Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 taka-aks. "narinahelan" vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • BreeZi
    replied
    Originally posted by Tappokinnas View Post
    Täytyisi omaan pirssiin vaihtaa noi narinahelat kanssa.

    Kätevästi joku myy muijan työpaikan lähellä ylimääräiseksi jääneet edullisesti ja varasinkin ne jo.



    Pitäisikö noissa olla mukana jokin lukitusrengas? Noissa ei kuulemma muuta ole kuin nuo nivelet. Itsellä on hatara käsitys että on lukitusrengas mikä pitäisi vaihtaa uuteen kun tuon nivelenkin vaihtaa.

    Saako mistään ostettua pelkkää rengasta vai onko ne autossa olevat mahdollisesti käyttökelpoiset vielä?
    Kyllä kuuluu olla lukitusrengas. Minulle ainakin myytiin erikseen kun ostin tuollaiset narinahelat KL-varaosilta.

    Leave a comment:


  • Tappokinnas
    replied
    Täytyisi omaan pirssiin vaihtaa noi narinahelat kanssa.

    Kätevästi joku myy muijan työpaikan lähellä ylimääräiseksi jääneet edullisesti ja varasinkin ne jo.



    Pitäisikö noissa olla mukana jokin lukitusrengas? Noissa ei kuulemma muuta ole kuin nuo nivelet. Itsellä on hatara käsitys että on lukitusrengas mikä pitäisi vaihtaa uuteen kun tuon nivelenkin vaihtaa.

    Saako mistään ostettua pelkkää rengasta vai onko ne autossa olevat mahdollisesti käyttökelpoiset vielä?

    Leave a comment:


  • miccou
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    mulla on kerran narissut ns. bumerangin pallonivel.. ei ollut väljäkään mutta syystä tai toisesta päässyt kuivaksi :think
    Tulipas taas tämä ketju vastaan niin tuohon omaan narinaongelmaan vastaus olikin tässä. Eli takatukivarren pallonivelhän se siellä narisi....

    Leave a comment:


  • TeeKoo
    replied
    Originally posted by asdf1 View Post
    Vinkkejä mihin kannattaa viedä Hämeenlinnan lähellä narinahelojen vaihtoon? Triidiä lukemalla näyttää melko työläältä operaatiolta.
    Hyvällä ulosvetimellä puolen tunnin homma, ei mitenkään työläs. Mutta kuten aina, kaluista kiinni miten onnistuu.

    Leave a comment:


  • asdf1
    replied
    Vinkkejä mihin kannattaa viedä Hämeenlinnan lähellä narinahelojen vaihtoon? Triidiä lukemalla näyttää melko työläältä operaatiolta.

    Leave a comment:


  • luikas
    replied
    Originally posted by E.K. View Post
    Itse ainakin jouduin laskemaan (ilma)jousista paineet pois.
    Tämä toimenpide helpottaa vaihtoa HUOMATTAVASTI! Toista puolta vaihtaessa en aluksi löysännyt paineita, niin jousihan pistää vastaan aika reilusti oli se ilmapussi tai ei. Paineiden löysäämisen jälkeen, pultti lähti kuin itsestään ja kelkka oli helppo liikutella niveltä vaihdattaessa.

    Paineet voi löysätä peräkontista, vararenkaan oikealta puolelta. 10mm mutteri, punanen = vasen puoli, sininen = oikea puoli. Näin siis ilmajousituksen omaavissa autoissa.

    Leave a comment:


  • Exami
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Kun suojakumi on paikallaan ja kartio kolossaan, pursuaa sieltä kyllä väleistä varmasti tuolla määrällä jo tavaraa yli. Saahan ne toki siivottua mutta sitten ollaan taas alkutilanteessa
    Tuolla määrällä, kiristyksen jälkeen ei pursunnu tippaakaan yli, toki suojakumi vähän pullotti, mutta yhtään ei tullu ulos, ja tuon saman tein molemminpuolin..

    Leave a comment:


  • Bmw Dreamer
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Kun suojakumi on paikallaan ja kartio kolossaan, pursuaa sieltä kyllä väleistä varmasti tuolla määrällä jo tavaraa yli. Saahan ne toki siivottua mutta sitten ollaan taas alkutilanteessa
    Pursuaa pursuaa, mutta kyllä sitä rasvaa sinne jää, varmasti enemmän kuin mitä noissa yleensä on!

    Ja ite ainakin ihan tökkiny pienellä meisselillä mahdollisimman paljon ite niveleen sitä rasvaa.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Kun suojakumi on paikallaan ja kartio kolossaan, pursuaa sieltä kyllä väleistä varmasti tuolla määrällä jo tavaraa yli. Saahan ne toki siivottua mutta sitten ollaan taas alkutilanteessa

    Leave a comment:


  • Exami
    replied
    Vastaava toimenpide kannattaa suorittaa myös noille narinaheloille..
    Ennen

    Jälkeen


    Onpahan rasvaa nivelessä.. luulis kestävän hieman paremmin..

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by miccou View Post
    Narinahela vaihdettu n. Kaksi viikkoa sitten ja alkoi taas narisemaan. Vaihdettu Lemförderin hela eli pitäisi olla kunnon osa kuitenkin. Miten helvetissä tuo taas alkoi narisemaan? Pitäisikö hän Helan ympäristöön ruikkia jotain öljyä, onko muilla ollut samoja ongelmia että uusi hela alkaa narisemaan parin viikon jälkeen?
    mulla on kerran narissut ns. bumerangin pallonivel.. ei ollut väljäkään mutta syystä tai toisesta päässyt kuivaksi :think

    Leave a comment:


  • miccou
    replied
    Narinahela vaihdettu n. Kaksi viikkoa sitten ja alkoi taas narisemaan. Vaihdettu Lemförderin hela eli pitäisi olla kunnon osa kuitenkin. Miten helvetissä tuo taas alkoi narisemaan? Pitäisikö hän Helan ympäristöön ruikkia jotain öljyä, onko muilla ollut samoja ongelmia että uusi hela alkaa narisemaan parin viikon jälkeen?

    Leave a comment:


  • Tome
    replied
    Originally posted by ämsport View Post
    Itselläni pysyi rasvaamalla noin kuukauden hiljaisena,mielestäni aivan turhaa rasvailla kun se on jo paskana narinan alkaessa.Huomaat kyllä otat sen sieltä käteen.
    omaan kun muutama vuosi sitten nuo vaihdoin niin eivät edes narisseet missään vaiheessa ja sit vasta huomasin vaihtaa kun oli jo reilusti välystä.

    Leave a comment:


  • ämsport
    replied
    Originally posted by miccou View Post
    Joo, eihän se ollut rakettitiedettä, mutta itse ainakin totesin että auto pukeilla todella paska vaihtaa (ja yksinään, kaverin kanssa menis nopeammin). Nosturilta varmaan helpompi kun pystyy paremmasta asennosta vääntämään.

    Ja Lemförderiä laitoin + vaihdoin ne integral linkit.

    Ja oli lainassa ulosvetäjä, joka oli ihan yhden ohjeen mukaisesti koneistettu. Sillä lähti todella helposti eikä tarvinnut edes lämmittää.

    Ja kiristin kaikki pultit "paino akselilla". Eli nostin napaa tunkilla niin ylös että autokin lähti nousemaan

    Leave a comment:


  • miccou
    replied
    Originally posted by ämsport View Post
    Ei se nyt sentään mitään rakettitiedettä ole,kun hieman katselee ja tutkiskelee mitä vääntää ja mistä.Mutta ihan ehdoton on hommassa kunnon ulos-vetäjä,joko itse duunattu tai tehdaslainen ja lämmitys kannattaa unohtaa heti jos ei halua vaihtaa koko alatukivartta.Ja laittaa sinne lemförderin "linkkeineen" ei pelkkää helaa,ni et joudu enään ikinä miettimään kyseistä osaa.Kaikki muu katoaa ympäriltä ja kun vielä muistaa tehdä uuden helan kiristyksen paino akselilla niin se uus ei kierry heti paskaksi autoa laskettaessa maahan.
    Joo, eihän se ollut rakettitiedettä, mutta itse ainakin totesin että auto pukeilla todella paska vaihtaa (ja yksinään, kaverin kanssa menis nopeammin). Nosturilta varmaan helpompi kun pystyy paremmasta asennosta vääntämään.

    Ja Lemförderiä laitoin + vaihdoin ne integral linkit.

    Ja oli lainassa ulosvetäjä, joka oli ihan yhden ohjeen mukaisesti koneistettu. Sillä lähti todella helposti eikä tarvinnut edes lämmittää.

    Ja kiristin kaikki pultit "paino akselilla". Eli nostin napaa tunkilla niin ylös että autokin lähti nousemaan

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎