Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 jäähdytinnesteet ulos

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KFZ-Koenig
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 2900

    #16
    Pese se syylari ja koko kone puhtaaksi ja anna kuivaa kunnolla ja sitten tarvittaessa ilman pohjapanssaria kattelet alapuolelta mistä se vesi tulee. Kuivien ja puhtaiden osien pinnalla sen vuodon näkee yleensä nopeesti.

    En tiedä onko E39:ssä paisarin ylivuotoletkua, mutta tarkista nyt vielä, ettei tuo vesi tule sitä kautta Joissain autoissa kuten mersussa paisarin vedenpinta voi nousta parkissa sen verran, että plurauttaa letkun kautta pikkasen vettä pihalle ja syy tähän on tiensä päässä oleva visko, joka ei jäähdytä konetta tarpeeksi.
    Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

    Comment

    • jona
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2004
      • 436
      • helsinki

      #17
      vein auton taas perjantaina samaankorjaamoon,asentaja otti pohjapanssarin pois ja ei löytänyt mitään vuotoa,miten saan itse auton tekemään lammikon auton alle jos asentaja ei saa voisko se vaikuttaa että se on lämmin halli kun itselläni auto aina ulkona?sitä vuotoa etsiessä pitää olla malttia koska välillä se tiputtaa vaan muutaman tipan kun välillä se taas vuotaa reippaammin.
      -BTCF absolutistit team-

      Comment

      • jona
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2004
        • 436
        • helsinki

        #18
        tänään hain auton korjaamolta ja asentaja ei ollut saanut autoa kertaakaan vuotamaan nesteitä ulos no sitten oli varmuuden vuoksi vaihdettu paisuntasäiliö menin hakemaan auton ja sain ajettua sen työpaikan pihalle ja taas teki lammikkoa avasin konepellin ja näin lähes samantien että vesipumppu vuotaa nesteet ulos ja pumpun hihna piti kitinää kun ruikki nesteitä siihen en voi ymmärtää että korjaaja ettii vikaa monta päivää ja vaihtaa eri osia niin ei silti löydä oikeaa vikaa ei varmaan osannut epäillä vesipumppua kun oli itse vaihtanut sen noin 15000km sitten,missä voi olla vika että noin tuore vesipumppu voi hajota noin?
        -BTCF absolutistit team-

        Comment

        • KFZ-Koenig
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2003
          • 2900

          #19
          Originally posted by jona
          tänään hain auton korjaamolta ja asentaja ei ollut saanut autoa kertaakaan vuotamaan nesteitä ulos no sitten oli varmuuden vuoksi vaihdettu paisuntasäiliö menin hakemaan auton ja sain ajettua sen työpaikan pihalle ja taas teki lammikkoa avasin konepellin ja näin lähes samantien että vesipumppu vuotaa nesteet ulos ja pumpun hihna piti kitinää kun ruikki nesteitä siihen en voi ymmärtää että korjaaja ettii vikaa monta päivää ja vaihtaa eri osia niin ei silti löydä oikeaa vikaa ei varmaan osannut epäillä vesipumppua kun oli itse vaihtanut sen noin 15000km sitten,missä voi olla vika että noin tuore vesipumppu voi hajota noin?
          (M)asentajassa taitaa olla ollut vikaa enemmänkin. Ei kai tuota pumppua saa rikki, ellei pumppu pääse pyörimään kuivana, sillä vesi voitelee sen stefan. Jos sillä asentajalla on menny ilmaus v**ks ja pumppu on pyörinyt sen verran aikaa kuivana, että stefa on kulahtanut ja 15 000km on hajottanut sen lopullisesti. Viisaammat kertokoon oman teoriansa.
          Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

          Comment

          • creative 22
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2005
            • 560
            • Alavus

            #20
            Originally posted by jona
            tänään hain auton korjaamolta ja asentaja ei ollut saanut autoa kertaakaan vuotamaan nesteitä ulos no sitten oli varmuuden vuoksi vaihdettu paisuntasäiliö menin hakemaan auton ja sain ajettua sen työpaikan pihalle ja taas teki lammikkoa avasin konepellin ja näin lähes samantien että vesipumppu vuotaa nesteet ulos ja pumpun hihna piti kitinää kun ruikki nesteitä siihen en voi ymmärtää että korjaaja ettii vikaa monta päivää ja vaihtaa eri osia niin ei silti löydä oikeaa vikaa ei varmaan osannut epäillä vesipumppua kun oli itse vaihtanut sen noin 15000km sitten,missä voi olla vika että noin tuore vesipumppu voi hajota noin?
            Onko termostaattikotelo varmasti tiivis?O-rengas termostaatin ympärillä oikein asennettu ja kotelon profiili-tiiviste urassaan?Vai oliko auto jo tu-moottorilla?Omassani (9/97 e39) on m52-moottori ja termostaatin kotelo on muovinen.
            Last edited by creative 22; 23-11-2005, 00:03.
            Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

            Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

            BMW Freude Am Fahren

            Comment

            • Henry
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2004
              • 744
              • Kannus

              #21
              Originally posted by KFZ-Koenig
              (M)asentajassa taitaa olla ollut vikaa enemmänkin. Ei kai tuota pumppua saa rikki, ellei pumppu pääse pyörimään kuivana, sillä vesi voitelee sen stefan. Jos sillä asentajalla on menny ilmaus v**ks ja pumppu on pyörinyt sen verran aikaa kuivana, että stefa on kulahtanut ja 15 000km on hajottanut sen lopullisesti. Viisaammat kertokoon oman teoriansa.
              Samaa mieltä olen asiasta, vaikka mielessä kyllä kävi vielä ettei lämmityslaitteen puolelta mikää vuoda, esim. kenno, tai jotai muuta mikä on vaikea paikallistaa.
              Mercedes-Benz cls 350
              530DA E60
              Ex:
              Audi A6 2.7 biturbo quattro
              523IA E39
              520 E34 2Kpl
              535 E34

              Comment

              • jona
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2004
                • 436
                • helsinki

                #22
                Originally posted by creative 22
                Onko termostaattikotelo varmasti tiivis?O-rengas termostaatin ympärillä oikein asennettu ja kotelon profiili-tiiviste urassaan?Vai oliko auto jo tu-moottorilla?Omassani (9/97 e39) on m52-moottori ja termostaatin kotelo on muovinen.
                15000km sitte kun asentaja oli vaihtanut vesipumpun niin samalla vaihtoi termarin,nyt viime kerralla oli vaihtanut termarin tiivisteen kun oli vähän kosteutta että pitäs tällähetkellä olla tiivis ja moottori ei ole tu.
                -BTCF absolutistit team-

                Comment

                • jona
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2004
                  • 436
                  • helsinki

                  #23
                  Originally posted by Henry
                  Samaa mieltä olen asiasta, vaikka mielessä kyllä kävi vielä ettei lämmityslaitteen puolelta mikää vuoda, esim. kenno, tai jotai muuta mikä on vaikea paikallistaa.
                  ei kyllä se toi vesipumppu on, puskee nimittäin nestettä ihan hyvin ulos ja pitää välillä kitinää.
                  -BTCF absolutistit team-

                  Comment

                  • KFZ-Koenig
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2003
                    • 2900

                    #24
                    Originally posted by jona
                    ei kyllä se toi vesipumppu on, puskee nimittäin nestettä ihan hyvin ulos ja pitää välillä kitinää.
                    Vaadi, että vaihtavat takuuseen uuden ja maksata niillä myös turhaan vaihdetut osat. Seuraavalla kerralla kannattaakin vaihtaa korjaamoa tai tehdä työt itse
                    Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

                    Comment

                    • jona
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2004
                      • 436
                      • helsinki

                      #25
                      no nyt on uusi vesipumppu mutta mitä helvettiä jäähdytinneste katoaa johonki vieläkin ei tosin ihan yhtä nopeesti kun aikasemmin mutta nyt kun olen ajanut alle 100km niin on vajonnut n.5cm alle ala rajan?
                      -BTCF absolutistit team-

                      Comment

                      • Moonshine
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2003
                        • 1018
                        • Järvenpää

                        #26
                        Originally posted by jona
                        no nyt on uusi vesipumppu mutta mitä helvettiä jäähdytinneste katoaa johonki vieläkin ei tosin ihan yhtä nopeesti kun aikasemmin mutta nyt kun olen ajanut alle 100km niin on vajonnut n.5cm alle ala rajan?
                        Ehkäpä ilmaus ei ole onnistunut ihan tarkoitetulla tavalla. Lisää nyt nesteet normaalitasolle ja jatka vielä tarkkailua. Jos vajuminen vaan jatkuu ja jatkuu niin sitten se vuotaa taas/edelleen jostain.
                        "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

                        Comment

                        • MacBaren
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2010
                          • 96
                          • JNS

                          #27
                          Jatketaas tätä threadia.

                          Eli osaisko kukaan sanoa mitään suuntaa-antavaa neuvoa missä mahtaa olla vika. Lotja vuotaa jäähdytinnestettä pihalle n.1l/100km vauhdilla. Vuotokohta on auton alla melko keskellä sivuttaissuunnassa ja vähän eturenkaitten takapuolella.
                          Ja se ei ole jarrunestettä, vaikka itsekin niin aluksi kuvittelin.

                          Ja auto oli e39 530d

                          Käväsin auton alla ja sinne tulee 2 ylivuotoputkea mistä vuoto tulee. Ne kiinnittyvät automaattivaihteiston viereen renkaisiin päin. Mitkähän putket nämä on ja mitä siinä laatikon vieressä on? Paisuntasäiliö oli täynnä joten tyhjensin sitä vähäsen, mutta ei kai paisuntasäiliön ylivuotoputki(et) auton alle kulje? Ja toimenpiteellä ei edes ollut mitään vaikutusta..
                          Olisiko arvon raadilla neuvoja?
                          Last edited by MacBaren; 08-08-2010, 15:50. Reason: lisää tutkimusta
                          F11 520d
                          E39 530da

                          Comment

                          • MacBaren
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2010
                            • 96
                            • JNS

                            #28
                            Originally posted by MacBaren View Post
                            Jatketaas tätä threadia.

                            Eli osaisko kukaan sanoa mitään suuntaa-antavaa neuvoa missä mahtaa olla vika. Lotja vuotaa jäähdytinnestettä pihalle n.1l/100km vauhdilla. Vuotokohta on auton alla melko keskellä sivuttaissuunnassa ja vähän eturenkaitten takapuolella.
                            Ja se ei ole jarrunestettä, vaikka itsekin niin aluksi kuvittelin.

                            Ja auto oli e39 530d

                            Käväsin auton alla ja sinne tulee 2 ylivuotoputkea mistä vuoto tulee. Ne kiinnittyvät automaattivaihteiston viereen renkaisiin päin. Mitkähän putket nämä on ja mitä siinä laatikon vieressä on? Paisuntasäiliö oli täynnä joten tyhjensin sitä vähäsen, mutta ei kai paisuntasäiliön ylivuotoputki(et) auton alle kulje? Ja toimenpiteellä ei edes ollut mitään vaikutusta..
                            Olisiko arvon raadilla neuvoja?
                            Osaisko joku neuvoa mikä osa siellä on mistä ne letkut tulee? kulkeeko vesipumppu siellä päin tai joku ilmastoinnin osa? en osannu ettiä realoemistakaan oikeeta osaa..
                            F11 520d
                            E39 530da

                            Comment

                            • rizzo
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2007
                              • 5418
                              • Oulu

                              #29
                              En osaa noihin vastata, mutta mulle tuli samanlaiset läikät auton alle - vika löytyi vesipumpun vuotavista tiivisteistä :think Ehkä pohjapanssareita pitkin valuu sinne asti?

                              Comment

                              • _nixu_
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2006
                                • 8972
                                • Kellokoski

                                #30
                                Originally posted by MacBaren View Post
                                Käväsin auton alla ja sinne tulee 2 ylivuotoputkea mistä vuoto tulee. Ne kiinnittyvät automaattivaihteiston viereen renkaisiin päin. Mitkähän putket nämä on ja mitä siinä laatikon vieressä on? Paisuntasäiliö oli täynnä joten tyhjensin sitä vähäsen, mutta ei kai paisuntasäiliön ylivuotoputki(et) auton alle kulje? Ja toimenpiteellä ei edes ollut mitään vaikutusta..
                                Olisiko arvon raadilla neuvoja?
                                Eikös ilmastoinnin kondenssivedet ainakin ohjata sille suunnalle?
                                Ja jos lämppärin kenno vuotaa niin jäähdytysnesteet tulee samaa reittiä pihalle :think
                                Tietysti näillä keleillä sitä kondenssivettä tulee reippaasti kuten kuuluukin. Ja nestettä voi hävitä ajossa niin että sitä ei valu auton alle. Esim EGR-lämmönvaihdin puhki, kai tässäkin sellainen on :think
                                E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                                Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎