Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 koritakuusta -jatkoa-

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • WarHead
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2005
    • 774

    E39 koritakuusta -jatkoa-

    Dodih, siellä se penari riepu olla möllöttää merkkikorjaamossa ja kuulemma keskivkona valmista, eli sillo ois pitäny hävitä kuplinut maali tankkaussyvennyksestä.
    Meinaspa mennä koritakuun voimassa olo tiukille; auto otettu käyttöön 13.10.1999, eli olipase taas hiinä ja hiinä, ku koritakuu on tämän ikäsissä 6v...
    Olipas merkkiliikkeen toiminta rivakkaa, ku meni melkein puolipäivää valokuvauksesta, ku soittivat ja sovittiin korjausaika.
    Tulipas vaan semmonen kymysys tuossa mieleen, että liekkö E39:t sinkittyjä, koska edellinen -87 mallinen seiska oli, ja siinei ollu ruostetta missään? Tietenkin maalit on muuttuneet tuossa ajassa jo vesiväreiksi ja ompa tuo seiskaki ollu valmistusaikanaan lentokoneen hinnoissa...

    Ei muutaku huuto päälle ja syksyjä

    -päivitys-
    No niin, sano rengit päisssään, eli kiesi taas alla ja olivat vielä pesseet koko auton ja pissapoikaki oli täytetty ja muutki nesteet tarkistettu; eikä maksanu mitään...
    Eli eipä ollu ruoste karannu pellinsaumaan, jota korjauspäällikkö lievästi oli pelänny.
    Tämä taisi olla sitä palvelua..
    Last edited by WarHead; 05-10-2005, 11:19.
    E91 335iAT -08

    -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -
  • KFZ-Koenig
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 2900

    #2
    Mulla on vm. 97 E38:ssa myös ruostekupla tuolla tankin luukun takana olevassa syvennyksessä kahden pellin saumassa. Ei oo takuuta voimassa, joten pitänee hiekkapuhaltaa puhtaaks jahka jaksaa...
    Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

    Comment

    • Hörö
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2004
      • 223

      #3
      Kyl E39:t on sinkittyjä, eikä edes vesiväreillä maalattuja, kun BMW otti ensimmäisenä maailmassa käyttöön jauhemaalauksen v. 1997. Ts. mitään ohenteita ei käytetä.

      Näyttäis vaan siltä, että E32/E34:t alkaa olemaan jonkinlaisia "viimeisiä mohikaaneja" ainakin laadun suhteen.
      "Yeah! I'm riding alone and I've drugged my senses
      There's no one else to take the consequences
      See when the day is gone free & the night creeps up on me
      I take my B.M.W that's where I wanna be..."
      D.A.D. True Believer

      Comment

      • -Tapi
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 3117
        • Välisuomi

        #4
        Hymyilytti tuo E34:sen käyttö vertailukohtana tässä.. Kumpiakin, sekä E34:sia että E39:sejä omistaneena olen huomannut että vuonna 1995 korin laatu pomppasi ihan toiselle asteikolle, enkä tarkoita huonompaan suuntaan.. Hyviä autoja tosin kumpikin omalla ajallaan.

        Ei taida hiekkapuhallus paljon auttaa tuossa kyseisessä kohdassa. Se ruoste on sauman välissä ja konstit riittävät yleensä sen piilottamiseen. Sen poistaminen on täysin mahdotonta ilman sauman avaamista ja sitä kun ei kannata tehdä ennen kuin ko. kohta kolaroidaan ja koko takaneljännes vaihdetaan..
        ---

        Comment

        • takahiki
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2004
          • 203
          • home

          #5
          ..... BMW otti ensimmäisenä maailmassa käyttöön jauhemaalauksen v. 1997. Ts. mitään ohenteita ei käytetä.


          Olisko tuo nyt kuitenkaan se oikea termi tuolle maalaukselle, jauhemaalauksessa maalattava pinta lämmitetään lähelle 200:aa astetta ja pidetään siinä lämmössä ainevahvuudesta riippuen 20 min ja ylöspäin.Maalikin on nimensämukaisesti aivan jauhetta ja siihenkin tarvitaan omat välineensä siihen jauheen levitykseen.

          Comment

          • Hörö
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2004
            • 223

            #6
            Niin siis korjataan hieman, olin lukenut huolimattomasti. Maali itsessään on vesiohenteinen(eli vesivärillä ), mutta lakkaus suoritetaan jauheella. En tiedä takahiki miten suomentaisit termin tälle menetelmälle:

            -As early as in May 1997 the BMW Group was the world’s first automobile manufacturer to use environmentally friendly powder-based clear lacquer, which gives the colors an even more brilliant shine. Since then this technology has been constantly refined and developed even further. The white high-tech powder is applied by spray pistols. When the powder leaves the pistols, electrostatic charge is built up through electrodes, that allow the powder particles to stick to the earthed body. When the car goes into the hot chamber, the white powder melts because of the heat, becomes transparent and unites with the colored water-soluble paint.
            "Yeah! I'm riding alone and I've drugged my senses
            There's no one else to take the consequences
            See when the day is gone free & the night creeps up on me
            I take my B.M.W that's where I wanna be..."
            D.A.D. True Believer

            Comment

            • siksta
              Bimmer Fanatic
              • May 2004
              • 675
              • Orimattila

              #7
              Mä en mitenkään haluu pojat puuttua teiän asiantuntemukseen, mutta meillä töissä jauhemaalaus toimii siten, että maalattavaan kappaleeseen syötetään sähkövaraus.
              Sitten jauhetta ruiskutetaan pintaan ja tämän sähkövarauksen ansiosta jauhe tarttuu kappaleeseen. Tämän jälkeen kappale laitetaan uuniin 180 asteeseen ja annetaan olla siellä 20-30min.
              F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport

              Comment

              • Mr. Z
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2003
                • 943
                • Manse

                #8
                Originally posted by siksta
                Mä en mitenkään haluu pojat puuttua teiän asiantuntemukseen, mutta meillä töissä jauhemaalaus toimii siten, että maalattavaan kappaleeseen syötetään sähkövaraus.
                Sitten jauhetta ruiskutetaan pintaan ja tämän sähkövarauksen ansiosta jauhe tarttuu kappaleeseen. Tämän jälkeen kappale laitetaan uuniin 180 asteeseen ja annetaan olla siellä 20-30min.
                No noinhan tuossa Hörön tekstissä lukee, tosin nuo lämpötilat tms. siitä uupuu.
                E38 740ia
                E39 530 dAT
                ex. E34 520i sedan
                ex. E39 528i Ac Schnitzer "ACS5"
                ex. E36 325i sedan
                ex. E36 328i touring
                ex. E36 318 iS qp
                ex. E36 325i qp -R.I.P-
                ex. E21 320i sedan
                ex. E30 318i sedan
                ex. E3 2500 sedan

                Comment

                • takahiki
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2004
                  • 203
                  • home

                  #9
                  Asia lipsuu nyt sivuraiteille mutta tuon tekstin mukaan tosiaan lakka laitetaan pulveri maalaus menetelmällä pintaan ja lämmitetään uunissa että jauhe "sulaa" pintaan. Meillä myös työpaikalla on pulverimaalaus uuni ja olemme käyttäneet erikseen ruiskutettavaa pulverilakkaa, mikä sumutetaan jauheena jo uunitetun maalin päälle.
                  Kyllä tuo Hörö taisi olla oikeassa tuon maalausmenetelmän suhteen, veikkaan tosin että tuo lämpötila ei käy aivan niin korkealla kuin normaalaissa pulverimaalauksessa. Pulverimaali tosin "sulaa" jo 120:ssä asteessa mutta suositus on hieman korkeampi.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎