Announcement

Collapse
No announcement yet.

523 IA -99 probleem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kyf
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2004
    • 203
    • Kangasala

    523 IA -99 probleem

    Käynnistää kylmänä niin saa hetken sahata ns.käyntiin ja kun käynnistyy niin hieman sekunnin pari ravistaa konetta, sitten ok. Lähtee ajaa ja kaasua painaa ei meinaa mitään tapahtua ennen ku kunnon kaasun polkasulla.
    Näitä probleemia ei kuumalla koneella. Osaisko joku jeesata/kokemusta ? 470 tkm ajettu
  • azlakki
    Bimmer Rookie
    • Oct 2015
    • 32
    • Tampere

    #2
    Lukisin alkuun koodit, muutkin kuin OBD vaikka vikavalo ei palaisi. Asentotunnistimiin kiinnittäisin huomiota. Voi johtua monestakin ja/tai niiden yhteisvaikutuksesta, imuvuoto, vanos solenoidi, tyhjäkäyntimoottori, kylmäkäynnistyksessä Secondary Air linja.

    Comment

    • kyf
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2004
      • 203
      • Kangasala

      #3
      Originally posted by azlakki View Post
      Lukisin alkuun koodit, muutkin kuin OBD vaikka vikavalo ei palaisi. Asentotunnistimiin kiinnittäisin huomiota. Voi johtua monestakin ja/tai niiden yhteisvaikutuksesta, imuvuoto, vanos solenoidi, tyhjäkäyntimoottori, kylmäkäynnistyksessä Secondary Air linja.
      Moro, avaatko vähän. Mikä on secondary air linja ? Entä miten pystyy testaa vanoksen solenoidin ? Kone M52B25 TU.

      Comment

      • Wespa
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2016
        • 1757
        • Karjaa

        #4
        Originally posted by kyf View Post

        Mikä on secondary air linja ?
        Tarkoittaa lisäilmapumppua (kaikissa M52TU:ssa tätä ei ole) joka antaa lisähappea kylmäkäynnistyksissä päästöjen (katin nopeamman lämpeämisen) vuoksi. Googlaa BMW M54 SAP. Mutta asentotunnistimet olisivat joo ihan hyvä arvaus jos ovat vielä alkuperäisiä, niitähän on siis yhteensä 3kpl, imu- ja pakonokilla kummallakin omansa ja kampuralla omansa. Tarvikemallisista on yleisesti huonoja kokemuksia, orkkikset ovat melko arvokkaat (olikohan n. 100 euroa kpl) mutta tuossa kohtaa ei kannata venyttää penniä.

        E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
        Porsche 944 -86 (DE)
        Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

        Comment

        • kyf
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2004
          • 203
          • Kangasala

          #5
          Originally posted by Wespa View Post

          Tarkoittaa lisäilmapumppua (kaikissa M52TU:ssa tätä ei ole) joka antaa lisähappea kylmäkäynnistyksissä päästöjen (katin nopeamman lämpeämisen) vuoksi. Googlaa BMW M54 SAP. Mutta asentotunnistimet olisivat joo ihan hyvä arvaus jos ovat vielä alkuperäisiä, niitähän on siis yhteensä 3kpl, imu- ja pakonokilla kummallakin omansa ja kampuralla omansa. Tarvikemallisista on yleisesti huonoja kokemuksia, orkkikset ovat melko arvokkaat (olikohan n. 100 euroa kpl) mutta tuossa kohtaa ei kannata venyttää penniä.
          Thanks näistä tiedoista .

          -Sami

          Comment

          • kyf
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2004
            • 203
            • Kangasala

            #6
            Pystyköö tuon vanoksen solenoidin testaa jotenkin /huoltaa ? Mulla ei ole tuota lisäilma pumppua. Joo,tänään sai jälleen hetken, n.2 sek sahata kylmänä käyntiin ja ei meinaa kiihtyä. Sit kun sai normi lämmöt ja käynnisti uudelleen,toimii niin kuin kuuluu....

            Comment

            • atsim
              Newbiemmer
              • Jul 2014
              • 25
              • Oulu

              #7
              Kuulostaa samalta oireilulta, mitä mullakin vanha m52tu teki aikoinaan. Välillä teki juurikin tuollaista pitkää starttia, ja silloin oli tehot hukassa. Nokan tunnistimet vaihtoon ja sillä korjaantui. Tais siellä jotain koodiakin tulla, mutta muistelisin että ainakin yleismallin lukijat saattoi valittaa imupuolen anturista vaikka pakopuoli oli viallinen, tai toisinpäin.

              Mulla toiminu Hellan anturit hyvin parissakin eri m52tu koneessa, mutta joillakin on muistaakseni niidenkin kanssa ollut ongelmaa.

              Comment

              • Wespa
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2016
                • 1757
                • Karjaa

                #8
                Tuosta on vähän vaihtelevaa tietoa onko niitten orkkisten valmistaja Hella vai joku muu, jos onnistuu selvittämään oikean valmistajan niin toki sellainen toimii ihan yhtä hyvin vaikka BMW-logo olisikin raaputettu pois.
                E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                Porsche 944 -86 (DE)
                Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                Comment

                • Pazi88
                  Moderator
                  • Jan 2007
                  • 10963
                  • Oulu

                  #9
                  Vikakoodit sieltä nyt kannattaa lukea ihan ensimmäisenä. Voi olla kettuileva kaasuläppäkin, kun m52tu on kyseessä.

                  Instagram, YouTube kanava
                  ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                  Comment

                  • kyf
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2004
                    • 203
                    • Kangasala

                    #10
                    Moro. Tämä ratkes,unohtu aiemmin jo kirjoittaa. Eli vaihdoin Alkuperäislaatuisen imupuolen nokka-akselin asento anturin Hella. Sitten tilalle bemarivaraosat.fi kautta anturi josta bmw logo hiottu pois. Avot ja ny on toiminu !!! Toi Hella ihan paska ja saman hintainen kuin tuo toimiva bemarivaraosat.fi.hankittu

                    Comment

                    • Heguli 31
                      BTCF Member
                      • Oct 2004
                      • 9858
                      • KVLA

                      #11
                      Hyvä että tuli kuntoon. Mutta mitä tästä opimme? Jos vikakoodit olisi heti ensimmäiseksi luettu kunnon diaknostiikalla (esim. INPA:lla) olisi vikapaikka ollut heti selvillä ja ilman arpomisia.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎