Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 525 ei anna lukea vikakoodeja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Oona
    Newbiemmer
    • Oct 2021
    • 3
    • Joensuu

    E39 525 ei anna lukea vikakoodeja

    Hei! Potilas vuosimallia 02 eikä tosiaan anna mitään yhteyttä koneelle. Sähköjutut on itselle vähän hankalia ja kun googlekaan ei ole onnistunut auttamaan, on pakko kysellä apuja. Liitin sekä pinnit on tarkastettu ja todettu ehjiksi. Rikkinäisiä sulakkeitakaan en ole hanskalokerosta löytänyt. On ollut aina vähän hankala tuon koodien luvun kanssa, esim. viime katsastuksessa eivät saaneet luettua. Korjaamolla päästi läpi hetken odottelun jälkeen, niinkuin ennenkin. Nyt on sitten ihan pimeänä. Ecu boksille en ole kummoisempia uskaltanut tehdä, mulkasin vain ettei ole vettä. Olisiko muita oireita, jos se olisi sökönä? Mistähän kannattaisi aloittaa vian etsiminen?

    Kyseinen auto syö myös älyttömyyksiä bensaa, hävitti alaväännön, ei vastaa kaasuun kylmänä ja käy välillä vajailla pytyillä. Mistähän oireet vois kertoa? Käynnistyy kun palmun alta ja ei hävitä eikä lisää nesteitä.
    Last edited by Oona; 03-01-2022, 18:09.
  • aae30
    BTCF Member
    • May 2010
    • 2712
    • .fi

    #2
    vuosimalli? vaikuttaa paljon.

    itse aloittaisin, ainakin faceliftien tapauksessa etsimällä edestä lattimattojen alta mahdollisia kosteusvaurioita.

    edit: olihan se siellä. näihin on kyllä ihan suht täydelliset sähkökaaviot saatavilla,
    että ei sieltä montaa johtoa ihmetellä tarvitse löytääkseen vian yhtedessä DME:lle.

    edit2: https://bmwteka.com/wds/en/e39new
    Last edited by aae30; 03-01-2022, 18:39.
    Sorry I'm Not Sorry
    E34 540iA 93 sedan
    E34 540iA 93 sedan
    E39 530iA 00 touring

    Comment

    • Oona
      Newbiemmer
      • Oct 2021
      • 3
      • Joensuu

      #3
      Pitääpä tänään katsella, mitä mattojen alta löytyy. Sähkökaaviot on hirmu käteviä, jos ois enemmän kuunnellut fysiikan tunneilla ja ymmärtäisi niistä jotakin vaatiikohan miten paljon purkuhommaa, jos lähtee seurailemaan?

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10941
        • Joensuu

        #4
        Millä niitä koodeja on yritetty lukea? Sähkökaavioista kannattaisi ainakin se tarkistaa, että sinne obd-portille tulee virta. Näitä mihin ei saa yhteyttä on tullut vastaan, joskus selviää nopeasti ja joskus vaatii enemmän työtä. Onko kokeiltu saako mihinkään ohjainlaitteeseen yhteyttä? Jos ecu olisi rikki, niin ei se auto kävisi.

        Se miksi alaväännöt katosi, kulutus nousi ja ei käy kunnolla ei välttämättä johdu mitenkään tuosta. Veikkaisin tässä nyt olevan useampi ongelma.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • mikkomaa
          BTCF Member
          • Apr 2007
          • 336
          • Tuusula

          #5
          Originally posted by Oona View Post

          Kyseinen auto syö myös älyttömyyksiä bensaa, hävitti alaväännön, ei vastaa kaasuun kylmänä ja käy välillä vajailla pytyillä. Mistähän oireet vois kertoa? Käynnistyy kun palmun alta ja ei hävitä eikä lisää nesteitä.

          Nokka-akselin asentotunnistin hävitti itsellä kaiken alaväännön! Toinen mikä noissa hävittää väännöt on rikkinäinen sytytyspuola, voi käydä välillä vajailla.

          Comment

          • Oona
            Newbiemmer
            • Oct 2021
            • 3
            • Joensuu

            #6
            Koodeja yritetty lukea korjaamossa, joka erikoistunut bemareihin. En muista millä, mutta uskosin kyseessä olleen laadukkaat ohjelmat. Apukuskin jalkotilasta maton alta löytyi kostetutta, kiitos paljon asiasta vinkanneelle! Maadotus oli märkä ja se nyt kuivattu. Sulakkeet olivat kuitenkin kuivat. Kuskin jalkotilassa kanssa vähän kosteutta ja ne myös kuivattu, mutta en löytänyt sieltä mitään sähköjä kastuneena. Tarkistin myös sen ecu boksin sen varalta ettei sielläkin ole vettä, mutta kuivaa oli ja sulakkeet ehjät. Jotain omia virityksiä oli tehty, mutta ne ois varmaan näkynyt jo vuosia sitten:think mitään yhteyttä autoon ei viime kerralla kokeillessa saatu. Mitäköhän arvoja sieltä obd-liittimestä pitäisi saada mistäkin johdosta, jos jännitemittarilla mittaisi?

            Tää obd ongelma tuskin liittyy auton muihin ongelmiin, ajattelin vain samailla kysellä vinkkejä siihenkin. Huomasin huohottimen olevan vaihtokunnossa ja se nyt vaihdettu, toivotaan että auttaisi noihin muihin ongelmiin. Viisaampi oisin, jos pääsisin katsomaan mitä koodeja antaa. Nokka-akselin asentotunnistin ois varmaan seuraavana vaihtolistassa, rikkinäinen puola on oireillut eri tavoin ja sytyttänyt moottorinhäiriövalon. Mitä oireita tulee, jos ajotus on pielessä?

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎