Originally posted by Tappokinnas
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 taka-aks. "narinahelan" vaihto
Collapse
X
-
-
-
Täytyisi omaan pirssiin vaihtaa noi narinahelat kanssa.
Kätevästi joku myy muijan työpaikan lähellä ylimääräiseksi jääneet edullisesti ja varasinkin ne jo.
Pitäisikö noissa olla mukana jokin lukitusrengas? Noissa ei kuulemma muuta ole kuin nuo nivelet. Itsellä on hatara käsitys että on lukitusrengas mikä pitäisi vaihtaa uuteen kun tuon nivelenkin vaihtaa.
Saako mistään ostettua pelkkää rengasta vai onko ne autossa olevat mahdollisesti käyttökelpoiset vielä?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by peto2 View Postmulla on kerran narissut ns. bumerangin pallonivel.. ei ollut väljäkään mutta syystä tai toisesta päässyt kuivaksi :think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by asdf1 View PostVinkkejä mihin kannattaa viedä Hämeenlinnan lähellä narinahelojen vaihtoon? Triidiä lukemalla näyttää melko työläältä operaatiolta.
Leave a comment:
-
-
Vinkkejä mihin kannattaa viedä Hämeenlinnan lähellä narinahelojen vaihtoon? Triidiä lukemalla näyttää melko työläältä operaatiolta.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by E.K. View PostItse ainakin jouduin laskemaan (ilma)jousista paineet pois.
Paineet voi löysätä peräkontista, vararenkaan oikealta puolelta. 10mm mutteri, punanen = vasen puoli, sininen = oikea puoli. Näin siis ilmajousituksen omaavissa autoissa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Supa View PostKun suojakumi on paikallaan ja kartio kolossaan, pursuaa sieltä kyllä väleistä varmasti tuolla määrällä jo tavaraa yli. Saahan ne toki siivottua mutta sitten ollaan taas alkutilanteessa
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Supa View PostKun suojakumi on paikallaan ja kartio kolossaan, pursuaa sieltä kyllä väleistä varmasti tuolla määrällä jo tavaraa yli. Saahan ne toki siivottua mutta sitten ollaan taas alkutilanteessa
Ja ite ainakin ihan tökkiny pienellä meisselillä mahdollisimman paljon ite niveleen sitä rasvaa.
Leave a comment:
-
-
Kun suojakumi on paikallaan ja kartio kolossaan, pursuaa sieltä kyllä väleistä varmasti tuolla määrällä jo tavaraa yli. Saahan ne toki siivottua mutta sitten ollaan taas alkutilanteessa
Leave a comment:
-
-
-
Originally posted by miccou View PostNarinahela vaihdettu n. Kaksi viikkoa sitten ja alkoi taas narisemaan. Vaihdettu Lemförderin hela eli pitäisi olla kunnon osa kuitenkin. Miten helvetissä tuo taas alkoi narisemaan? Pitäisikö hän Helan ympäristöön ruikkia jotain öljyä, onko muilla ollut samoja ongelmia että uusi hela alkaa narisemaan parin viikon jälkeen?
Leave a comment:
-
-
Narinahela vaihdettu n. Kaksi viikkoa sitten ja alkoi taas narisemaan. Vaihdettu Lemförderin hela eli pitäisi olla kunnon osa kuitenkin. Miten helvetissä tuo taas alkoi narisemaan? Pitäisikö hän Helan ympäristöön ruikkia jotain öljyä, onko muilla ollut samoja ongelmia että uusi hela alkaa narisemaan parin viikon jälkeen?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ämsport View PostItselläni pysyi rasvaamalla noin kuukauden hiljaisena,mielestäni aivan turhaa rasvailla kun se on jo paskana narinan alkaessa.Huomaat kyllä otat sen sieltä käteen.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by miccou View PostJoo, eihän se ollut rakettitiedettä, mutta itse ainakin totesin että auto pukeilla todella paska vaihtaa (ja yksinään, kaverin kanssa menis nopeammin). Nosturilta varmaan helpompi kun pystyy paremmasta asennosta vääntämään.
Ja Lemförderiä laitoin + vaihdoin ne integral linkit.
Ja oli lainassa ulosvetäjä, joka oli ihan yhden ohjeen mukaisesti koneistettu. Sillä lähti todella helposti eikä tarvinnut edes lämmittää.
Ja kiristin kaikki pultit "paino akselilla". Eli nostin napaa tunkilla niin ylös että autokin lähti nousemaan
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ämsport View PostEi se nyt sentään mitään rakettitiedettä ole,kun hieman katselee ja tutkiskelee mitä vääntää ja mistä.Mutta ihan ehdoton on hommassa kunnon ulos-vetäjä,joko itse duunattu tai tehdaslainen ja lämmitys kannattaa unohtaa heti jos ei halua vaihtaa koko alatukivartta.Ja laittaa sinne lemförderin "linkkeineen" ei pelkkää helaa,ni et joudu enään ikinä miettimään kyseistä osaa.Kaikki muu katoaa ympäriltäja kun vielä muistaa tehdä uuden helan kiristyksen paino akselilla niin se uus ei kierry heti paskaksi autoa laskettaessa maahan.
Ja Lemförderiä laitoin + vaihdoin ne integral linkit.
Ja oli lainassa ulosvetäjä, joka oli ihan yhden ohjeen mukaisesti koneistettu. Sillä lähti todella helposti eikä tarvinnut edes lämmittää.
Ja kiristin kaikki pultit "paino akselilla". Eli nostin napaa tunkilla niin ylös että autokin lähti nousemaan
Leave a comment:
-
Leave a comment: