Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 525 tds käynnistys ongelma...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tapsee
    Newbiemmer
    • Feb 2005
    • 17

    E39 525 tds käynnistys ongelma...

    Miten noissa bemareissa ei ole hehkun merkkivaloa??...ainakaan tuosta tds:stä en ole löytänyt...ja milloin se on hehkuttanut tarpeeksi?

    Kylmänä lähtee kyllä kuin palmupuun alta mutta lämpimänä on välillä melko rantun oloinen lähtemään käymään. Starttaa todella iloisesti mut ei vaan lähde käymään ja yks kaks taas käynnistyy kuin mitään ei olisi ollutkaan.

    Tänään käytin boschin testerissä eikä ollut mitään vikakoodeja tai muita puutteita käytettäessä autoa/ vain virrat päällä auto sammuksissa.

    Onkos joku muu törmännyt vastaaviin ongelmiin?....Voisiko mahdollisesti ajonesto temppuilla? Joku anturi kenties? hehkut kyllä tuntus olevan kunnossa...ihme hommaa!!

    Nyt kun tuossa oon tarttaillu puoli lämpimänä ja lämpimänä niin eroa ei juuri ole ollut. Kun polkaisee kunnolla kaasun pohjaan startatessa niin heti tärähtää...kylläkin melkoinen pilvi ilmestyy taustapeiliin käyntiin lähdön yhteydessä!!
    Last edited by tapsee; 28-09-2005, 19:20.
  • TMc
    Bimmer Rookie
    • Sep 2005
    • 79
    • Lohja

    #2
    Moi,

    Mulla on muutamana aamuna tullut teksti ruutuun jossa lukee pre-heating.
    Kuvittelisin tuon liittyvän hehkutukseen, tosin tuokin oli kun oltiin 0 asteen pinnassa

    Timo Mc
    You lose all of those races you don't go to

    Comment

    • Stone
      BTCF Member
      • Jan 2005
      • 4074
      • Helsinki

      #3
      Juuri tuo pre-heating ilmoittaa hehkutuksesta. Itselläni oli samaa ongelmaa eli lämpimänä ei meinannut oikein heti lähteä käymään ja laakkosella sanoivat että on tds:än ominaisuus vanhemmiten. Mulla ml oli muistaakseni alle 150tkm. Kylmänä huomasin sellaisen, että kun hehkuilmoitus sammuu odottaa vielä hetken ennenkuin starttaa niin käynnistyy parhaiten.
      E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
      VW Pornstarter (työjuhta)
      Dodge RAM Cummins (venejuhta)
      Finnmaster T8







      Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

      Comment

      • jpeltoma
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2004
        • 600
        • pirkanmaa

        #4
        E34 TDS:ssä tuo ilmiö on selvin puolilämpimänä. Silloin saattaa joutua sahaamaan muutaman sekunnin. "XELA" varmaan kertoo tästä ilmiöstä omat tietonsa. Syy on ilmeisesti kuluneet jakoketjut (paljonko ajettu, onko 250 tkm tms?). Se mulle on jäänyt epäselväksi, auttaako staattisen ajoituksen muuttaminen aikaisemmalle. Tuo elektroninen DDE säätää käynnissä ollessaan tuon ajoituksen dynaamisesti. Eli pumpun paikka vaikuttaa vain käynnistyksessä, ellei se nyt aivan metsässä ole.
        __________________________________________________ ________________________
        Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

        Comment

        • pmv
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 2032
          • tornio

          #5
          Kaverin e34 TDS:ssä oli pitkään vastaava ongelma, lämpimänä piti sahata sekuntitolkulla. Kylmänä kyllä lähti käyntiin aivan iloisesti. Sitten yhtenä päivänä piti startti levisi. Kun tilalle vaihdettiin uusi starttimoottori, ei tarvinnut enää sahata, vaan auto käynnistyi aivan normaalisti kaikissa olosuhteissa. Epäiltiin sitten että se startti oli vain jotenkin väsynyt, eli joku siellä harasi vastaan. Ihme juttu kaikkinensa.

          Comment

          • joni_wt
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2004
            • 3627
            • Yka

            #6
            just elikkä toi onki tyyppivika noissa. omasta e34:sta pähkäilly että mikä on ku ei lämpimänä lähe kunnolla käyntiin. noh nyt on ainaki suuntaa antavaa tietoa.. lämpimänä oon itse yrittäny hehkuttaa pari kertaa ennen käynnistystä nii tuntuis ainaki lähtevän paremmin.
            e34 525 TTds - imolarot II & e30 318i - gazellenbeige

            Comment

            • red devil
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2003
              • 1846
              • monaco

              #7
              Originally posted by Stone
              Juuri tuo pre-heating ilmoittaa hehkutuksesta. Itselläni oli samaa ongelmaa eli lämpimänä ei meinannut oikein heti lähteä käymään ja laakkosella sanoivat että on tds:än ominaisuus vanhemmiten. Mulla ml oli muistaakseni alle 150tkm. Kylmänä huomasin sellaisen, että kun hehkuilmoitus sammuu odottaa vielä hetken ennenkuin starttaa niin käynnistyy parhaiten.
              mulla sama juttu..kun odottaa hetken lähtee huomattavasti paremmin käyntiin...sama on kyllä lämpösenä
              peliähän se vain on mitä elämäksi kutsutaan...

              Comment

              • xela
                Bimmer Rookie
                • Sep 2004
                • 141
                • Tampere

                #8
                tuttu vaiva, oli...

                Oma kärry (e39 tds -96) kans oli siinä mallissa, että varsinkin puolilämpöisenä piti sahata käyntiin. Vaihdoin ylivuotoputket, hehkut ja lisäilin takaiskuventtiilin pa-paluuputkeen, mutta eipä noista mitään suurempaa iloa ollu. Homma korjaantui täydellisesti jakopääremontilla. Autolla oli tuolloin ajettu 240tkm. Jakoketjun venyminen aiheuttaa sen, että pumpun staattinen ja nokan ajoitus menee myöhäiselle, jolloin käynnistyksessä p-a ei tahdo oikein syttyä. Hehkutus auttaa asiaa, siksi kylmänä lähtee paremmin kuin lämpöisenä.

                Ennen remppaa käänsin pumppua summassa pikkaisen aikaisemmalle ja sekin jo auttoi kännistyvyyteen. Eli kannattaa ehkä koittaa tuota konstia. Toisaalta jos ajoitus on hiipinyt myöhäiselle ketjun venymisen takia, niin silloin voi taas miettiä, että pitäiskö koko käljy (tai oikeastaan käljyt) pistää uusiksi.

                Comment

                • xela
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2004
                  • 141
                  • Tampere

                  #9
                  starttikin voi olla yks syy

                  Viime aikoina on taas alkanut ilmetä heikonlaista käyntiinlähtöä, aivan kuin akku olisi alkanut vedellä viimeisiään. Viime viikolla auto sitten ei enää jaksanut lähteä käyntiin ollenkaan. Hain uuden akun, kun kaikki merkit viittas siihen. No uudella akullakaan ei jaksanut pyörittää konetta kuin vaivoin, eli vika olikin startissa. Vaihdoin startin ja nyt pyörittää ihan eri tahtia ja käyntiin lähtö ei tuota tuskaa vanhallakaan akulla. Ihan vaan vinkiksi muille siltä varalta, että tulee vastaavia oireita.

                  PS. nyt olis tarjolla uusi YUASA 95Ah/850A akku ylimääräisenä. Ostettu 30.3.2006, takuuta jäljellä 1v, käytetty autossa kiinni ja kerran kokeiltu startata. Maksoi 110e, saa hakea pois 80eurolla, tavara Tampereella, voin myös vaihtaa johonkin käypään tavaraan, niin ja puhelinnumero on 040-5960578

                  Käy melkein kaikkiin bemareihin, isompiin volvoihin, mersuihin, diisseli volkkarit, ym. vehkeet missä tarvitaan vähän enemmän pofoorttia
                  Last edited by xela; 03-04-2006, 10:11.

                  Comment

                  • AKSU
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2003
                    • 402
                    • Nivala

                    #10
                    Originally posted by xela
                    Oma kärry (e39 tds -96) kans oli siinä mallissa, että varsinkin puolilämpöisenä piti sahata käyntiin. Vaihdoin ylivuotoputket, hehkut ja lisäilin takaiskuventtiilin pa-paluuputkeen, mutta eipä noista mitään suurempaa iloa ollu. Homma korjaantui täydellisesti jakopääremontilla. Autolla oli tuolloin ajettu 240tkm. Jakoketjun venyminen aiheuttaa sen, että pumpun staattinen ja nokan ajoitus menee myöhäiselle, jolloin käynnistyksessä p-a ei tahdo oikein syttyä. Hehkutus auttaa asiaa, siksi kylmänä lähtee paremmin kuin lämpöisenä.

                    Ennen remppaa käänsin pumppua summassa pikkaisen aikaisemmalle ja sekin jo auttoi kännistyvyyteen. Eli kannattaa ehkä koittaa tuota konstia. Toisaalta jos ajoitus on hiipinyt myöhäiselle ketjun venymisen takia, niin silloin voi taas miettiä, että pitäiskö koko käljy (tai oikeastaan käljyt) pistää uusiksi.

                    Mitä remppa muuten maksoi? Omassa varmaan kohta edessä ku kilometrejä kertyny kohta 300 tonnia?

                    Comment

                    • kalyytik
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2006
                      • 77
                      • Espoo

                      #11
                      Samat oireet E36 325tds

                      Oon tässä ajellu vajaa viikko sitten hankitulla 325tds:llä, jossa on 178.000km mittarissa ja oireet on hyvin samanlaiset. Hehkutuksen jälkeen lähtee käyntiin melko hyvin, mutta kun lämmin kone ei hehkuta niin silloin saa sahata muutaman sekunnin. En ole kokeillut antaa juurikaan kenkää käynnistyksen aikana - pitänee kokeilla sitäkin. Olishan se hyvä tietää etukäteen, että korjataanko tuo uuden laturin asentamisella vaiko jakopään remontilla...
                      2005 530d(A) touring
                      ex: 1998 325tds touring

                      Comment

                      • Tom1s
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2002
                        • 669
                        • .

                        #12
                        Itsellä ei vielä ole ollut käynnistysongelmia kun pumppu on vaihdettu ja ennakot säädetty mutta eikö tuota ennakkoa voinut säätää kääntämällä pumppua hieman? Tuli vaan mieleen ettei ainut vaihtoehto olisi jakopääremontti.
                        Eli kompensoidaan jakoketjun venymät pois? Näin ainakin olen ymmärtänyt vaan en vielä testannut.
                        F31 328i M-Sport

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎