Sopiiko E39:n mittaristo E38:n mittarin tilalle liittimien puolesta jos vuosimalli ja moottorityyppi ovat kummassakin samat? Entä käykö minkään E34:n mittaristo E38:n tai E39:n mittarin liittimiin?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E38/E39 mittareiden sopivuus
Collapse
X
-
Originally posted by LasaSopiiko E39:n mittaristo E38:n mittarin tilalle liittimien puolesta jos vuosimalli ja moottorityyppi ovat kummassakin samat? Entä käykö minkään E34:n mittaristo E38:n tai E39:n mittarin liittimiin?
E34/E32 ei käy missään nimessä mihinkään E38:aan tai E39:ään!
Olisi hyvä tietää minkä takia haluat ylipäänsä vaihtaa mittariston? Jos kyseessä on pikselivirheet, niin ne kannattaa korjauttaa esim. minä voin tehdä sen sulle. Jos taas mittaristo on jotenkin totaalisen rikki, niin vaihtoehtoja on kaksi: sulla on mittaristo-osa rikki tai sitten se 97-vuosimalleissa vielä oleva erillinen mittariston kombimoduuli siellä mittariston takana. Kumpikin on vaihdettavissa erikseen ja itse äly ja talletetut teidot kuten kilsat, runkonro jne. on siellä kombimoduulissa. Jos vaihdat siis pelkän mittaristo-osan, säilyy alkuperäset kilsat jne. ja jos vaihdat tuon kombiosan, niin sen jälkeen kilsat ei pidä enää paikkaansa ja ruuvauksesta kertova "pallovalo" syttyy mittaristoon.
Jos sun E38:ssa on iso näyttö mittaristossa ja E39-vaihtomittaristossa myös, niin silloin liittimet käy ristiin. Sama homma jos kummassakin on pieni näyttö, niin käyvät ristiin, mutta:
E39:ssä on eri kokoinen polttoainetankki, joten jos vaihdat E39 dieselistä E38 dieseliin mittariston, niin se skaala siinä mittaritaulussa ei pidä enää paikkaansa, vaikka sulla olisikin vielä alkuperäinen kombimoduuli. Muut viisarit näyttää kuitenkin vielä oikein.
Jos vaihdat jostain vm. 98 tai uudemmasta mittariston autoosi, niin silloin joudut jättämään tuon sun kombimoduulin ylimääräiseksi, koska 98 ja uudemmissa kaikki äly on itse mittaristo-osassa. Tarkoittaa samalla sitä, että kilsat, huoltovalot jne. ei pidä paikkaansa ja "pallovalo" palaa taas.
Nuo käytetyt mittaristot pitää koodata uudelleen sopimaan tuohon sun autoon: mikäli haluat säilyttää alkuperäiset kilsat ja mikäli et halua, että ruuvauksesta kertova valo palaa mittaristossa ja mikäli halauat, että mittaristo todellakin toimii oikein. Koodauksen jälkeen toisesta käytetystä mittaristosta saa tehtyä alkuperäisen kloonin, joten eroa ei huomaa ollenkaan...
Jos tarvitset tuollaisen koodauksen tai mikäli homma hoituu pelkällä pikselikorjauksella, niin laita viestiä alla olevaan emailosoitteeseenAutossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.
-
-
Originally posted by LasaLaitettu mailia...Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.
Comment
-
-
Luetun ymmärtäminen...
Originally posted by KFZ-Koenig
97-vuosimalleissa vielä oleva erillinen mittariston kombimoduuli siellä mittariston takana. Kumpikin on vaihdettavissa erikseen ja itse äly ja talletetut teidot kuten kilsat, runkonro jne. on siellä kombimoduulissa. Jos vaihdat siis pelkän mittaristo-osan, säilyy alkuperäset kilsat jne. ja jos vaihdat tuon kombiosan, niin sen jälkeen kilsat ei pidä enää paikkaansa ja ruuvauksesta kertova "pallovalo" syttyy mittaristoon.
Nuo käytetyt mittaristot pitää koodata uudelleen sopimaan tuohon sun autoon: mikäli haluat säilyttää alkuperäiset kilsat ja mikäli et halua, että ruuvauksesta kertova valo palaa mittaristossa ja mikäli halauat, että mittaristo todellakin toimii oikein. Koodauksen jälkeen toisesta käytetystä mittaristosta saa tehtyä alkuperäisen kloonin, joten eroa ei huomaa ollenkaan...ex. 316i e36 1991
ex. 318iS Coupe e36 1992
ex. 528iA Touring e39 1997
ex 316i e30 1990, vaimon
ex. X5 4.4i e53 2001
ex 316 e46 2003, vaimon
525iX e60 2008
Z4 e85 2003, vaimon
Comment
-
-
Originally posted by BMWFW24Eli ymmärsinkö oikein: 97-mallisissa e39:ssä voi itse mittariston vaihtaa ite jos pitää sen takana olevan moduulin entisestä. Mitään koodausta ei tarvita. Mutta jos tuo moduulikin menee vaihtoon, joudutaan koodaamaan ja ilman koodausta se "pallukka" syttyy mittaristoon.BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
Originally posted by BMWFW24Eli ymmärsinkö oikein: 97-mallisissa e39:ssä voi itse mittariston vaihtaa ite jos pitää sen takana olevan moduulin entisestä. Mitään koodausta ei tarvita. Mutta jos tuo moduulikin menee vaihtoon, joudutaan koodaamaan ja ilman koodausta se "pallukka" syttyy mittaristoon.
Kannattaa huomioida, että kaikkia mittaristoja ei voi "koodata" suoraan softalla, vaan osa pitäisi sorkkia hw:n kautta ja sitä ei taida moni jamppa alkaa tekemään. Vm-raja tolle operaatiolle on aika tarkkaan 1999-vuoden mittaristo, eli vanhemmat on sörkkimisen kannalta helpompia. Paras jos hommaat vastaavan mittariston/moduulin kuin nykyinen ja sellasen, joka löytyy veli venäläisen crack-listalta, eli sw-homma onnistuu. Tällöin voi ajonestosta kopata mittaristoon sun vessaa vastaavat tiedot. Lisäks kannattaa varmistua ennen ostoa siitä, että mittaristo on toimiva, eli siihen saa yhteyden vehkeillä. Osa mittaristoista/moduuleista on silleen paskana, ettei niihin saa diagnoosivehkeillä mitään yhteyksiä, edes bmw-liikkeet.Last edited by KFZ-Koenig; 08-03-2006, 18:41.Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.
Comment
-
-
Perinteinen pikselit_hukassa-syndrooma taitaa vaivata...ajattelin vaan jos löytyis sellainen missä olis vähemmän pikseleitä kadoksissa, vaihtais sen siksi ajaksi kun kerkiää fiksaamaan alkuperäisen kuntoon. Sit ois kaksi millä leikkiä
Autoni on -97 528iA Tour.ex. 316i e36 1991
ex. 318iS Coupe e36 1992
ex. 528iA Touring e39 1997
ex 316i e30 1990, vaimon
ex. X5 4.4i e53 2001
ex 316 e46 2003, vaimon
525iX e60 2008
Z4 e85 2003, vaimon
Comment
-
Comment