Announcement

Collapse
No announcement yet.

520 i kakoo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Matti-Pekka
    Newbiemmer
    • Oct 2017
    • 28
    • Janakkala

    520 i kakoo

    Terve.
    Meidän vanha 1999 520 i on alkanut lähtölaskennan. Kun käynnistät auton joko lohkosta tai ihan suoraan pakkasesta/suojasta , niin auto käynnistyy ja käyn somasti n. 30 sekunttia, jonka jälkeen alkaa kakoo ja tiputtaa pyttyjä pois /tuntuu tukehtuvan. Jos sammutat auton ja käynnistä heti uudelleen on vika pois ja kaikki taas pelaa...? joskus jos lähdet ajaa niin riittää kun laitat vaudissa (aut) valinnan N:lle ja sammutat / starttaat samantien uudelleen..homma taas pelaa. Jos vaan yrittää pitää kakovaa konetta kaasulla väkisin käynnissä vika ei poistu ..ei ainakaan mihinkään kohtuu aikaan. Mikä voisi olla rikki? kuinka haen vikaa kotitallissa? onko vinkkejä heittää?
  • Flamen
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2011
    • 584
    • Kuopio

    #2
    Originally posted by Matti-Pekka View Post
    Terve.
    Meidän vanha 1999 520 i on alkanut lähtölaskennan. Kun käynnistät auton joko lohkosta tai ihan suoraan pakkasesta/suojasta , niin auto käynnistyy ja käyn somasti n. 30 sekunttia, jonka jälkeen alkaa kakoo ja tiputtaa pyttyjä pois /tuntuu tukehtuvan. Jos sammutat auton ja käynnistä heti uudelleen on vika pois ja kaikki taas pelaa...? joskus jos lähdet ajaa niin riittää kun laitat vaudissa (aut) valinnan N:lle ja sammutat / starttaat samantien uudelleen..homma taas pelaa. Jos vaan yrittää pitää kakovaa konetta kaasulla väkisin käynnissä vika ei poistu ..ei ainakaan mihinkään kohtuu aikaan. Mikä voisi olla rikki? kuinka haen vikaa kotitallissa? onko vinkkejä heittää?
    Vikakoodien luku auttanee. Siinähän on lähistöllä tuo Bemu-Expertti nii käytä siellä Vaihtoehtoisesti täältä foorumilta voi kysellä, että joutaako joku käymään lukulaitteen kanss auton luona. Tuo vika ei nyt kuulosta imuvuodolta tai vastaavalta.
    Last edited by Flamen; 19-03-2023, 11:39.
    Ruosteeton Karmann

    Comment

    • Pazi88
      Moderator
      • Jan 2007
      • 11120
      • Oulu

      #3
      Originally posted by Flamen View Post
      Vikakoodien luku auttanee. Siinähän on lähistöllä tuo Bemu-Expertti nii käytä siellä Vaihtoehtoisesti täältä foorumilta voi kysellä, että joutaako joku käymään lukulaitteen kanss auton luona. Tuo vika ei nyt kuulosta imuvuodolta tai vastaavalta.
      Jep. Todennäköisesti se on nokan asentoanturi tms. Mut kantsii katsoa vikakoodit ensin.

      Instagram, YouTube kanava
      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

      Comment

      • Risto113
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2005
        • 1204
        • GrassLake

        #4
        Tiputtaa mukin /2 pois tosiaan, sytytyskatkoja niissä on (tai useassa satunnaisesti).
        Ne ei tule takaisin käyntiin ennen kuin starttaa uudelleen.
        Voi olla imuvuotokin, itsellä ollut tuolla oireella.
        Tai puola tai joku ihan muu.

        Koodit, kuten sanottu.
        Jos ei niistä näy aukottomasti, paras olisi livedata siitä kylmäkäynnistystilanteesta.

        Comment

        • asse21
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2005
          • 1243
          • Tampere

          #5
          Originally posted by Risto113 View Post
          Tiputtaa mukin /2 pois tosiaan, sytytyskatkoja niissä on (tai useassa satunnaisesti).
          Ne ei tule takaisin käyntiin ennen kuin starttaa uudelleen.
          Voi olla imuvuotokin, itsellä ollut tuolla oireella.
          Tai puola tai joku ihan muu.

          Koodit, kuten sanottu.
          Jos ei niistä näy aukottomasti, paras olisi livedata siitä kylmäkäynnistystilanteesta.
          Noilla oireilla veikkaisin venakopan tiivisteitä. Ainakin itsellä vastaava vika poistui tiivisteiden vaihdolla.
          Ei enää tiputtele öljyä tulppien koloihin.
          Vaihtelee myös ne 15 mutterin aluskumia, niin kiristyy koppa oikein.
          E39 523i
          i3

          Comment

          • Heguli 31
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 10037
            • KVLA

            #6
            Originally posted by asse21 View Post
            Noilla oireilla veikkaisin venakopan tiivisteitä. Ainakin itsellä vastaava vika poistui tiivisteiden vaihdolla.
            Ei enää tiputtele öljyä tulppien koloihin.
            Vaihtelee myös ne 15 mutterin aluskumia, niin kiristyy koppa oikein.
            Vuotavan venttilikopan vika poistuisi uudelleen käynnistäessä,kuten kysyjällä? Tuskin kuitenkaan.

            Comment

            • asse21
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2005
              • 1243
              • Tampere

              #7
              Originally posted by Heguli 31 View Post
              Vuotavan venttilikopan vika poistuisi uudelleen käynnistäessä,kuten kysyjällä? Tuskin kuitenkaan.
              Mahdollisesti tulpan koloissa nyt öljyä. Jos se tekee riittävän kauan öljyisellä tulpalla syt.katkoksia, niin auto menee vikatilaan, eikä yritä enää kyseistä tulppaa sytyttää.
              Tämä oma päätelmä, kun vastaava 520i m52 uusilla tiivisteillä alkoi pelaamaan.
              En osaa sanoa, että milloin polttaa motin vikavaloa, siinä ei kyllä palanut.
              E39 523i
              i3

              Comment

              • Heguli 31
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 10037
                • KVLA

                #8
                Originally posted by asse21 View Post
                Mahdollisesti tulpan koloissa nyt öljyä. Jos se tekee riittävän kauan öljyisellä tulpalla syt.katkoksia, niin auto menee vikatilaan, eikä yritä enää kyseistä tulppaa sytyttää.
                Tämä oma päätelmä, kun vastaava 520i m52 uusilla tiivisteillä alkoi pelaamaan.
                En osaa sanoa, että milloin polttaa motin vikavaloa, siinä ei kyllä palanut.
                Mutta poistuiko se vika/nykiminen aina uudelleen käynnistyksellä,kuten aloitus postaajalla? Jos tulpat ui öljyssä,niin kovasti epäilen,että ei poistu.

                Comment

                • asse21
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2005
                  • 1243
                  • Tampere

                  #9
                  Originally posted by Heguli 31 View Post
                  Mutta poistuiko se vika/nykiminen aina uudelleen käynnistyksellä,kuten aloitus postaajalla? Jos tulpat ui öljyssä,niin kovasti epäilen,että ei poistu.
                  Näin muistelen. Toki siellä voi olla jokin muukin vika.
                  Lisää arvauksia...
                  E39 523i
                  i3

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎