Auto on 523i ja ajettu 280tkm, manuaali. Ei kolise, lotise eikä kardaanissa ole välystä, mutta noin 90kmh mittarinopeudella kuuluu matalataajuinen"jurina" eli esim 80 ja 110 nopeudella on taas hiljainen. Auto ei tärise eikä vapise, ainakaan häiritsevän paljon. Mistähän tämä voisi johtua, arvauksia otetaan mielenkiinnolla vastaan. (ruotsintuontiauto) Tulisi itsellä mieleen joku laakeri, esim. kardaanin keskikannatin??
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 matalaääninen melu
Collapse
X
-
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=50241
tuolta lisää tietoa... ne värinät aihettaa tuon matalan äänen.
Comment
-
-
Samat onkelmat
Ollaan tarkastettu jos jonkinmoista mutta syytä ei ole löytynyt. Olen huomannut että kun jurina kuuluu ja mutkittelet niin jurina häviää aina auton kääntyessä eli jurina kuuluu mulla ainakin vain suoraan ajettaessa.Nykyinen: W204 220 CDI T
Ex:
Octavia RS
E39 523
E30 324
E30 316
Comment
-
-
Originally posted by NoniiOllaan tarkastettu jos jonkinmoista mutta syytä ei ole löytynyt. Olen huomannut että kun jurina kuuluu ja mutkittelet niin jurina häviää aina auton kääntyessä eli jurina kuuluu mulla ainakin vain suoraan ajettaessa.Nykyinen: W204 220 CDI T
Ex:
Octavia RS
E39 523
E30 324
E30 316
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000katoppa toi toinen topic... siellä on listattu jo varmaan kaikki mahdolliset aiheuttajat. turha näistä varmaan uutta juttua on tehdä.
Nykyinen: W204 220 CDI T
Ex:
Octavia RS
E39 523
E30 324
E30 316
Comment
-
-
jurina
Ehkä tämän vois pitää omana juttuna, kun vapinoita ei ole, pelkkä ääni. Jos jonkun laakerin ulkokehä on halki, niin voi aiheuttaa kuulemma ääntä vaikkei välystä vielä olisikaan. Niin ja takaapäin se ääni tullee. Voi tietenkin tulla juuri tuosta vapinasta(resonoi), mutta kun kukaan jolla vapisee ei ole puhunut matalaäänisestä jurinasta.---- Bee äm dapl juu ----
Comment
-
-
Originally posted by jamoc8Ehkä tämän vois pitää omana juttuna, kun vapinoita ei ole, pelkkä ääni. Jos jonkun laakerin ulkokehä on halki, niin voi aiheuttaa kuulemma ääntä vaikkei välystä vielä olisikaan. Niin ja takaapäin se ääni tullee. Voi tietenkin tulla juuri tuosta vapinasta(resonoi), mutta kun kukaan jolla vapisee ei ole puhunut matalaäänisestä jurinasta.
Comment
-
-
Kardaani on yleensä sellaisen jurinan / kuminan, jota ei pysty paikallistamaan, aiheuttaja. Varsinaista tärinääkään ei aina tunnu. Kardaanin niveletkin voi olla periaatteessa välyksettömiä, mutta kuivia, jolloin nivel ei liiku kunnolla ja aiheuttaa kardaanin epätasapainon.Ex-525TDSa Touring -98
Ex-MB E220T CDi -02
E61 520D -09
F11 518d -16
Comment
-
Comment