Announcement

Collapse
No announcement yet.

523 Touring E39 vaihteisto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MiePrkl
    Newbiemmer
    • Oct 2005
    • 4

    523 Touring E39 vaihteisto

    on alakanu "jäykistelemään": välillä vaihteita vaikea saada päälle ja keppi tuntuu kohtuuttoman jäykältä.Onko vaihteisto vai kytkin(vai molemmat) otettava syyniin? Miten siihen laatikkoon saa vaihdettua öljyt (pirun tumpelo kysysmys)vai pitääkö haastetta lähestyä tankojen kautta?Kertokaas hyvät vinkit ja huomenna saa kaikki ilmaista olutta!!
  • Samppasika
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2004
    • 769
    • Kempele

    #2
    Originally posted by MiePrkl
    on alakanu "jäykistelemään": välillä vaihteita vaikea saada päälle ja keppi tuntuu kohtuuttoman jäykältä.Onko vaihteisto vai kytkin(vai molemmat) otettava syyniin? Miten siihen laatikkoon saa vaihdettua öljyt (pirun tumpelo kysysmys)vai pitääkö haastetta lähestyä tankojen kautta?Kertokaas hyvät vinkit ja huomenna saa kaikki ilmaista olutta!!
    Kytkin lopussa tai/ja kytkinakseli kuivunut rasvasta...? Itellä sama homma, joka ilmeni auton ollessa ensimmäistä talvea Suomen pakkasissa. Edellisenä kesänä pykälät pelas vielä kuin unelma.. Nyt "tarttuilee" ikävästi...
    Kytkin menee mulla vaihtoon kuun lopussa (30.10). sitten näkee auttoiko..
    Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
    E61 530d M-sport -08
    E39 528i Touring -97

    Yhteydenotot: [email protected] !!

    Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

    Comment

    • MiePrkl
      Newbiemmer
      • Oct 2005
      • 4

      #3
      Vartoompa tuloksias; GiveAHowl miten muuttui

      Millaisen paketin vaihdat ja mihin hintaan oletat/tiedät hilujen vaihtuvan?

      Comment

      • Samppasika
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2004
        • 769
        • Kempele

        #4
        Originally posted by MiePrkl
        Millaisen paketin vaihdat ja mihin hintaan oletat/tiedät hilujen vaihtuvan?
        Kertoilen sitten vaikutukset.. Kytkinpaketi BMW 528i ->9/97: Sachs 3000 724 001 -- 160€ tuolta yritykset osiolta mainostaneelta Bodyshock Motorsportilta. Kamat ei oo vielä tulleet.. Samalla vaihdan kaikki laatikon stefat (etu,taka,siirtäjä) sekä kampiakselin takastefan varalta.. Työn hinnaksi arvioi homman tekevä asentaja 150-200€...
        Myös kaikki vaihdevivuston helat/kumit menee uusiksi ja vaihdekeppiä jatkan lisää alapäästä (30mm ->35mm suora osa pallon ja alasilmukan välissä)
        Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
        E61 530d M-sport -08
        E39 528i Touring -97

        Yhteydenotot: [email protected] !!

        Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

        Comment

        • Samppasika
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2004
          • 769
          • Kempele

          #5
          Tuossapa niitä tuloksia....



          Eli kohtuu helvetillinen kytkimenvaihto on nyt takana ja auto toimii taas...
          Kytkinpoljin ei kovin kummoisesti keventynyt, mutta kytkin ottaa nyt terävämmin kuin aiemmin. Vaihteet menevät paremmin päälle, joskin pientä takertelua vieläkin toisinaan...
          Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
          E61 530d M-sport -08
          E39 528i Touring -97

          Yhteydenotot: [email protected] !!

          Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎