Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 525d -01 rail paine ei nouse yhtään

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • songoku
    Bimmer Rookie
    • Nov 2006
    • 70

    e39 525d -01 rail paine ei nouse yhtään

    Ongelmana on ettei auto lähde käyntiin. Vaikutti tyypilliseltä siirtopumpun hajoamiselta, mutta nyt kun se on vaihdettu nii rail paine on nolla eikä inpalla näytä nousevan yhtään startatessa.
    Onko jotain yleistä ja helppoa tarkistaa ennen kuin kp pumppua lähtee purkamaan?

    Presupply paineet on nyt kunnossa kun siirtopumpun vaihtoi. Auto on seisonut 2 vuotta kun ei enää ottanut täysiä kierroksia ja piti startata kauan käyntiin. Pre suply pressure laski heti kun kaasua hipaisi 3,8 -> 2,0 ja tänä kesänä ei paine noussut enää yhtään. Kun siirtopumpun vaihdoin niin nyt tuo paine pysyy lähellä 4, mutta ei käynnisty ja railpaine ei nouse yhtään.
  • Urpo_rotta
    BTCF Member
    • May 2012
    • 5266
    • Pirkkala

    #2
    Minä muistelen että e39 ei edes ole pre supply paineelle anturia vielä:think

    Mutta kun väännät avaimesta niin railpainetta pitäs löytyä siirtopaineen verran.

    Tarkista nyt vielä että sekä tankkipumppu että esipainepumppu siinä kuskin alapuolella on molemmat ehjiä ja tuuppaa tavaraa.

    E
    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
    E34 525i -90 twinturbo 427/519

    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
    Kysy jos tarvetta

    Comment

    • songoku
      Bimmer Rookie
      • Nov 2006
      • 70

      #3
      Eikös siinä suodattimen päällä ole anturi.. no jossain kuitenkin on kun antaa siitä dataa. Ja siirtopumppu oli entinen, huomasi paineesta ja kuuli äänestä. Kyllä löpö kp pumpulle menee.
      Mutta ei ainakaan näytä läppärillä yhtään railpainetta eikä määrää pre-injection. Main injection menee tappiin startatessa..

      Ei viitsisi heti kp pumppua irrottaa kun on aika ahtaassa paikassa. Niin onko mitään muuta tehtävissä?
      Ja onko se korkeapainepumppu kuinka työläs irrottaa? Pyöriikö se ketjulla?
      Last edited by songoku; 05-08-2022, 14:44.

      Comment

      • songoku
        Bimmer Rookie
        • Nov 2006
        • 70

        #4
        Onko tuo korkeapainepumpussa oleva paineensäädin (kuva) niin likainen että voisi aiheuttaa ongelman?
        Ainakin polttoaine menee kp pumpulle kun tuo irti ruiskutti dieseliä pumpusta kun virtoja käytti päällä.
        Attached Files
        Last edited by songoku; 05-08-2022, 15:13.

        Comment

        • songoku
          Bimmer Rookie
          • Nov 2006
          • 70

          #5
          Mainitaan nyt vielä että kp pumpulle tulee kyllä ainetta, mutta siitä korkeapainepuolelta ei tule yhtään mitään. Otin pumpulta lähtevän kp putken irti ja siitä ei tule mitään ulos.
          Eli onko pumppu hajalla?
          Voiko olla vain ilmaa?
          Vai voiko se säädin laittaa korkeapainepuolen kokonaan kiinni? Että vika olisi kp venttiilissä / säätimessä..

          Comment

          • Clavurion
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 9157
            • Oulu

            #6
            Jos tuo painesäädin ei toimi (pysyvästi auki), niin rail-paineet karkaa kaikki siihen paluulinjaan. Kokeilitko virrat päällä vetikö painesäädin männän kiinni, eli ei yhteyttä tapin päästä sivuyhteisiin.

            Onko mahdollista, että ajoneston synkka on hukkunut, koska myös se tekee tuon, että painesäädin ei aktivoidu, eikä rail-paineet nouse. Jos löytyy DIS tai ISTA, niin synkkaa varoiksi uusiksi.
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • songoku
              Bimmer Rookie
              • Nov 2006
              • 70

              #7
              Originally posted by Clavurion View Post
              Jos tuo painesäädin ei toimi (pysyvästi auki), niin rail-paineet karkaa kaikki siihen paluulinjaan. Kokeilitko virrat päällä vetikö painesäädin männän kiinni, eli ei yhteyttä tapin päästä sivuyhteisiin.

              Onko mahdollista, että ajoneston synkka on hukkunut, koska myös se tekee tuon, että painesäädin ei aktivoidu, eikä rail-paineet nouse. Jos löytyy DIS tai ISTA, niin synkkaa varoiksi uusiksi.
              Eli paineensäädin voi aiheuttaa ettei tule yhtään painetta..
              Tarkoititko että säädin irti virrat päällä sen pitäisi liikkua kiinni?
              Pitäisikö säätimen liikkua käsin yhtään?

              Kieltämättä vaikuttaa että ajonestokin voisi olla päällä, mutta inpalla en saa yhteyttä siihen moduuliin. Eikä ista ole tunnistanut tätä autoa ollenkaan. Moottori pyörii iloisesti mutta ei saa yhtään ainetta.
              Mikä onkaan niin on tullut samaan aikaan vika kun siirtopumppukin väsyi.
              Vikakoodeja ei ole moottorista mutta esim. ajonestosta en ole saanut niitä luettua.

              Onnistuuko synkka tällä ohjeella inpalla? "Tuo ohje on kyllä aivan puhdasta BS:ää eikä liity tähän EWS3:een mitenkään. Oikeasti homma menee näin: Inpalla auki moottorinohjaus (DDE4 tjsp). Alkuvalikosta valitaan oikeasta laidasta "EWS 3 start value synch.". Sen jälkeen painetaan F2 "EWS-startwert zurucksetzen" ja sen jälkeen auto lähtee " https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=316701
              Last edited by songoku; 06-08-2022, 10:58.

              Comment

              • songoku
                Bimmer Rookie
                • Nov 2006
                • 70

                #8
                Kokeilin virrat paalla paineensaadinta ja se ei liiku mihinkään. Sitten siihen meneva johto antaa 9 volttia, (heti kun virrat kääntää käy yli 10 volttia) onko se normaali lukema? vai pitaisiko olla 12 v?

                Tuon edellisen ohjeen mukaan tein tuon EWS-startwerk-zurucksetzen ja se ilmoitti että ymmärretty ja hyväksytty. Jos se synkka nyt noin menee..?
                Last edited by songoku; 06-08-2022, 13:12.

                Comment

                • songoku
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2006
                  • 70

                  #9
                  Korkeapainepumppu

                  Vaihdoin korkeapainesäätimen ja pumpulta ei tule vieläkään yhtään dieseliä.
                  Tietääkö joku korkeapainepumpun rakenteesta, mikä siinä voi tukkia reitin suuttimille?

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎