Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 - ilmastoinnin sähköflekti ääntää

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Karhu
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2003
    • 474
    • Kirkkonummi

    E39 - ilmastoinnin sähköflekti ääntää

    Ongelma:
    Eli tosiaan sähköflekti on pitänyt tuollaisen pari kuukautta sellaista ääntä, jotta lähinnä mieleen tulee kauko-ohjattava lentokone. Kierroksien mukaan tuntuisi nousevan volyymiltään ja on häiritsevän äänekäs. Käsin koettaessa ei tuntuisi ottavan mihinkään kiinni.

    Tehtyä:
    Ilmastoinnin sähköflekti vaihdettu uuteen. Ei vaikutusta/apua asiaan, joten tokkopa flektistä kiinni lainkaan.

    Auto:
    10/98 540iA eli uudempaa tekniikkaa ja uudemmantyyppinen sähköflekti. Kyseessä _ei_ ole TIS:stä löytyvä vinkki liian pitkästä ruuvista ilmanohjainten kiinnityksessä ja sen lyhentämisestä.

    Ideoita kellään?
    Ei rahaa ostaa uudempaa tai tuunata vanhaa? Se on siis old school!
  • KFZ-Koenig
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 2900

    #2
    En nyt oikeen tajunnut, että tuliko toi ääni vasta uudella tuulettimella vai onko se ollut vanhallakin ja tarkoittaako tuo uusi tuuletin todellakin uutta, eikä toista käytettyä osaa?

    Voisiko tuota flektiä testata autosta irrallaan pidentämällä piuhoja pari metriä, jotta saa flektin lattialle ja käyttämällä sitten konetta? Siinä näkis paremmin mitä tapahtuu. Tiedä sitten voisiko sen flektin ohjauksessa olla jotain häikkää, joka näkyisi vikakoodeissa.
    Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

    Comment

    • Karhu
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2003
      • 474
      • Kirkkonummi

      #3
      Originally posted by KFZ-Koenig
      En nyt oikeen tajunnut, että tuliko toi ääni vasta uudella tuulettimella vai onko se ollut vanhallakin ja tarkoittaako tuo uusi tuuletin todellakin uutta, eikä toista käytettyä osaa?
      Ääni tulee sekä vanhalla että uudella tuulettimella. Itse en sinänsä ole vielä käyttänyt osia irti vaan vaihdon hoitivat Tapiolan Essolla. Uusi osa oli kyllä ihan aikuisten oikeasti uusi osa - ystäväni roudasi sen Saksasta BMW:ltä autoa hakiessaan.

      Originally posted by KFZ-Koenig
      Voisiko tuota flektiä testata autosta irrallaan pidentämällä piuhoja pari metriä, jotta saa flektin lattialle ja käyttämällä sitten konetta? Siinä näkis paremmin mitä tapahtuu. Tiedä sitten voisiko sen flektin ohjauksessa olla jotain häikkää, joka näkyisi vikakoodeissa.
      Kyllähän sitä varmaan voisi testata irtikin. Syy vaan siihen, miksi Essolla työn teetin, on lähinnä ajanpuute ja se tulee tuossakin vastaan.

      Sehän, mitä tuossa tapahtuu on että flekti lähtee käyntiin, pyörii hitaammin ja hiljaisesti. Välillä kuitenkin kierrokset nousevat flektissä jolloin äänenvoimakkuus kasvaa sellaiseksi ettei sitä uskoakseni ole tarkoitettu kyseiseen autoon. (tai no, ainakaan se ei kesälämpimillä ääntänyt siten missään välissä)
      Ei rahaa ostaa uudempaa tai tuunata vanhaa? Se on siis old school!

      Comment

      • KFZ-Koenig
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2003
        • 2900

        #4
        Hmm mielenkiintoista. Mulla on oma auto ajettu kohta 190tkm ja siinä flekti pitää kyllä aika kovaa huminaa nopeasti pyöriessään. Tuttuni tokaisi kerran, että ääni ei olisi enää normaali, vaan johtuisi kuluneesta laakerista mikä edeltää flektin totaalista hajoamista.

        Jos sun autossa osa kerran on uusi ja siinä toimii ne eri nopeudetkin vielä, niin alan kallistua siihen, että kyseessä on enemmänkin ominaisuus kuin vika. Joku asiasta enemmän tietävä voi jatkaa pohdintaa tai ääniä voisi vertailla, jos laittaisi toisen samanlaisen auton viereen käymään.
        Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

        Comment

        • Karhu
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2003
          • 474
          • Kirkkonummi

          #5
          Originally posted by KFZ-Koenig
          Hmm mielenkiintoista. Mulla on oma auto ajettu kohta 190tkm ja siinä flekti pitää kyllä aika kovaa huminaa nopeasti pyöriessään. Tuttuni tokaisi kerran, että ääni ei olisi enää normaali, vaan johtuisi kuluneesta laakerista mikä edeltää flektin totaalista hajoamista.

          Jos sun autossa osa kerran on uusi ja siinä toimii ne eri nopeudetkin vielä, niin alan kallistua siihen, että kyseessä on enemmänkin ominaisuus kuin vika. Joku asiasta enemmän tietävä voi jatkaa pohdintaa tai ääniä voisi vertailla, jos laittaisi toisen samanlaisen auton viereen käymään.
          Kyllähän noiden snadisti pitääkin ääntä pitää mutta nyt tosiaan puhutaan sellaisesta volyymistä että autohalli yhtään kaunistelematta _kaikuu_. Ongelma siis edelleen päällä eikä oikeastaan kellään tunnu olevan kokemusta aiheesta...vikakoodeissa ei ainakaan mitään näkynyt.
          Ei rahaa ostaa uudempaa tai tuunata vanhaa? Se on siis old school!

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎