Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39, jäi ovenkahva käteen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • harossi
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2004
    • 619
    • Haukipudas

    e39, jäi ovenkahva käteen

    onko kellään käynyt näin e39:n kanssa, että kun aukaisee oven, niin jääkin ovenkahva käteen?

    Osaako joku neuvoa miten tuohon onnistuu uuden kahvan vaihtaminen, mitä pitää purkaa? Ovessa on sisäpuolella airbag oven aukaisumekanismien kohdalla, onko se tiellä? Miten lukosylinterin kanssa, saako sen vaihdettua toiseen ovenkahvaan?

    Tietysti jos on tuollainen myynnissä niin ilmoita!!
    Last edited by harossi; 28-06-2006, 15:40.
    e39 M5
  • Keimo
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 2032
    • Kekkoslovakia

    #2
    Originally posted by harossi
    onko kellään käynyt näin e39:n kanssa, että kun aukaisee oven, niin jääkin ovenkahva käteen?

    Osaako joku neuvoa miten tuohon onnistuu uuden kahvan vaihtaminen, mitä pitää purkaa? Ovessa on sisäpuolella airbag oven aukaisumekanismien kohdalla, onko se tiellä? Miten lukosylinterin kanssa, saako sen vaihdettua toiseen ovenkahvaan?

    Tietysti jos on tuollainen myynnissä niin ilmoita!!
    Kerran juttelin yhden taksikuskin kanssa, jolla oli ollut useampi E39 taksina ja mainitsi nimenomaan tuon tyyppiviaksi siis takaovien osalta. Niitähän sitä revitään auki oikein huolella. Oli kuulemma parantunut tuokin uudempien mallien mukana.

    Comment

    • Henry
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2004
      • 744
      • Kannus

      #3
      Joo, noissa ekoissa E39:sissä joutuu nostamaan sitä takaovenkahvaa oikeen voimalla ylös että ovi aukee.
      Mercedes-Benz cls 350
      530DA E60
      Ex:
      Audi A6 2.7 biturbo quattro
      523IA E39
      520 E34 2Kpl
      535 E34

      Comment

      • creative 22
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2005
        • 560
        • Alavus

        #4
        Originally posted by Henry
        Joo, noissa ekoissa E39:sissä joutuu nostamaan sitä takaovenkahvaa oikeen voimalla ylös että ovi aukee.
        Ja tämä taas johtuu useimmiten siitä että avausvaijerin suojakuori hyppää pois kiinnityshahlostaan...helppo tuupata takaisin.
        Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

        Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

        BMW Freude Am Fahren

        Comment

        • Polar
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2003
          • 2045
          • Espoo

          #5
          Juu. jäihän yks tollanen kerran käteen. ei ole vaikea vaihtaa. ovipahvi irti ja sitte pääseekin katteleen miten se kahva oli kiinni. ei voi enää ihan tarkkaan muistaa.
          Kalustoa: E60 530D, E24 Turbo, 1502, 633Csi, Ford F250, Dodge Twinturbo Swinger, Pontiac GTO -66, Buick Skylark -68, jne
          - Official member of Team Järki & Kohtuus -
          - You gotta pay to play -

          Comment

          • Hörö
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2004
            • 223

            #6
            .......................
            Last edited by Hörö; 01-10-2005, 15:25. Reason: viesti meni perille
            "Yeah! I'm riding alone and I've drugged my senses
            There's no one else to take the consequences
            See when the day is gone free & the night creeps up on me
            I take my B.M.W that's where I wanna be..."
            D.A.D. True Believer

            Comment

            • kuukankorpi
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2004
              • 634

              #7
              Originally posted by harossi
              onko kellään käynyt näin e39:n kanssa, että kun aukaisee oven, niin jääkin ovenkahva käteen?

              Osaako joku neuvoa miten tuohon onnistuu uuden kahvan vaihtaminen, mitä pitää purkaa? Ovessa on sisäpuolella airbag oven aukaisumekanismien kohdalla, onko se tiellä? Miten lukosylinterin kanssa, saako sen vaihdettua toiseen ovenkahvaan?

              Tietysti jos on tuollainen myynnissä niin ilmoita!!
              Onko kahva tullut vaihdetuksi?Oliko hankala operaatio?Olis sama homma itellä edessä kun saan kahvan maalarilta.

              Comment

              • aapok
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2003
                • 807
                • Liperi

                #8
                Koko kahvasysteemin saa irti seuraavassa kuvatulla tavalla:

                Oven kahvan puoleisessa päädyssä on pieni musta tulppa, sen kun ottaa pois pääsee käsiksi poikittain liikkuvaan kiskoon jolla koko kahvamötikkä (sis. liikkuvan kahvan ja ympäryksen) lukitaan oveen. Operaatiota varten ei siis kannata purkaa mitään, sopivan paksuinen rautalanka/pihdit riittää. Tämä on taas niitä saksalaisten insinöörien suunnitteluja. Kysykää jos jäi jotain epäselvää!
                Last edited by aapok; 22-12-2005, 09:49.
                -Aapo-

                520da touring Lci M-sport -07
                1600-2 -68 (kaveriprojekti)
                Chevrolet Avalanche LTZ -09
                Sea Ray 230 sundancer -94

                Comment

                • Mr. Z
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2003
                  • 943
                  • Manse

                  #9
                  Originally posted by creative 22
                  Ja tämä taas johtuu useimmiten siitä että avausvaijerin suojakuori hyppää pois kiinnityshahlostaan...helppo tuupata takaisin.
                  Nimenomaan, jotain vikaa siellä on.
                  Omassa aukeaa ovet helposti ilman sen suurempaa voimankäyttöä /liikerataa.
                  Ja kyseessä on siis tämä "ihanerimallimissäeioleyhtäänosaasamaa" eli vanhempi e39.
                  E38 740ia
                  E39 530 dAT
                  ex. E34 520i sedan
                  ex. E39 528i Ac Schnitzer "ACS5"
                  ex. E36 325i sedan
                  ex. E36 328i touring
                  ex. E36 318 iS qp
                  ex. E36 325i qp -R.I.P-
                  ex. E21 320i sedan
                  ex. E30 318i sedan
                  ex. E3 2500 sedan

                  Comment

                  • harossi
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2004
                    • 619
                    • Haukipudas

                    #10
                    Originally posted by aapok
                    Koko kahvasysteemin saa irti seuraavassa kuvatulla tavalla:

                    Oven kahvan puoleisessa päädyssä on pieni musta tulppa, sen kun ottaa pois pääsee käsiksi poikittain liikkuvaan kiskoon jolla koko kahvamötikkä (sis. liikkuvan kahvan ja ympäryksen) lukitaan oveen. Operaatiota varten ei siis kannata purkaa mitään, sopivan paksuinen rautalanka/pihdit riittää. Tämä on taas niitä saksalaisten insinöörien suunnitteluja. Kysykää jos jäi jotain epäselvää!

                    No itse purkiin ovipahvit, airbagin jne. edestä pois, että sain sen vaihdettua. Olisi voinut tehdä näköjään helpomminkin.
                    e39 M5

                    Comment

                    • kuukankorpi
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2004
                      • 634

                      #11
                      Originally posted by aapok
                      Koko kahvasysteemin saa irti seuraavassa kuvatulla tavalla:

                      Oven kahvan puoleisessa päädyssä on pieni musta tulppa, sen kun ottaa pois pääsee käsiksi poikittain liikkuvaan kiskoon jolla koko kahvamötikkä (sis. liikkuvan kahvan ja ympäryksen) lukitaan oveen. Operaatiota varten ei siis kannata purkaa mitään, sopivan paksuinen rautalanka/pihdit riittää. Tämä on taas niitä saksalaisten insinöörien suunnitteluja. Kysykää jos jäi jotain epäselvää!
                      Kuulostaa mielenkiintoiselta,jos voisit vielä vähän valaista mitä tehdään rautalangalla ja mikä on pihtien osuus asiaan?Ja millaiset pihdit parhaimmat?

                      Comment

                      • kuukankorpi
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2004
                        • 634

                        #12
                        Sain vihdoin kahvan maalarilta ja olisin vaihtanutkin jo mut tuli ongelma,otin sen tulpan pois ja yritin etsiä sitä kiskoa mut en puusilmäisyyttäni löytänyt sitä.Eli osaiskos joku valaista mistä päin sitä pitäs ettiä?(kahvan ylä vai alapuolelta,siis reiästä katottuna)Ja mitä sitten tehdään?

                        Comment

                        • janne k
                          Newbiemmer
                          • Apr 2003
                          • 16
                          • Lahti

                          #13
                          Originally posted by kuukankorpi
                          Sain vihdoin kahvan maalarilta ja olisin vaihtanutkin jo mut tuli ongelma,otin sen tulpan pois ja yritin etsiä sitä kiskoa mut en puusilmäisyyttäni löytänyt sitä.Eli osaiskos joku valaista mistä päin sitä pitäs ettiä?(kahvan ylä vai alapuolelta,siis reiästä katottuna)Ja mitä sitten tehdään?
                          Eli siitä reiästä kun katsoo, niin muistaakseni hieman keskilinjasta oven ulkopeltiin päin näkyy kiskon pää. Kiskon pää on pokattu 90 asteen kulmaan ja siinä on pieni reikä keskellä. työntämällä kiskon päästä, lukitus vapautuu ja vetämällä itseesi päin kahva kiinnittyy oveen. Omassa autossani oli kuitenkin kiskoa vasten sellainen pieni lukitusväkänen, joka piti ruuvimeisselillä avittaa pykälän yli lukitusta avattaessa. Tämän näkee/saa avattua käsittääkseni vain oven puolelta. Voi mennä yli väkivallallakin, mutta ei tullut kokeiltua. Suosittelisin että nappaat oviverhoilun ja sivubägin pois (parin minuutin homma), niin ymmärrät systeemin ja saat vapautettua lukituksen. Samalla näet paremmin, ettei kahvan taakse tuleva vaahtomuovi jää huonosti. By the way, kahvasta on tullut uusi revisio, joten ei kannata säikähtää jos uudessa kahvassa on hieman erinäköinen mekanismi.

                          Comment

                          • aapok
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2003
                            • 807
                            • Liperi

                            #14
                            Originally posted by kuukankorpi
                            Kuulostaa mielenkiintoiselta,jos voisit vielä vähän valaista mitä tehdään rautalangalla ja mikä on pihtien osuus asiaan?Ja millaiset pihdit parhaimmat?
                            Tuossa yllä tulikin selitys jo enne kuin ehdin vastailla.
                            -Aapo-

                            520da touring Lci M-sport -07
                            1600-2 -68 (kaveriprojekti)
                            Chevrolet Avalanche LTZ -09
                            Sea Ray 230 sundancer -94

                            Comment

                            • kuukankorpi
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2004
                              • 634

                              #15
                              Hyvä kitokset,katotaan jos vaikka sais viikonlopun aikana kahvan vaihdettua.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎