Bemari-untuvikko täällä vaan hei!
Koitin haulla kahlata foorumeita läpi, mutta en löytänyt vastaavasta ongelmasta topiccia entuudestaan vaikka letkuista ja lähdöistä onkin keskustelua ollut jo aiemminkin.
Aloin vaihtelemaan rikkoutuneita alipaineletkuja ja irroitin tätä varten imusarjan jotta pääsi paremmin käsiksi liitoksiin ja näkemään minne letkut johtaa. Samassa huomasin ylävesiletkun liitoslaipan olevan murtumassa juurestaan, tihkui vasta pisaroita läpi.
Ei muuta kuin Motonetista noutamaan uusi letkulähtö, mainostivat sopivuutta alkuperäisellä osanumerolla (11122247744) ja täsmäsi omaani. Eipä tullut letkuliitoksen halkaisijaa tarkistettua tönärillä, osa paikalleen, auto pakettiin ja nesteitä täyttelemään.
No tää uusi lähtöhän vuosi vedet pihalle heti kättelyssä, pikku tutkimisen jälkeen osoittautui että liitoksen halkaisija siitä mihin letku kiinnittyy on millin verran kapeampi kuin OEM-osassa. Löysin vastaavasta ongelmasta ainoastaan eBaysta yhden kommentin jossa sanottiin uusien (tarvike) letkulähtöjen olevan hieman pienempiä kuin orkkikset. Ei voi ymmärtää.
Onko muut törmänneet vastaavaan ongelmaan ja miten olette tämän ratkaisseet? Pitääkö ruveta uudelleen purkuhommiin, hakea marmoritiskiltä uusi orkkis-osa vai riittäisiköhän paksumman O-renkaan vaihto alkuperäiseen ylävesiletkuun? Harkitsin myös koko ylävesiletkun vaihtoa, mutta mietityttää että onko uudet letkuliitännät samalla halkaisijalla kuin alkuperäinen vai onko näissäkin jotain kokomuutoksia tarvikeosissa. Mikäli niitäkin on supistettu, ei taida letku sopia syylärin päähän siinä tapauksessa.
Ärsyttävä keissi, eniten ketuttaa tehdä turhaa työtä. Olisin hakenut osan suoraan Bemarilta jos liike oisi vaan ollut auki. Pitääkö vain niellä karvas kalkki ja tehdä homma uudelleen orkkisosalla? Onkos muilla vastaavia kokemuksia? Ja varoittavana erimerkkinä muille jotka samaa osaa ovat vaihtamassa.
Koitin haulla kahlata foorumeita läpi, mutta en löytänyt vastaavasta ongelmasta topiccia entuudestaan vaikka letkuista ja lähdöistä onkin keskustelua ollut jo aiemminkin.
Aloin vaihtelemaan rikkoutuneita alipaineletkuja ja irroitin tätä varten imusarjan jotta pääsi paremmin käsiksi liitoksiin ja näkemään minne letkut johtaa. Samassa huomasin ylävesiletkun liitoslaipan olevan murtumassa juurestaan, tihkui vasta pisaroita läpi.
Ei muuta kuin Motonetista noutamaan uusi letkulähtö, mainostivat sopivuutta alkuperäisellä osanumerolla (11122247744) ja täsmäsi omaani. Eipä tullut letkuliitoksen halkaisijaa tarkistettua tönärillä, osa paikalleen, auto pakettiin ja nesteitä täyttelemään.
No tää uusi lähtöhän vuosi vedet pihalle heti kättelyssä, pikku tutkimisen jälkeen osoittautui että liitoksen halkaisija siitä mihin letku kiinnittyy on millin verran kapeampi kuin OEM-osassa. Löysin vastaavasta ongelmasta ainoastaan eBaysta yhden kommentin jossa sanottiin uusien (tarvike) letkulähtöjen olevan hieman pienempiä kuin orkkikset. Ei voi ymmärtää.
Onko muut törmänneet vastaavaan ongelmaan ja miten olette tämän ratkaisseet? Pitääkö ruveta uudelleen purkuhommiin, hakea marmoritiskiltä uusi orkkis-osa vai riittäisiköhän paksumman O-renkaan vaihto alkuperäiseen ylävesiletkuun? Harkitsin myös koko ylävesiletkun vaihtoa, mutta mietityttää että onko uudet letkuliitännät samalla halkaisijalla kuin alkuperäinen vai onko näissäkin jotain kokomuutoksia tarvikeosissa. Mikäli niitäkin on supistettu, ei taida letku sopia syylärin päähän siinä tapauksessa.
Ärsyttävä keissi, eniten ketuttaa tehdä turhaa työtä. Olisin hakenut osan suoraan Bemarilta jos liike oisi vaan ollut auki. Pitääkö vain niellä karvas kalkki ja tehdä homma uudelleen orkkisosalla? Onkos muilla vastaavia kokemuksia? Ja varoittavana erimerkkinä muille jotka samaa osaa ovat vaihtamassa.
Comment