Oisko minkäänlaista vinkkiä mikä vaivaa kolmeysiä, käytin imusarjan irti kun vuoti muoviset jäähäriputket imusarjan alta. Sain auton takas kasaan niin käy tyhjäkäyntiä hyvin, mutta ei kierrä kuin 2000-2500, ikäänkuin alkaa rötäämään, eml valo palaa ja koodeja oli nyt ainakin p0172 ja p0173 ja maffin koodi, sen liittimen irroitus ei muuta käyntiä. Niin auto on siis m52tub25 koneella!
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M52TU Käyntihäiriö, ei ota kunnolla kierroksia
Collapse
X
-
Originally posted by bimmermies View PostOisko minkäänlaista vinkkiä mikä vaivaa kolmeysiä, käytin imusarjan irti kun vuoti muoviset jäähäriputket imusarjan alta. Sain auton takas kasaan niin käy tyhjäkäyntiä hyvin, mutta ei kierrä kuin 2000-2500, ikäänkuin alkaa rötäämään, eml valo palaa ja koodeja oli nyt ainakin p0172 ja p0173 ja maffin koodi, sen liittimen irroitus ei muuta käyntiä. Niin auto on siis m52tub25 koneella!
Joku letku tai liitin irti, todennäköisemmin letku. Tai sitten joku letku on ollut niin hapero että ruvennnut vuotamaan käpistelyn takia.E61 525i, Suzuki VS1400
Exät: Jaana, Susanna, Maija
-
-
Inpa esim. saattaisi antaa enemmän vikakoodeja ulos siitä.
Yleistesterit, mikäli sellaisella luet vikakoodeja, saattaa joskus jostai syystä heittää aika random vikakoodia vaan mistä ei välttämättä apua ole vianhaussa.
Inpalla myös näet esim. toimiiko MDK (kaasuläppä) suurinpiirtein oikein.
Esim. kaasuläpän vikakoodit voi olla, mitä itellä ollu liian monta kertaa:
Fault Code 169 (A9) - Motor-drive throttle valve output stage cutoff after diagnosis fault
Fault Code 172 (AC) - Signal, drivers wish sensor, potentiometers 1 and 2. short circuit
Fault Code 173 (AD) - Signal, throttle position sensor, potentiometers 1 and 2 short circuit
MDK:n (sähkö-mekaaninen kaasuläppähökötys) korjausohje, kun esim. jotain noista vikakoodeista (tai muita siihen liittyviä ilmenee):
1. Using a breakout box check the wiring from the DME to the MDK for an open or short to ground.
2. If the wiring is correct then the MDK should be replaced.
NOTE: After MDK motor replacement, the DME adaptation values must be cleared. Failure to clear the
adaptation values will result in reoccurring faults.
3. Switch the ignition off for 30 seconds.
4. Turn on the ignition and delete DME adaptations and fault code memory.
5. Press the accelerator pedal to wide open throttle (WOT) four times
Eli opitut arvot pitää nollata ja vikamuisti tyhjentää moottorinohjainlaitteelta, ja sen jälkeen kalibroidaan kaasuläppä painamalla kaasu pohjaan neljä kertaa, sit virrat pois ja uusiks.
Jos vikatila on hetkellinen, se poistuu siitä kun käytät virtoja >30s pois ja sit takas päälle ja käyntiin. Mahdollisesti voi vaatia tuon kalibroinnin.
Mikäli siis sähköiseen kaasuläppään liittyvä vikatila.
Ei oo tullut kokeiltua, eikä oo tullut toistaiseksi vastaan tyhjäkäyntiventtiilin vikakoodia esim. pistoke irti että meneekö ihan limp home 2 tilaan jolloin se ei juurikaan anna kierroksia ottaa. :think
Sen pistoke on kunnolla kiinni?
Comment
-
-
Auto kävi pajalla jossa laitettiin kaikki pienimmätkin imuvuodot kuntoon sekä saatiin kiertämään, korjaaja oli ilmeisesti räplännyt vaijeria tai jotain siitä läheltä niin oli hävinnyt vikatila ja alkanut vastaamaan kaasuun ja oli myös adaptaatiot nollannut. Yhden illan toimi hyvin ehkä ei aina ihan täydellisesti vetänyt mutta muuten. Seuraavana aamuna lähdin liikkeelle pääsin 50 metriä niin taas vikatila päälle ja auto takas kotiin just ja just🤬 Mikähän tossa mättää, onko alettava vaihtamaan summanmutikassa kaasuläppää?
Comment
-
-
Taas EML valo (ja moottorin häiriövalo, jos käytössä tässä) taulussa, ja samat oireet eli käy tyhjää ok mut kierroksia ei tahdo ottaa?
Se kaasuläppä vois olla ihan hyvä ottaa pöydälle ja kattoo ettei takertele se läppä.
En tiiä mikä juttu tarkalleen oman E39:n kaasuläpässä oli mut sen sai pelaamaan iha hyvin kun putsas kaasuläpän ja liittimen.
Se kadotti kaasuläpältä tulevan signaalin kun vika oli päällä.. kun Inpalla pari kertaa onnistuin näkemään.
Näissä on ollut sekä kaasuläppä että johtosarjavikoja.
Lähteekö vikatilasta pois "itsekseen"? Esim. 10-15min odottelua, sytytysvirta pois päältä ja sit kokeilee uudestaan käynnistää?
Joskus saattaa hetkellisen vian takia mennä vikatilaan, mut poistuu vikatilasta noin kun vika ei enään aktiivisena.
Vikakoodit ois hyvä lukea jollai pätevämmällä testerillä, joka kertoo bemarin omat vikakoodit --> esim. inpa, tai miksei vaikka bosch tai muu vastaava parempi testeri.
Comment
-
-
Ettei tää liian helppoa tai halpaa vaan olis niin seuraava ongelma käymisen suhteen. Eli kylmällä koneella käy tosi huonosti, röpöttää, nykii helvetisti, käy vajailla, ei vedä mihinkään ja välillä jopa paukkuu putkeen. Tämä ongelma kuitenkin häviää suunnilleen silloin kun kone on lämmennyt miltei keskikohtaan viisaria. Sitten kun käynnistää uudestaan niin vetää oikein hienosti, ehkä hetken on tukossa mutta se häviää polkemalla. Ja lämpöisenä alkaa valoissa usein käymään vajailla sekin loppuu uudelleen käynnistämällä ja kaasua pumppaamalla ei ala tekemään uudestaan. Vikakoodeja antaa ainakin p0170 ja p0173 ja 174 sekä joitakin koodeja misfirestä:think
Comment
-
-
Onko nuo jotain seoskorjauksen vikakoodeja? Onko seoskorjaukset reilusti plussalla? Jos on niin imuvuotoja etsimään.
Mulla kyllä kylmänä toimi OK, mutta lämpimänä tyhjkäynnillä tiputti lopulta yhden pytyn pois kun seos liian laiha.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
Comment