Takaluukun moottori tai mikrokytkin ei toimi. Luukku menee kiinni mutta ei avaudu kahvasta, vaan se pitää avata avaimella. Eli miten ton kahvan sais avattua ku en sitä oikee mitenkää oo saanu auki.
Takaluukun moottori tai mikrokytkin ei toimi. Luukku menee kiinni mutta ei avaudu kahvasta, vaan se pitää avata avaimella. Eli miten ton kahvan sais avattua ku en sitä oikee mitenkää oo saanu auki.
Auto 97 sedan.
Samaa pohdiskelen. Viimeksi kun käytin auton huollossa (merkkihuolto), niin ne oli laittanu tuon toimintaan eivätkä veloittaneet siitä mitään, joten isosta asiasta ei varmaankaan ole kyse. En vaan ole vielä jaksanut tuolla pakkasessa taivastella...
"If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill
Omassa e39 sedanissa oli mennyt takaluukun lukon moottori jumiin, eikä luukku lukittunut kiinni. Moottorin ja lukon välisen yhdystangon irroittamalla lukon sai toimimaan avaimella. Uusi moottori kustansi n. 70e. Toisella kerralla lukosta katkesi jousi. Tällöin moottori surahteli, mutta luukku ei auennut (toimi avaimella). Moottorin äänen ja mikrokytkimen äänen kyllä erottaa toisistaan, joten vian lähdettä voi arvuutella. Lukon irroittamisesta on ollut juttua foorumilla.
Sama ongelma oli tossa iskän -96 sedanissa, luukku aukesi vain sisältä napista. Ajattelin että vian on pakko olla jossain luukun painikkeen ja lukon välissä koska lukko kuitenkin toimi. Viaksi paljastui tosiaan luukun painike, joka ei ollut viallinen vaan se sen kumitiiviste oli sen verran väärin paikallaan että se painoi sitä katkaisijaa koko ajan. Sen kumitiiviste-katkaisja-yhdistelmän olisi saanut irti ilman takaluukun verhouksen purkamista, ei muuta kun vetää sen pois reiästään takaluukusta. Jotain tämän suuntaista veikkaisin kun luukku kuitenkin aukeaa sisältä.
BMW e60 525i terapiaprojekti ------------------------- Ex. Bemarit: BMW e46 320i M-Sport 2001, BMW e60 520i 2003, BMW e61 525iA 2005, BMW e39 523iA 1997, BMW e34 525i 1995, BMW e38 740iA Individual, BMW e39 ///M5, BMW e36 318iS Coupe, BMW e39 528iA "Vollausstattung" M-Sport, BMW e39 523i M-Sport, BMW e39 525d, BMW e30 325i Cabrio "Orange"
Sama ongelma oli tossa iskän -96 sedanissa, luukku aukesi vain sisältä napista. Ajattelin että vian on pakko olla jossain luukun painikkeen ja lukon välissä koska lukko kuitenkin toimi. Viaksi paljastui tosiaan luukun painike, joka ei ollut viallinen vaan se sen kumitiiviste oli sen verran väärin paikallaan että se painoi sitä katkaisijaa koko ajan. Sen kumitiiviste-katkaisja-yhdistelmän olisi saanut irti ilman takaluukun verhouksen purkamista, ei muuta kun vetää sen pois reiästään takaluukusta. Jotain tämän suuntaista veikkaisin kun luukku kuitenkin aukeaa sisältä.
Meikäläisen e39:n kohdalla osuit oikeaan. Eli sen aukaisupainikkeen voi näköjään painaa liian syvälle, jolloin kumiset reunat luiskahtavat peltireunojen "alle", ja painike jää pohjaan. Ja ei siis tarvinnut purkaa mitään, vaan ulkoapäin vetämällä ne kumiset reunat kokonaan esiin ja uudelleen oikein paikalleen, ja taas toimii .
suursiitokset!
"If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill
Comment