
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 taka-aks. "narinahelan" vaihto
Collapse
X
-
Meikältä löytyy kotitekoinen värkki tuon helan vaihtoon jos joku pk-seudulla tarvii lainaan.. ei kaunis, mutta toimiva. Omaan E39:siin tuli vaihdettua 3x narinahelat alko menemään jo aika rutiinilla
-
-
Originally posted by miccou View PostKossut kyllä kelpais, mutta ehkä parempi jos vaihdatat jollain vähän enemmän ammattitaitoisemmalla kaverilla
Ei se nyt sentään mitään rakettitiedettä ole,kun hieman katselee ja tutkiskelee mitä vääntää ja mistä.Mutta ihan ehdoton on hommassa kunnon ulos-vetäjä,joko itse duunattu tai tehdaslainen ja lämmitys kannattaa unohtaa heti jos ei halua vaihtaa koko alatukivartta.Ja laittaa sinne lemförderin "linkkeineen" ei pelkkää helaa,ni et joudu enään ikinä miettimään kyseistä osaa.Kaikki muu katoaa ympäriltäja kun vielä muistaa tehdä uuden helan kiristyksen paino akselilla niin se uus ei kierry heti paskaksi autoa laskettaessa maahan.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by miccou View PostJoo, väänsin raudalla paikalleen. Yritin jousipuristimilla puristaa sitä jousta, mutta puristin ei sopinut sinne väliin oikein kunnolla.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by miccou View PostSain lopulta nuo narinahelat vaihdettua, kun kävin ostamassa kunnon sorkkaraudan. Eli tarpeeksi pitkä että sai oikein kunnolla väännettyä kelkan kohdalleen. Mutta tosi veemäinen homma vaihtaa auto pukeilla, kunnon nosturilta ei olisi varmaan niin paha rasti...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Tome View Postjos oot varma ettei oo välystä niin neularuiskulla vaseliinia tai öljyä suojakumin läpi. Kestänee ainaki jonkun aikaa.
Itselläni pysyi rasvaamalla noin kuukauden hiljaisena,mielestäni aivan turhaa rasvailla kun se on jo paskana narinan alkaessa.Huomaat kyllä otat sen sieltä käteen.
Leave a comment:
-
-
Sain lopulta nuo narinahelat vaihdettua, kun kävin ostamassa kunnon sorkkaraudan. Eli tarpeeksi pitkä että sai oikein kunnolla väännettyä kelkan kohdalleen. Mutta tosi veemäinen homma vaihtaa auto pukeilla, kunnon nosturilta ei olisi varmaan niin paha rasti...
Leave a comment:
-
-
Jos hela ei oo väljä mutta narina kuuluu nii kannattaako sitä vielä vaihtaa?
Onks jollai kokemuksia
Leave a comment:
-
-
-
Originally posted by miccou View PostApuva!
Rupesin innokkaasti tämän ohjeen mukaan vaihtamaan tuota narinahelaa http://www.youtube.com/watch?v=MG8jkWMsQw4 mutta tuli ongelmia. Sain tuon narihelan vaihdettua, mutta nyt en sitten niin millään saa kohdistettua tuota kelkkaa että saisin sen pultin laitettua läpi tuosta helasta ja siitä linkistä.
Kyseessä siis farkku niin teinköhän nyt jotain viduiksi.
Vai pitääkö tehdä niinkuin tässä ohjeessa (http://www.beisansystems.com/procedu..._procedure.htm) eli sorkkarautaa vaan tuonne vetarin alle ja sieltä vääntää? Yritin tuossa väännellä takaapäin, mutta tuossa näköjään väännetään edestä. Jousihan siinä vänkää tuota jarrulevyssä olevaa osaa koko ajan ulospäin niin ei saa kohdistettua noita reikiä.
Rupes nyt sen verrran ottamaan päähän että taidan ottaa vähän viskiä ja huomenna uus yritys.
Jos joku vois antaa vinkkejä miten helvetissä noi reiät saa kohdistettua
Leave a comment:
-
-
Apuva!
Rupesin innokkaasti tämän ohjeen mukaan vaihtamaan tuota narinahelaa http://www.youtube.com/watch?v=MG8jkWMsQw4 mutta tuli ongelmia. Sain tuon narihelan vaihdettua, mutta nyt en sitten niin millään saa kohdistettua tuota kelkkaa että saisin sen pultin laitettua läpi tuosta helasta ja siitä linkistä.
Kyseessä siis farkku niin teinköhän nyt jotain viduiksi.
Vai pitääkö tehdä niinkuin tässä ohjeessa (http://www.beisansystems.com/procedu..._procedure.htm) eli sorkkarautaa vaan tuonne vetarin alle ja sieltä vääntää? Yritin tuossa väännellä takaapäin, mutta tuossa näköjään väännetään edestä. Jousihan siinä vänkää tuota jarrulevyssä olevaa osaa koko ajan ulospäin niin ei saa kohdistettua noita reikiä.
Rupes nyt sen verrran ottamaan päähän että taidan ottaa vähän viskiä ja huomenna uus yritys.
Jos joku vois antaa vinkkejä miten helvetissä noi reiät saa kohdistettua
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Supa View PostIntegral linkissä on kumipuslia 2kpl jotka menevät kyllä paskaksi, ota se huomioon. Lähinnä tärkeempi juuri se alempi mikä läpi pultti menee.Last edited by Bomb5; 16-05-2012, 10:05.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Bomb5 View PostPähkäilen tässä, kuinka tärkeää narinahelan ja integral linkin läpi menevän pitkän pultin kiristäminen on paino renkaille laskettuna? Osahan on nimeltään ball joint, mikä hieman hämää, eli yleensähän pallonivelet pystyvät kääntymään jäämättä jännittyneeseen tilaan kuten puslat. Beisan systemsin kuvia katellessa tosin tuli mieleen, että vaikka kyseessä onkin pallonivel, onko näin, että narinahelan palloniveltä suojaavat suojakumit ovat niin tiukassa, että ne vääntyvät mutkalle, jos pultti on kiristetty renkaat ilmassa? Rakenne siis muistuttaa kuitenkin puslaa johtuen noista suojakumeista, vaikka osan sisällä on pallonivel. Olen viemässä autoa narinahelojen vaihtoon ja huollossa arvelivat, että kun kyseessä on pallonivel, ei kiristystä tarvitse tehdä normaaliasennossa.
Sivun 1. kuvassa narinahela avattuna: http://www.beisansystems.com/procedu..._procedure.htm
Lähinnä tärkeempi juuri se alempi mikä läpi pultti menee.
Leave a comment:
-
Leave a comment: