Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 530D 193hp kiihtyvyys? " VIKA SELVINNYT "

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DieselM
    Newbiemmer
    • Nov 2005
    • 15

    BMW 530D 193hp kiihtyvyys? " VIKA SELVINNYT "

    Morjens! Tuli hommattua 2001 vuoden bmw 530DA Sedan tiptronic m-sport. Autolla on ajettu 185 tkm ja se on erinomaisessa kunnossa. Auto on siis 142 kw moottorilla varustettu. Sitten asiaan --> Muistaakseni tehdas ilmoittaa 8 sek 0-100 km/h tuolle kiihtyvyydeksi. Mittailin huvikseni aikoja sekkarilla kaverin kanssa. Tehtiin suoralla tasaisella tiellä n.7 mittausta.. Keskiarvoksi tuli 10-11 sek. Alin aika oli 10 sek. Kokeilin "D" vaihteella, D-sportilla ja tiptronicilla mutten saanut kiihtymään millään tehtaan lupaamaan 8 sek..


    VIKA: Vanha imm oli rikki joten vaihdoin uuden alkuperäiseen boschin ilmamäärämittarin vanhan tilalle..
    Nyt menee 0-100 7.48 sek D-sportilla
    Last edited by DieselM; 29-03-2006, 22:16.
  • HarzaTheMan
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2004
    • 458
    • Sawo

    #2
    Mites sinä sillä lähdit paikoiltaan? Kaasu vaan suoraan pohjaan ja menoksi, vai pidit jarrulla autoa paikallaan, nostit kierroksia ja sitten jalka jarrulta pois? Vaikuttaa aika oleellisesti miten automaatilla lähtee paikoiltaan.

    Mulla on tässä koneella video jossa E39 540iA komperssoria joku polkee ja ottaa useita kiihdytyksiä 0-100 km/h kiihtyvyysmittarin kanssa. Saa näköjään helposti lisää aikaa kelloon jos lähtee paikoiltaan tuolla ensin mainitulla tavalla, mutta kun antaa alussa kierroksia niin lähtee paikoiltaan ihan eri tavalla.
    Last edited by HarzaTheMan; 24-11-2005, 23:55.
    ex: E39 520i Touring -00 facelift, E36 328i Touring -95, E36 328i Touring -95, E39 523iA -96, E30 325i -89 + muita merkkejä

    Comment

    • DieselM
      Newbiemmer
      • Nov 2005
      • 15

      #3
      eli D-sport päälle sitte jarrua painaa reilusti ja samalla kaasua.. sit jarru vapautetaan.. mut mitäs laatikko tykkää tollasesta ? ku sehän yrittää puskea autoa eteenpäin ja sit jarrulla pakotetaan pysymään paikallaan? onko vaarana että loota hajoaa?

      Comment

      • Leba
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2003
        • 2101
        • Espoo

        #4
        Originally posted by DieselM
        eli D-sport päälle sitte jarrua painaa reilusti ja samalla kaasua.. sit jarru vapautetaan.. mut mitäs laatikko tykkää tollasesta ? ku sehän yrittää puskea autoa eteenpäin ja sit jarrulla pakotetaan pysymään paikallaan? onko vaarana että loota hajoaa?
        Juu, älä silleen lähettele, laatikko menee paskaks vaa..
        Lolvo - Exiä: 330xd M-Sport II, e39 M5 '00, e34 M5 3.6, E39 528i, E34 M5 3.8, E36 328i

        Comment

        • -Tapi
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 3117
          • Välisuomi

          #5
          Leba on varmaan rikkonut tuolla tavalla laatikoita? Kokemusko puhuu? Vai isojen poikien jutut?

          530d:n turbiinin stall speed (tartuntanopeus) ei mahdollista kovin tehokasta kaasu/jarru paineiden nostoa mutta pieni apu siitäkin on. Turha pelätä laatikon puolesta, jos se tuossa muutaman sekunnin aikana hajoaa niin se olisi hajonnut muutenkin ennen pitkää. Ehjä laatikko kestää yllättävän paljon rääkkiä ja tässä ei ole edes kyseessä mikään varsinainen rääkki. Laatikon kiusaamista olisi jos nostaisi ensin kierrokset 4 tonniin ja sitten survaisisi D:n päälle. Tämä kuluttaa lootasta niitä osia, joita ei ole tarkoitettu kuluviksi (hampaita ja pooreja). Turbodieselissä se hyöty tämänlaisesta lähdöstä jäisi olemattomaksi.

          Oma ex-530dA-00 kiihtyi käsiajanotolla uudelleenohjelmointiin mennessä 8,5-9 sekunnin väliin (vakio, mitattu 192hp/411Nm) ihan ilman kikkailua. Paikallaan loota sporttiasentoon ja kello päälle kun kaasun painoi pohjaan. Ohjelmoinnin jälkeen, eli pari tuntia myöhemmin samassa paikassa tilanne oli 7,5-8 sekuntia.

          Eli joko kiihdytät oudosti tai autossasi on tehoja hukassa (tai erityisen huono pito).
          ---

          Comment

          • Keimo
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 2032
            • Kekkoslovakia

            #6
            Oman 525d touringin mittasin G-techillä. 3 lähtöä samasta paikasta. Tulos oli ~9,1 sek. käsivalintaa käyttäen. Tämä siis 0-60mph eli 0-100 olisi varmaan tuolla 9,5 - 9, 6 nurkilla. Kaikki vakiota. Olisi kyllä mielenkiintoista käydä penkittämässä todelliset luvut, koska jonnin verran on tullut ajettua tuota 193hp versiota ja ero on kyllä aika pieni käytännössä.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎