Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 530d -99 öljyvuoto (kiire!!)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pepe58
    Bimmer Rookie
    • Dec 2005
    • 23

    E39 530d -99 öljyvuoto (kiire!!)

    Alkoi nyt pakkasella tulemaan automaattilaatikon ja ohjaustehostajan öljyt pihalle niistä lauhduttajille menevistä pikaliittimistä. Ensin alkoi tehostaja "jurisemaan" ja ensin luulin, että sen öljyt vaan vuotaa, mutta parin päivän päästä en päässyt enää pihasta mihinkään, kun laatikko oli valunut tyhjäksi. Onko kellään ollut vastaavaa ongelmaa ja jos, niin millä korjattu.

    Millä tuollaisia pikaliittimiä nyt voisi korjata, niitä kun ei kai voi erikseen edes vaihtaa, vaan ovat prässätty suoraan letkuihin kiinni. Kyllä on täysin älytön keksintö laittaa pikaliittimet hydrauliikkajärjestelmään ja vielä tuollaiseen paikkaan, mitä ei tarvitse availla kovinkaan usein.
  • veku
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6324
    • P-Pohjanmaa

    #2
    vastaava vika ollut

    Mulla oli vuotoa\hikoilua automaattilaatikolta tulevassa liitoksessa,eli siinä joka on keulassa jäähdyttimen vieressä.
    Kaksi o-rengasta siihen liitokseen uusittiin,merkkihuolto tarjosi koko putkistoa laatikolta keulaan asti muistaakseni n.100e mutta ei merkkihuollossa vaihdettiin noi o-renkaat.
    Tuo o-renkaiden vaihto ei paljoa maksanut...

    Ilmoittiko laatikko mitenkään että siellä ei ole öljyä vai miten huomasit,varoitusvalo tms ?
    F11 M550D
    E39 M5
    F26 3.0 Da M-Sport
    E61 535D M-Sport

    Comment

    • Pepe58
      Bimmer Rookie
      • Dec 2005
      • 23

      #3
      Ei se mitään ilmoitellut

      Edellisenä päivänä ei enää vaihtanut normaalisti ja seuraavana aamuna ei liikkunut enää kuin kovilla kierroksilla. Kun vilkaisin auton alle, oli siellä aikamoinen lammikko ja koko alusta oli öljyssä. Kyselin laakkoselta, ovatko törmänneet samanlaiseen ongelmaan ja kertoivat vaihtaneensa noita O-renkaita, mutta kun kyselin niitä varaosamyynnistä, niin kertoivat että ei niihin mitään O-renkaita saa?? On kyllä aivan käsittämätöntä, että tuollaiset liittimet laitetaan hydrauliikkajärjestelmään?? Onko sinun autossa siis tuollaiset painettavat pikaliittimet?

      Itse suunnittelin, että poistan ne pikaliittimet ja laitan tilalle puristusliittimet. Ongelma vaan on se, että ne liittimet on prässätty suoraan letkuun, eli on vähän konstikas vaihtaa ja myös nuo lauhduttajan puoleiset liittimet pitää poistaa katkaisemalla putken päät.

      Comment

      • Tapsa.k
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2003
        • 2676
        • Oulu

        #4
        Nuo liitokset on aika simppeli homma tehdä
        -Official member of BTCF-Sauna Team-

        Comment

        • Pepe58
          Bimmer Rookie
          • Dec 2005
          • 23

          #5
          Juu, kaikki on periaatteessa helppoa, mutta on niissä omat ongelmansakin. Jos olet itse vaihtanut noiden pikaliittimien tilalle puristusliittimet, niin kerro ihmeessä tarkemmin miten suoritit tuon homman.

          Comment

          • veku
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6324
            • P-Pohjanmaa

            #6
            Originally posted by Pepe58
            Edellisenä päivänä ei enää vaihtanut normaalisti ja seuraavana aamuna ei liikkunut enää kuin kovilla kierroksilla.
            Kun vilkaisin auton alle, oli siellä aikamoinen lammikko ja koko alusta oli öljyssä. Kyselin laakkoselta, ovatko törmänneet samanlaiseen ongelmaan ja kertoivat vaihtaneensa noita O-renkaita, mutta kun kyselin niitä varaosamyynnistä, niin kertoivat että ei niihin mitään O-renkaita saa?? On kyllä aivan käsittämätöntä, että tuollaiset liittimet laitetaan hydrauliikkajärjestelmään?? Onko sinun autossa siis tuollaiset painettavat pikaliittimet?

            Itse suunnittelin, että poistan ne pikaliittimet ja laitan tilalle puristusliittimet. Ongelma vaan on se, että ne liittimet on prässätty suoraan letkuun, eli on vähän konstikas vaihtaa ja myös nuo lauhduttajan puoleiset liittimet pitää poistaa katkaisemalla putken päät.
            Autossa on ne alkup. liittimet johon viime öljynvaihto huollossa asentaja haki hyllystä sopivat o-renkaat.
            Muistelen kanssa että bemarilta ei o-renkaita siihen saa ainoastaan koko putkihässäkän.
            Pitäs itsekin katsoa että onko vuoto\hikoilu loppunut tuolla o-renkaan vaihdolla.
            Onko sulla auto nyt ajossa,vai mitä laatikko tykkäsi vähäisestä öljymäärästä ?
            Eli eihän sun laatikkos ole nyt entinen ?
            F11 M550D
            E39 M5
            F26 3.0 Da M-Sport
            E61 535D M-Sport

            Comment

            • Pepe58
              Bimmer Rookie
              • Dec 2005
              • 23

              #7
              Ei autolla voi tietenkään nyt ajaa, kun öljyä on tullut niin paljon ulos, ettei se suostu enää liikkumaan. Niin, saiko laatikko tai turbiini jo "siipeensä", sitähän en osaa ennen sanoa, ennen kuin saan nuo liitokset ensin korjattua ja laitettua lisää öljyä lootaan. Aika käsittämätöntä, ettei mikään varoitusjärjestelmä aktivoidu tuossa tapauksessa, itse en ainakaan mitään varoitusta huomannut.

              Arvelen tuossa hommassa käyneen niin, että kun kyseessä on tuontiauto joka ei ole kylmissä olosuhteissa ollut, niin tuo vika ilmeni vasta kun tuli vähän enemmän pakkasta. Näyttää siis siltä, että nuo pikaliittimet vielä piti kun oli lämmintä, mutta kylmässä alkoivat vuotamaan oikein reippaasti. Ihmettelen vaan, jos ei muilla ole tuota samaa ongelmaa ollut? Kaiken kaikkiaan täysin lapsellinen viritys nuo pikaliittimet tuohon paikkan. En näe mitään muuta syytä laittaa tuollaisia liittimiä, kuin että kasauslinjalla ei tarvita työkaluja noiden asentamiseen.

              Comment

              • LM_
                Newbiemmer
                • Oct 2005
                • 10
                • länsisuomi

                #8
                Ettei niitä sun liittimiä olisi joskus menty avaamaan ja laitettu huolettomasti kiinni..? Nimittäin jos niitä ei putsaa todella huolella, sinne o-renkaalle pääsee kiinni laittaessa helposti likaa. Liittimien lukitus hoituu neljällä metalli klipsulla, joista osa voi helposti jäädä pohjaan.
                Ootko koittanut onko ne liitokset kunnolla kiinni?(letkusta kiinni ja nyppäys)

                Comment

                • Pepe58
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2005
                  • 23

                  #9
                  En tiedä onko niitä liittimiä avattu vai ei ja miten lie laitettu kiinni, kun vasta ostin tuon auton syksyllä ja nyt pakkasilla tuli öljyt ulos. Otin itse myös nuo liittimet nyt auki ja laitoin takaisin huolellisesti ja niin vaan vuotaa. Täytyy vähän tutkia noita liittimiä, kuhan tämä joulu on ohi. Missä kohdassa muuten sijaitsee nuo mainitut O-renkaat? Ovatko siis siellä syvällä liittimen sisällä, vai missä? Maalaisjärkeni kuitenkin sanoo, että vaihdan nuo liittimet toiseen zydeemiin, on ne niin paljon lapselliset viritykset. Joka nyt ylipäätänsä jotakin hydrauliikasta ymmärtää, ei kyllä mene tuollaisia missään tapauksessa laittamaan.

                  Comment

                  • Tapsa.k
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2003
                    • 2676
                    • Oulu

                    #10
                    Hydrauliikka liikkeestä ostettua ykskudos letkua+prässätyt liittimet..jos nyt oikeen käsitin aiheen , vai tarkotakko sinä sitä liitin mokkulaa siellä lauhduttajan puolella että se vuotaapi siitä?
                    Last edited by Tapsa.k; 24-12-2005, 16:25.
                    -Official member of BTCF-Sauna Team-

                    Comment

                    • Pepe58
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2005
                      • 23

                      #11
                      Niin, siis ne neljä pikaliitintä vuotaa, jotka yhdistävät ne laatikon ja ohjaustehostajan letkut lauhduttajien putkiin. Ilmeisesti paras keino korjata nuo, on poistaa ne pikaliittimen urososat niistä lauhduttajien putkista sahaamalla pätkät putkista pois. Sen jälkeen letkuista poistetaan ne pikaliittimen naarasosat purkamalla se prässätty systeemi ja sitten vaan helmiliittimet lahduttajien putken päihin ja avonaisiin letkunpäihin vastaavat juntturit klemmarilla kiinni.
                      Tietenkin, jos haluaa tehdä nuo lekunpäät klemmarisysteemin sijasta prässätyillä liitimillä, niin sitten pitää irroittaa koko putket laatikosta ja rungosta, ja käydä hydrauliikkapajalla prässäämässä uudet letkut noihin putkiin.

                      Comment

                      • 525TDS Touring
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2004
                        • 483
                        • Sahalahti

                        #12
                        Originally posted by Pepe58
                        Tietenkin, jos haluaa tehdä nuo lekunpäät klemmarisysteemin sijasta prässätyillä liitimillä, niin sitten pitää irroittaa koko putket laatikosta ja rungosta, ja käydä hydrauliikkapajalla prässäämässä uudet letkut noihin putkiin.
                        Tämä on ehdottomasti pitävin konsti
                        Ex-525TDSa Touring -98
                        Ex-MB E220T CDi -02
                        E61 520D -09
                        F11 518d -16

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎