Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kysymys e39 etupenkeistä, KIIRE, APUVA!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • theelekrep
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2003
    • 1653
    • Vantaa

    Kysymys e39 etupenkeistä, KIIRE, APUVA!!!

    Tai kysymys olisi oikeastaan penkin alla. Eli tietääkö kukaan mikä on se peltinen "klipsi" mikä tulee sieltä lattian läpi sellasella ohuella vaijerilla? Tulee ilmeisesti johonkin penkkiin kiinni, mutta mihin? Otin vanhan penkin sen verran pimeässä irti etten huomannut koko "klipsiä" ja ilmeisesti se oli aika kevyeesti kiinni.

    Mulla on meneillään nahkasisustuksen vaihto ja en viitsi uutta penkkiä kiinni laittaa ennen kuin tämä asia selviää.
    e30 320i Touring • e34 525i • e36 325i sedan • e39 523iA • e46 320d sedan • e36 325 coupe • e36 323 coupe • e87 120d • e83 X3 3.0d • Harley Davidson XL1200 Nightster
  • KFZ-Koenig
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 2900

    #2
    Jos E39:ssä on sama rakenne kuin E38:ssa, niin se tulee siihen vasemman kiskon lähelle penkin rautaan kiinni ja siinä oli muistaakseni joku tappi mihin vaijerin pää laitetaan ja sitten se peltilätkä lukittaa sen vaijerin niin, ettei lähde irti. Tuon sai paikalleen parhaiten penkin takaa ja muistaakseni niin, että vetää penkin ihan eteen. Vaijerin pituus (eli se matka joka näkyy) riippuu penkin pituussäädöstä, joten kokeile milloin vaijeri on pisimmillään.
    Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

    Comment

    • Zoui
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 6350
      • Tampere

      #3
      Niin ja tuon systeemin tarkoituksena on vain säätää turvavyön korkeutta penkin etäisyyden mukaan automaattisesti.
      Elämä on pihakivestä.

      Comment

      • theelekrep
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2003
        • 1653
        • Vantaa

        #4
        OK. Asia selvä, kiitos nopeista vastauksista!!! Mä jo ihmettelin että mikä helevetti se oikein on
        e30 320i Touring • e34 525i • e36 325i sedan • e39 523iA • e46 320d sedan • e36 325 coupe • e36 323 coupe • e87 120d • e83 X3 3.0d • Harley Davidson XL1200 Nightster

        Comment

        • KFZ-Koenig
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2003
          • 2900

          #5
          Tässä vielä tissikuva irrotuksesta ja kiinnitys päinvast.
          Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

          Comment

          • theelekrep
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2003
            • 1653
            • Vantaa

            #6
            Joo, kävin äsken laittamassa penkin kiinni. Oli suht vittumainen homma yksin toi laittaa kun siinä vaijerissa on vetoa aika helvetisti. Onnistui kuitenkin. Huomattavasti paskamaisempi oli toi nahkojen vaihto toiseen runkoon. Kyllä oli pelko perseessä kun aloin alkuperäistä kangaspenkkiä palasiksi laittamaan, hiki karpalot vaan valui kun mietti että tuleeko tästä mitään
            e30 320i Touring • e34 525i • e36 325i sedan • e39 523iA • e46 320d sedan • e36 325 coupe • e36 323 coupe • e87 120d • e83 X3 3.0d • Harley Davidson XL1200 Nightster

            Comment

            • KFZ-Koenig
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2003
              • 2900

              #7
              Saitko muuten nahan istumaan hyvin tai jopa kiristettyä mahdolliset kulumiskurtut vasemman kankun kohalta pois?

              Nahka tulee ilmeisesti jollain uusiokäyttösillä koukuilla sinne alareunaan kiinni, vai miten teit kiinnityksen?

              Ja kysymykset jatkuu... miten toi penkinlämmittimen vastusjuttu menee siinä isuinosan ja selkänojaosan välissä? Tavallisella johdolla?
              Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

              Comment

              • theelekrep
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2003
                • 1653
                • Vantaa

                #8
                Nahka/kangas tulee sellasilla koukuilla penkin pohjaan. Käänsin ne pihdeillä auki kun otin kankaat pois ja sitten vaan pujotin nahkapenkin fyllingit ja nahan runkoon ja koukut takas kiinni. Tuli ihan yhtä siistit mitä oli alkuperäisessä rungossa ja mitään ryppyjä/venymiä ei jäänyt. Joutu tosin tekemään takalevylle pienen patentin kun kangaspenkin runko ei ole ihan samanlainen kuin nahkapenkin.

                Mä voin ottaa huomenna kuvia sulle siitä vastus/johtohässäkästä.

                Mistäköhän vois johtua että bagin varoitusvalo jäi palamaan mittaristoon? Se paloi jo silloin kun ajelin päivän ilman kartanlukijan penkkiä. Nyt tosiaan on penkki ja johdot takas kiinni, mutta silti se valo palaa. Pitäisköhän siitä ottaa akku irti että varoitusvalo nollaantuu?
                Last edited by theelekrep; 15-10-2005, 22:07.
                e30 320i Touring • e34 525i • e36 325i sedan • e39 523iA • e46 320d sedan • e36 325 coupe • e36 323 coupe • e87 120d • e83 X3 3.0d • Harley Davidson XL1200 Nightster

                Comment

                • Robi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2002
                  • 7606
                  • Vantaa

                  #9
                  Originally posted by theelekrep
                  Nahka/kangas tulee sellasilla koukuilla penkin pohjaan. Käänsin ne pihdeillä auki kun otin kankaat pois ja sitten vaan pujotin nahkapenkin fyllingit ja nahan runkoon ja koukut takas kiinni. Tuli ihan yhtä siistit mitä oli alkuperäisessä rungossa ja mitään ryppyjä/venymiä ei jäänyt. Joutu tosin tekemään takalevylle pienen patentin kun kangaspenkin runko ei ole ihan samanlainen kuin nahkapenkin.

                  Mä voin ottaa huomenna kuvia sulle siitä vastus/johtohässäkästä.

                  Mistäköhän vois johtua että bagin varoitusvalo jäi palamaan mittaristoon? Se paloi silloin kun ajelin päivän ilman kartanlukijan penkkiä. Nyt tosiaan on penkki ja johdot takas kiinni, mutta silti se valo palaa. Pitäisköhän sitä ottaa akku irti että varoitusvalo nollaantuu?
                  Joudut käymään nollauttamassa sen Laakkosella tms. Kun jompi kumpi penkki on irti niin virtoja ei saa käyttää päällä tai auto rekisteröi Airbaghäiriön ja se valo syttyy, eikä sammu vaikka olisi akun kengät irti.
                  Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
                  Tiedustelut priva tai 0452210069

                  Current
                  E61 530d
                  E39 530d
                  E39 520iA
                  E46 330xd
                  E28 528i

                  Comment

                  • theelekrep
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2003
                    • 1653
                    • Vantaa

                    #10
                    Originally posted by Robi
                    Joudut käymään nollauttamassa sen Laakkosella tms. Kun jompi kumpi penkki on irti niin virtoja ei saa käyttää päällä tai auto rekisteröi Airbaghäiriön ja se valo syttyy, eikä sammu vaikka olisi akun kengät irti.
                    No voihan perkele! Mitäköhän se lysti maksaa? Toimiiko bagi nyt ollenkaan?
                    e30 320i Touring • e34 525i • e36 325i sedan • e39 523iA • e46 320d sedan • e36 325 coupe • e36 323 coupe • e87 120d • e83 X3 3.0d • Harley Davidson XL1200 Nightster

                    Comment

                    • Robi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2002
                      • 7606
                      • Vantaa

                      #11
                      Originally posted by theelekrep
                      No voihan perkele! Mitäköhän se lysti maksaa? Toimiiko bagi nyt ollenkaan?
                      Bägin toiminnasta ei ole mitään tietoa...mullakin syttyi bagivalo kun vahingossa räpläsin johtoja apparin penkin alla auton ollessa käynnissä...en ole vielä viitsinyt käydä nollauttamassa kun M5 nahkaratti on tulossa saksasta vielä ja sekin pitää vaihtaa...vituttais jos syttyis valo uudestaan.

                      Mutta veikkaisin että vajaan 100€ kustantaa tuntien Laakkosen hinnat.
                      Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
                      Tiedustelut priva tai 0452210069

                      Current
                      E61 530d
                      E39 530d
                      E39 520iA
                      E46 330xd
                      E28 528i

                      Comment

                      • theelekrep
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2003
                        • 1653
                        • Vantaa

                        #12
                        Originally posted by Robi
                        Bägin toiminnasta ei ole mitään tietoa...mullakin syttyi bagivalo kun vahingossa räpläsin johtoja apparin penkin alla auton ollessa käynnissä...en ole vielä viitsinyt käydä nollauttamassa kun M5 nahkaratti on tulossa saksasta vielä ja sekin pitää vaihtaa...vituttais jos syttyis valo uudestaan.

                        Mutta veikkaisin että vajaan 100€ kustantaa tuntien Laakkosen hinnat.
                        Paljos joutu köytymään ratista? Oliko bagi siinä mukana? Helvetti että on vaikeaa löytää järkevällä hinnalla ehjää M-rattia tuohon e39:siin.

                        Täytyy soitella Laakkoselle maanantaina ja kysellä hintaa valon nollaukselle. Onkohan niin että sitä ei pysty kukaan vähemmän virallinen BMW-paja tekemään esim. hupiauto tai joku muu? Bemuosa on kuitenkin pois luettu vaihtoehto.
                        e30 320i Touring • e34 525i • e36 325i sedan • e39 523iA • e46 320d sedan • e36 325 coupe • e36 323 coupe • e87 120d • e83 X3 3.0d • Harley Davidson XL1200 Nightster

                        Comment

                        • Robi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2002
                          • 7606
                          • Vantaa

                          #13
                          Originally posted by theelekrep
                          Paljos joutu köytymään ratista? Oliko bagi siinä mukana? Helvetti että on vaikeaa löytää järkevällä hinnalla ehjää M-rattia tuohon e39:siin.

                          Täytyy soitella Laakkoselle maanantaina ja kysellä hintaa valon nollaukselle. Onkohan niin että sitä ei pysty kukaan vähemmän virallinen BMW-paja tekemään esim. hupiauto tai joku muu? Bemuosa on kuitenkin pois luettu vaihtoehto.
                          Luulen että halvemmalla selviää kun käy Laakkosella. Toki mahdollisesti Tapiolan Essolla kyetään homma hoitamaan ja myös jotain muita huoltomestoja kannattaa soitella läpi. Onhan muillakin noita vehkeitä millä se valo nollataan.

                          Tommonen ratti tulossa ja hinta reilu 400€ rahteineen.
                          Attached Files
                          Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
                          Tiedustelut priva tai 0452210069

                          Current
                          E61 530d
                          E39 530d
                          E39 520iA
                          E46 330xd
                          E28 528i

                          Comment

                          • KFZ-Koenig
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2003
                            • 2900

                            #14
                            Ykskään bägi ei toimi jos valo palaa. Nollautus maksaa laakkosella 80€ jos oikein muistan, mutta esim. jos ootte matkalla HML:n motarilla, niin poiketkaa Hyvinkään Bemarin kautta (1km motarilta) ja siellä nollautus 20-30€ puhelahjoista riippuen.
                            Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

                            Comment

                            • theelekrep
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2003
                              • 1653
                              • Vantaa

                              #15
                              Originally posted by Robi
                              Tommonen ratti tulossa ja hinta reilu 400€ rahteineen.
                              Toi kuulostaa ihan hyvältä hinnalta jos bagi tuli mukana. Mistä tilasit?
                              e30 320i Touring • e34 525i • e36 325i sedan • e39 523iA • e46 320d sedan • e36 325 coupe • e36 323 coupe • e87 120d • e83 X3 3.0d • Harley Davidson XL1200 Nightster

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎