Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lukkoperä 530d Touring E39:iin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TMc
    Bimmer Rookie
    • Sep 2005
    • 79
    • Lohja

    Lukkoperä 530d Touring E39:iin

    Moi,

    Millaiset lukkoperät moiseen autoon käy heittämällä kiinni?

    Timo Mc
    You lose all of those races you don't go to
  • L.H
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2003
    • 2481
    • Lohja

    #2
    Täältä taitaa löytyä ainoa vaihtoehto.. http://www.dinanbmw.com/

    ..halpaa kun saippua..
    “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

    Comment

    • pt.
      Bimmer Rookie
      • Dec 2004
      • 122
      • Kouvola

      #3
      Originally posted by L.H
      Täältä taitaa löytyä ainoa vaihtoehto.. http://www.dinanbmw.com/

      ..halpaa kun saippua..
      Lähtö siis 2400$. Onhan siinä hintaa tietenkin.

      Pitäisi siis mennä heittämällä kiinni.. Ja käytettynä ei tarjolla niin paljoa taida olla? Ainakaan ihan jokaisella romuttamolla

      Comment

      • rassi
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2003
        • 384
        • Rantsu

        #4
        Originally posted by pt.
        Lähtö siis 2400$. Onhan siinä hintaa tietenkin.

        Pitäisi siis mennä heittämällä kiinni.. Ja käytettynä ei tarjolla niin paljoa taida olla? Ainakaan ihan jokaisella romuttamolla
        miettikääs nyt millasilla autoilla ajatte siis toi hintahan ei ole mtn..... ja pidon kannalta ette autollenne voi mitään paremapaa tehdä....

        Comment

        • pt.
          Bimmer Rookie
          • Dec 2004
          • 122
          • Kouvola

          #5
          Originally posted by rassi
          miettikääs nyt millasilla autoilla ajatte siis toi hintahan ei ole mtn..... ja pidon kannalta ette autollenne voi mitään paremapaa tehdä....
          harrastukset maksaa.

          Eipä sillä, etuvetoon maksaa pelkkä lukko saman verran (siis melkein..).

          Haistellaan markkinoita vähän aikaa ja jos vaikka tulisi muitakin vastaan. Ja voihan virallisen kauppiaan päivän hintaa myös kysellä, saa ainakin verailu kohdan.

          Kyllähän tuo olisi se varuste, jonka autoon haluaisi, jollei auton pirulainen keree ennen sitä taas vaihtua seuraavaan

          Comment

          • okko
            BTCF Honorary Member
            • Apr 2005
            • 1763
            • Honkajoki

            #6
            Eikö näitä muka suomessa asenna/myy kukaan
            When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

            Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

            Comment

            • jannmann
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 5856
              • Joccis City

              #7
              sarlin

              Kannattais varmaan soitta Sarlinin Kallelle, uskon että se vois auttaa sua.
              Ei ole turha mies näissä asioissa....

              Aprilia RSV4

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #8
                e39:iin ei ole koskaan valmistettu lukkoperää, lukuunottamatta M5:sta.
                Eli M5 perämurikka on alle väännettävä mikäli lukon e39:iin haluaa. Samalla vaihtoon menee vetarit ja tilalle M5:set.

                Comment

                • karppi
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2003
                  • 132

                  #9
                  Ja mites toi m5:sen välitys suhde verrattuna muihin 39 koppasiin?

                  Comment

                  • kooma
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2004
                    • 1016
                    • Pikis

                    #10
                    Originally posted by karppi
                    Ja mites toi m5:sen välitys suhde verrattuna muihin 39 koppasiin?
                    Manuaali 530d on 2,35 ja automaatti 2,81. M5 on 3,15.
                    Tällä hetkellä: F20 120d M-Sport, i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

                    Comment

                    • pt.
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2004
                      • 122
                      • Kouvola

                      #11
                      Originally posted by Hemi
                      e39:iin ei ole koskaan valmistettu lukkoperää, lukuunottamatta M5:sta.
                      Eli M5 perämurikka on alle väännettävä mikäli lukon e39:iin haluaa. Samalla vaihtoon menee vetarit ja tilalle M5:set.
                      Niinhän tässä on koko jutun ajan ollut esillä tai ainakin esite sanoi tuota, joten ei yllätys kait kenellekkään? Mutta juurikin noita tarvittavia osia haettiin, joita tarvii tuohon perän lisäksi vaihtaa.

                      Originally posted by kooma
                      Manuaali 530d on 2,35 ja automaatti 2,81. M5 on 3,15.
                      Hmm, saattaa tapahtua pienoista kierrosten nousua maantieajossa. Tiedä sitten, onko hyväksi dieselille lyhyemmät välitykset kiihdytykseen tai siis meneekö jo liian lyhyiksi noilla. Kierrosalue kuitenkin aika rajattu, mutta kuka jaksaa aamusta enemmän laskeskella noita muutoksia, niin tuokoon tiedon esille.

                      Comment

                      • KariM
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2003
                        • 199
                        • Pirkanmaa

                        #12
                        Uuden rpm:n vaikka satasen nopeudessa lasket näppärästi rpm(nykyinen)*3,15/2,35. Vaihteistotyyppisi ei käynyt ilmi, tuo siis manuaalin perälle.

                        Lisäksi tietenkin nopeusmittari yms. järjestelmät alkaa näyttää pieleen, ellei niitä sitten pysty ohjelmallisesti skaalaamaan, dunno.

                        E: vai ottaako E39 nopeuden etupyörästä?
                        Last edited by KariM; 07-10-2005, 14:43.

                        Comment

                        • mikko
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2002
                          • 1751
                          • kotona

                          #13
                          SIIS WUT? nopeusmittari näyttää kyllä aina yhtä epätarkasti sama minkä perän sinne laitat... mutta ajettavaan nopeuteen tarvittavat käyntinopeus kierrokset muuttuu...

                          Comment

                          • pt.
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2004
                            • 122
                            • Kouvola

                            #14
                            Originally posted by KariM
                            Uuden rpm:n vaikka satasen nopeudessa lasket näppärästi rpm(nykyinen)*3,15/2,35. Vaihteistotyyppisi ei käynyt ilmi, tuo siis manuaalin perälle.

                            Lisäksi tietenkin nopeusmittari yms. järjestelmät alkaa näyttää pieleen, ellei niitä sitten pysty ohjelmallisesti skaalaamaan, dunno.

                            E: vai ottaako E39 nopeuden etupyörästä?
                            Manuaali tosiaan on. Kyllähän tuo kierrosluku nousee melko "paljon" kuitenkin. Ei ihan ulkoa muista, mutta olisiko 100kmh:ssa joku 2000 kierrosta? Näkee kun käy kohta ajamassa. Mutta tuolla ajatusleikillä olisi sen jälkeen reilu 2600 kierrosta. No joo, tiedä sitten..

                            Hinta on muuten suomessa sama, kuin tuolla Jenkeissä. Siintä sitten prosentteja pois tinkaamaan. Alle 2t€ oli ekalla yrityksellä kuitenkin jo

                            Vetareita olisi kiva saada käytettynä, uusien hinta on aika paljon. 530d:n maksaa esim 430€/kpl ja M5:n jäi tarkistamatta. Eli erona juurikin tuo laipankoko..

                            Ellei sitten saksasta löytyisi "halvalla", siis jonkun verran halvemmalla käytettyä.

                            Comment

                            • S.P.R
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2003
                              • 1009
                              • Oulu area

                              #15
                              Veikkaan että manuaalilootan kans M5 perä on kyllä melko perseestä. Yksinkertaisesti välitykset menee liian tiheäksi. Varsinkin kun kyse on kiisselistä.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎