Tässä liukkaiden alettua on steptronic (528iA 05/96) käynyt käyttäytymään kickdownissa ja täydellä kaasulla joskus (ja tämänpäiväisen perusteella todella usein) melko oudosti: kiihdytys menee ok, mutta sitten kaasun hölläämisen jälkeen ei laatikossa tapahdu odotettua isommalle vaihtamista! En nyt pystynyt testaamaan että jos nopeuden antaisi laskea reippaasti että mitä tapahtuisi, mutta esimerkiksi ohituksen jälkeen kierrokset olivat ~6000 eikä laatikko tehnyt elettäkään vaihtaakseen, ennen kuin nakkasin m/s-puolelle ja käsin isompaa.
TIS näyttää valistavan seuraavaa A5S 310Z laatikon osilta:
Onkos tietoa/vastaavia kokemuksia/edes BS teoriaa mikä tuota nyt riivaa? Nuo TIS:n tarjoamat vikalähteet vaikuttavat jotenkin kalliinpuoleisilta... Toisaalta tekisi mieli epäillä elektroniikkaa eikä itse laatikkoa.
Pitänee vielä kokeilla pitää akunkenkä irti yön yli jossain välissä, ja ellei se auta niin ulkoiluttaa merkkihuollon nurkalla testerissä kiinni.
P.S: On muuten perkeleen ärsyttävä ongelma
nimim. rasvaanko jo köyden?
TIS näyttää valistavan seuraavaa A5S 310Z laatikon osilta:
Shift transitions of full load and kickdown shifts too long:
1) Pressure reducing valve 1 or 2 not O.K.
2) Modulation valve function not O.K.
3) Pressure regulator faulty
1) Pressure reducing valve 1 or 2 not O.K.
2) Modulation valve function not O.K.
3) Pressure regulator faulty
Pitänee vielä kokeilla pitää akunkenkä irti yön yli jossain välissä, ja ellei se auta niin ulkoiluttaa merkkihuollon nurkalla testerissä kiinni.
P.S: On muuten perkeleen ärsyttävä ongelma
nimim. rasvaanko jo köyden?
Comment