Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 istuinlämmitin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Parras
    Bimmer Rookie
    • Sep 2004
    • 65

    E39 istuinlämmitin

    Saksasta tuodussa autossa näkyi olevan istuinlämmitin, jonka osaluettelossa tehoksi oli merkitty istuinosalle 120 W.
    Onko Suomessa myydyissä vastaavissa autoissa lämmityselementti tai lämmönsäätöyksikkö erilainen , lämmitysteho suurempi ?
    Löytyykö sähköisiä kytkentäkuvia tähän osioon ?
  • KFZ-Koenig
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 2900

    #2
    Kyllä mä oon aika varma, että niissä ei ole mitään eroa. E38:n ja E39:n penkinlämmitinjuttuja WDS:ästä tutkiessa missään ei ollut eroteltu lämppärin kytkiksiä maiden mukaan, vaan vuosimallin ja sähköpenkkien/tavallisten suhteen.

    Onko niissä sun lämppäreissä vikaa/teho riittämätön, vai jotain muuta? Niitä vastuselementtejä ei voi sitten vaihtaa pelkästään (jos joskus jotain sieltä hajoaa), koska ne vastukset on ommeltu kiinni siihen istuinverhoiluun niillä istuinosan päällä näkyvillä neuloksilla.
    Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

    Comment

    • Parras
      Bimmer Rookie
      • Sep 2004
      • 65

      #3
      Lämpiävät hitaasti. Verrattuna mm Volvo S60 v - 2001.

      Comment

      • KFZ-Koenig
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2003
        • 2900

        #4
        Tässä jotain tietoa mitä löysin lämmittimestä. Tee tuo testi lopusta ja kato onko jotain vikaa systeemissä. Epäilen kuitenkin, että kyseessä on vain ominaisuus, eikä vika...

        Seat heating
        The cushion surfaces and backrests are heated with the seat heating system.

        Function
        The seat heating can be switched on as of terminal 15 by pressing the button. The LED integrated in the switch lights to act as a function indicator.

        The seat heating is switched off by pressing the button once again or switching off the ignition.

        The seats are heated by means of four heating elements incorporated in the upholstery.

        Cushion surface

        Seat moulding and thigh support

        Centre section of backrest

        Backrest moulding

        The electronic circuitry integrated in the switch controls and monitors the seat heating function.

        The heating temperature can be adjusted by means of a potentiometer within the range from 20 o C to 42 o C. The temperature is measured by a temperature sensor in the seat upholstery and passed on to the electronics integrated in the switch.

        The electronic circuitry controls the heating function such that the set temperature is reached in the fastest possible time. The heating capacity is then reduced.

        Note

        Current supply to the heat conductor of the seat heating electronics is interrupted if the vehicle battery voltage drops below 11.8 volts. The function LED installed in the switch however remains on. Current supply to the heat conductor is resumed when the battery voltage again reaches 11.8 volts.

        Fault monitoring
        The seat heating electronics monitors the temperature sensor and the heating elements for faults.

        If a break or short occurs at the temperature sensor, the seat heating is switched off in order to prevent overheating.

        Fault indicator
        If a fault is recognized, the function LED installed in the switch flashes for 12 seconds when the fault occurs, or, if the fault is already present, when the seat heating is switched on.

        Flash code
        A flash code shows what faults the electronic circuitry has currently detected.

        Flash code output is started by following procedure:

        Switch off ignition

        Press and hold the button for seat heating

        Switch on ignition (terminal 15) with button depressed

        Release the button and press it again briefly

        The following faults can be indicated:

        Flashing
        Defect

        Once
        Switch faulty (potentiometer or electronics) or switch overheating due to a short-circuit

        Twice
        Temperature sensor has break or short

        3 times
        All 4 heating elements broken or have a short (probably break or short in wiring harness)
        Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

        Comment

        • Parras
          Bimmer Rookie
          • Sep 2004
          • 65

          #5
          Kiitoksia ohjeista.

          Tutkinpa asiaa.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎