Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 facelift xenonit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • korpinen
    Bimmer Rookie
    • Mar 2003
    • 48
    • Miehikkälä

    e39 facelift xenonit

    Tuli vaihdettua autoa ja uudessa pirssissä on vanhanmalliset xenonvalot ja tuli mieleen että jos päivittäisi umpiot facelift malleihin. Mitenkä on joudunko vaihtamaan myös uudet sytyttimet umpioiden vaihdon yhteydessä vai käykö samat? Vanhasta autosta jäi myös normaalit facelift umpiot, mutta pystynkö hyödyntämään niitä mitenkään tässä projektissa?
  • KFZ-Koenig
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 2900

    #2
    Tuota tekstiä kun luki, niin ei kyllä saanut selvää mitkä umpiot autossa on ja mitä siihen oikeen on tulossa Sulla on ilmeisesti kahdet umpiot olemassa, eli halogeenifaceliftit ja prefaceliftxenonit...

    Tarkotus on ilmeisesti saada ne faceliftit muutettua xenoneiksi. Jos sulla on sellaiset umpion taakke kiinnitetyt tosi kookkaat ballastit, niin kokeile saatko ne jotenkin fiksusti kiinni niihin facelifteihin tai mahtuuko ne olemaan jossain muualla siellä umpion takana esim. korissa kiinni. Johdon ballastilta polttimolle voi vetää sopivaa reittiä pitkin jonkun kannen tai kotelon läpi kunhan muistaa vaan tiivistää sitten läpiviennin, jottei pääse turhaa kosteutta sisään. Jos fyysisesti saat ne vanhat ballastit mahtumaan, niin sitten ei ole mitään syytä ostaa uudemman mallisia ballasteja.

    Vanhoissa E39:n xenoneissa on erilliset heijastinpinnat/linssit lähivalolle ja kaukovalolle, kun taas facelifteissä (ainakin halogensellaiset) on kaukovalo ja lähivalo yhdistetty sellaseen isoon kromiosaan, johon se lähivalon linssiosa sitten ruuvataan kiinni. Helpoimmalla pääsis varmaan, jos hommais niihin faceliftumpioihin sellaset alumiinista tehdyt tukevat adapterit xenonpolttimoita varten ja sitten lisäis ne ballastit vaan perään ja tekis relekytkennän, jottei herjaa palaneista polttimoista. Toinen vaihtoehto on avata ne umpiot ja koittaa saada se xenonin linssi sopimaan siihen faceliftin halogeenilinssin tilalle. Mulla ei ole tietoa onko ne saman kokoset, mutta veikkaan, että faceliftissä ne heijastinpinnan kiinnitykset on ihan liian leveellä.
    Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

    Comment

    • TJJ
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2003
      • 7591
      • Jyväskylä

      #3
      Originally posted by korpinen
      Tuli vaihdettua autoa ja uudessa pirssissä on vanhanmalliset xenonvalot ja tuli mieleen että jos päivittäisi umpiot facelift malleihin. Mitenkä on joudunko vaihtamaan myös uudet sytyttimet umpioiden vaihdon yhteydessä vai käykö samat? Vanhasta autosta jäi myös normaalit facelift umpiot, mutta pystynkö hyödyntämään niitä mitenkään tässä projektissa?
      Sytyttimien käyminen riippuu siitä miten uusi auto sinulla nyt on. Ne muuttui 10/98 samanlaisiksi kuin facelift-umpioissa. En ole varma tuleeko uusissa umpioissa jo valmiina teline sytyttimelle mutta ne ei paljon maksa. Vanhat umpiot kannattaa myydä, rakentelussa käy helposti niin, että sinulla on iso kasa rikkinäisiä umpioita ja sitten ostat kuitenkin uudet...
      E39 528iA

      Comment

      • KFZ-Koenig
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2003
        • 2900

        #4
        Originally posted by TJJ
        Sytyttimien käyminen riippuu siitä miten uusi auto sinulla nyt on. Ne muuttui 10/98 samanlaisiksi kuin facelift-umpioissa. En ole varma tuleeko uusissa umpioissa jo valmiina teline sytyttimelle mutta ne ei paljon maksa. Vanhat umpiot kannattaa myydä, rakentelussa käy helposti niin, että sinulla on iso kasa rikkinäisiä umpioita ja sitten ostat kuitenkin uudet...
        Kyllähän ne kaikki sytyttimet (vanhat isot mollukatkin) käy joka tapauksessa, jos vain saa ne fyysisesti sopivaan paikkaan. Ei ole välttämättä high-end-asennus, mutta toimivuus on 100%.

        Tietysti jos raha ei ole ongelma, aikaa rakentelulle ei ole ja kumpikin käsi on vasen, niin uutta osaa vaan tilalle.
        Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

        Comment

        • veku
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6324
          • P-Pohjanmaa

          #5
          Eli jos on sama tilanne kun mulla ..autossa vanhan malliset xenonit jotka päivitin angel eyes xenoneihin niin siitä löytyy juttua täältä

          F11 M550D
          E39 M5
          F26 3.0 Da M-Sport
          E61 535D M-Sport

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎