Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 535 1998vm perän vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Waffeli
    BTCF Member
    • Nov 2021
    • 28
    • Seinäjoki

    E39 535 1998vm perän vaihto

    Kuinka kova homma olisi kyseessä? Ja mistähän mahtaa uuden perän saada tai hilppeet sisälle. ja sopiiko/kestääkö perä muista kolmeyseistä suoraan?
  • ekkoo1
    BTCF Member
    • Jun 2019
    • 1291
    • Pohjanmaa

    #2
    Itse perän vaihto on lähinnä mekaanista työtä, kardaani ja vetarit irti perästä ja perä maahan ja uusi tilalle. Pakoputken saa varmaan pudottaa pois tieltä myös. Nosturissa kohtuullinen homma ja parkkipaikalla suoritettuna vähemmän mukava.

    535 on muistaakseni siitä erikoinen, että siinä on pienempi typ188 tasauspyörästö mutta v8 (535/540) vetarin tumpit. Eli 540 perä ei käy, bensa 6cyl perä voisi käydä vetarin tumpit vaihtamalla - en ole varma.
    E39 540i -96 Ajamisen iloa
    E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
    E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
    Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin

    Comment

    • Waffeli
      BTCF Member
      • Nov 2021
      • 28
      • Seinäjoki

      #3
      Originally posted by ekkoo1 View Post
      Itse perän vaihto on lähinnä mekaanista työtä, kardaani ja vetarit irti perästä ja perä maahan ja uusi tilalle. Pakoputken saa varmaan pudottaa pois tieltä myös. Nosturissa kohtuullinen homma ja parkkipaikalla suoritettuna vähemmän mukava.

      535 on muistaakseni siitä erikoinen, että siinä on pienempi typ188 tasauspyörästö mutta v8 (535/540) vetarin tumpit. Eli 540 perä ei käy, bensa 6cyl perä voisi käydä vetarin tumpit vaihtamalla - en ole varma.

      Pitää varmaankin etsiä jostain ihan 535, ellei joku voi varmistaa että 6mukisen perä kävisi niillä vetarin tumppien vaihdolla. Kiitos avusta!

      Comment

      • naikou
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2010
        • 1576
        • vihti

        #4
        Kyllä mä usko että tumpit sopii bensakutosen 188k tasauspyörästöön jos kerran 530d tumpitkin sopii, täysin varma ei tietenkään voi ikinä olla ennen kuin on kokeillut

        Itse perä irtoo melko helposti autosta, kannattaa hommata tällainen jostai https://www.virtasenkauppa.fi/silmuk...tka-boxo-66739

        lähtee ilman tuskahikeä perän kiinnityspultit auki myös se mikä on ainakin sedanissa vähän veemäisessä paikassa, mulla oli vakio keskipönttö poistettu niin ei tarvinnu putkea laskee alas mutta vakio putken kanssa kannattaa varautua siihenkin

        E: jos lukkorenkaan ura on tumpin päässä niissä v8 mallisissa niin käyvät myös bensakutosen 188k tasauspyörästöön
        Last edited by naikou; 10-09-2022, 13:08.
        E39 523i Turbo

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎