On merkillinen sähkövika bemarissa. Auto on E39 528i Touring -97. Autoon on vaihdettu uusi Vartan 100 Ah akku. Se on nyt tyhjentynyt kolme kertaa täysin tyhjäksi. Kertojen välillä on eroa useita viikkoja. Ensimmäisellä kerralla en keksi syytä. Auto oli pihalla normaalisti yön yli. Toisella kerralla radio (Business RDS) ei aamulla käynnistynyt, mutta akussa oli virtaa normaalisti. Ajelin töihin (90 km) ilman radiota. Työpaikan pihalla akku sitten tyhjeni päivän aikana. Radio ei edelleenkään käynnistynyt, mutta alkoi heti toimimaan kun nyppäsi sulakkeen pois ja laittoi takaisin paikoilleen. Kolmannella kerralla pitkän (100km) ajon jälkeen pysäköin ja pidin taukolämmitystä ja radiota päällä VAIN 20 min, eikä auto enää tämän jälkeen käynnistynyt! Silti auto saattaa olla viikon tyhjillään ja toimia hyvin. Joku siis purkaa akun hyvinkin nopeasti tyhjäksi tietyssä tilanteessa. Kahdessa kerrassa kolmesta oli jotain "sähköaktiviteettia" (radio jumissa, taukolämmitys), mutta ensimmäisellä kerralla ei mitään. Kaipa näille kolmelle kerralle löytyy joku yhteinen nimittäjä? Miten 100 Ah akku yleensä voi tyhjentyä 20 minutissa?? Virran kulutuksen pitäisi olla 300A!!!!!!! Onko sittenkin niin, että akku ei ota latausta vastaan tai että jännite jää joskus johonkin akun ja startin välille. Samassa tilanteessa kyllä mittarivalaistukset, keskuslukko, ym. ovat myös heikkotoimisia eli ainakaan startissa vika ei ole. Voisiko kyseessä olla joku maadoitusvika? Auttakaa! Korjaamoon en vie autoa ihmeteltäväksi.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Akku tyhjenee E39
Collapse
X
-
Akku tyhjenee E39
Oletkos käyttänyt hakua?(Search) Sinne kun naputat "akku tyhjenee E39" niin saat joitakin vinkkejä asiasta.
Minun tapauksessa auttoi kun vaihdettiin akkukaapeli joka haarautuu muistaakseni kuljettajan lattian kohdilta startille,sekä lämmityslaitteen puhaltimen ns.siili.
Terveisin Kimmo
-
Comment