miettikääs nyt millasilla autoilla ajatte siis toi hintahan ei ole mtn..... ja pidon kannalta ette autollenne voi mitään paremapaa tehdä....
harrastukset maksaa.
Eipä sillä, etuvetoon maksaa pelkkä lukko saman verran (siis melkein..).
Haistellaan markkinoita vähän aikaa ja jos vaikka tulisi muitakin vastaan. Ja voihan virallisen kauppiaan päivän hintaa myös kysellä, saa ainakin verailu kohdan.
Kyllähän tuo olisi se varuste, jonka autoon haluaisi, jollei auton pirulainen keree ennen sitä taas vaihtua seuraavaan
e39:iin ei ole koskaan valmistettu lukkoperää, lukuunottamatta M5:sta.
Eli M5 perämurikka on alle väännettävä mikäli lukon e39:iin haluaa. Samalla vaihtoon menee vetarit ja tilalle M5:set.
e39:iin ei ole koskaan valmistettu lukkoperää, lukuunottamatta M5:sta.
Eli M5 perämurikka on alle väännettävä mikäli lukon e39:iin haluaa. Samalla vaihtoon menee vetarit ja tilalle M5:set.
Niinhän tässä on koko jutun ajan ollut esillä tai ainakin esite sanoi tuota, joten ei yllätys kait kenellekkään? Mutta juurikin noita tarvittavia osia haettiin, joita tarvii tuohon perän lisäksi vaihtaa.
Originally posted by kooma
Manuaali 530d on 2,35 ja automaatti 2,81. M5 on 3,15.
Hmm, saattaa tapahtua pienoista kierrosten nousua maantieajossa. Tiedä sitten, onko hyväksi dieselille lyhyemmät välitykset kiihdytykseen tai siis meneekö jo liian lyhyiksi noilla. Kierrosalue kuitenkin aika rajattu, mutta kuka jaksaa aamusta enemmän laskeskella noita muutoksia, niin tuokoon tiedon esille.
SIIS WUT? nopeusmittari näyttää kyllä aina yhtä epätarkasti sama minkä perän sinne laitat... mutta ajettavaan nopeuteen tarvittavat käyntinopeus kierrokset muuttuu...
Uuden rpm:n vaikka satasen nopeudessa lasket näppärästi rpm(nykyinen)*3,15/2,35. Vaihteistotyyppisi ei käynyt ilmi, tuo siis manuaalin perälle.
Lisäksi tietenkin nopeusmittari yms. järjestelmät alkaa näyttää pieleen, ellei niitä sitten pysty ohjelmallisesti skaalaamaan, dunno.
E: vai ottaako E39 nopeuden etupyörästä?
Manuaali tosiaan on. Kyllähän tuo kierrosluku nousee melko "paljon" kuitenkin. Ei ihan ulkoa muista, mutta olisiko 100kmh:ssa joku 2000 kierrosta? Näkee kun käy kohta ajamassa. Mutta tuolla ajatusleikillä olisi sen jälkeen reilu 2600 kierrosta. No joo, tiedä sitten..
Hinta on muuten suomessa sama, kuin tuolla Jenkeissä. Siintä sitten prosentteja pois tinkaamaan. Alle 2t€ oli ekalla yrityksellä kuitenkin jo
Vetareita olisi kiva saada käytettynä, uusien hinta on aika paljon. 530d:n maksaa esim 430€/kpl ja M5:n jäi tarkistamatta. Eli erona juurikin tuo laipankoko..
Ellei sitten saksasta löytyisi "halvalla", siis jonkun verran halvemmalla käytettyä.
Veikkaan että manuaalilootan kans M5 perä on kyllä melko perseestä. Yksinkertaisesti välitykset menee liian tiheäksi. Varsinkin kun kyse on kiisselistä.
Comment