljin lumpsahti aivan pohjaan ja tunnottomaksi. Säiliö on täynnä nestettä ja pumppaamalla ei saa eloa/painetta systeemiin. Outoa, että mikä estää nesteet liikkumisen kun ilmaruuvista ei tule millään nestettä!!!

    Millä saa kytkimeen jälleen nesteet kiertämään??? Korjaamo taitaa kutsua joka tapauksessa....
    -Aapo-

    520da touring Lci M-sport -07
    1600-2 -68 (kaveriprojekti)
    Chevrolet Avalanche LTZ -09
    Sea Ray 230 sundancer -94
  • jMh
    Bimmer Rookie
    • Feb 2005
    • 167
    • Napapiirin tuntumassa...

    #2
    Kokeile ilmausruuvista painaa nesteet sisään esim. isolla lääkeruiskulla, ilma on huono poistumaan letkussa alamäkeen varsinkin jos kokonaan tyhjäksi päässyt. Näin jouduin tekemään mp:n etujarrujen kanssa.
    E46 330 xiA Touring M-Sport II 2002
    Ex: E39 528i Touring 1997

    Vikakoodien lukua ja nollausta roin ympäristössä.

    Comment

    • jartsa02
      BTCF Member
      • Jun 2003
      • 1131
      • Helsinki

      #3
      Originally posted by aapok
      Elikkä tarkoitus oli ilmata kytkin kun edellisellä kerralla tais jäädä vähän ilmaa CDV:n poistamisen jälkeen. Avasin ilmaruuvin ja tuli n. teelusikallinen nestettä ja siinä se, samaan aikaan kytkinpoljin lumpsahti aivan pohjaan ja tunnottomaksi. Säiliö on täynnä nestettä ja pumppaamalla ei saa eloa/painetta systeemiin. Outoa, että mikä estää nesteet liikkumisen kun ilmaruuvista ei tule millään nestettä!!!

      Millä saa kytkimeen jälleen nesteet kiertämään??? Korjaamo taitaa kutsua joka tapauksessa....
      Oletko täysin varma, että siellä kytkin osastolla on lientä, se säiliö saattaa näyttää korkista katottuna täydeltä, mutta siltä kytkimen pikkuosasto saattaa olla tyhjä. Se on sen säiliö aivan takimmainen osasto ja väliseinällä erotettu jarruista, joten pitää kaataa säiliö tarpaaksi täyteen ennenkuin sinne menee lientä ollenkaan.
      BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #4
        Tuossahan nuo kaksi tärkeintä.

        Comment

        • Jarde
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2005
          • 447
          • Oulu

          #5
          Tuo lääkeruisku on todellakin kätevä jos ei ilma meinaa lähtä liikkeelle. Tuli kesällä tapeltua yhden autovanhuksen kanssa, jossa oli kytkin ihan kuiva. Lopulta onnisti, kun pukkasin ruiskulla ilmausruuvista nestettä järjestelmään.
          E46 320d sedan vm-02
          museopeli: Isuzu Bellett 1500 vm-68

          Comment

          • aapok
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2003
            • 807
            • Liperi

            #6
            Elikkä kytkinpolkimen sylinterin mäntä oli jämähtänyt jumiin kun poljin meni pohjaan, siksi nesteet ei liikkunut. Siihä tohinassa tietenkin männän toinen kumirengas hajosi, joten nyt kovalla kiirellä koitettava saada käytetty osa huomiseksi.

            Lisäksi kytkimessä ei juurikaan ollut nestettä vaan oli toiminut lähes kokonaan ilmalla, ei ihme että oli hieman oudon tuntuinen käytössä...
            -Aapo-

            520da touring Lci M-sport -07
            1600-2 -68 (kaveriprojekti)
            Chevrolet Avalanche LTZ -09
            Sea Ray 230 sundancer -94

            Comment

            Working...
            X