Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 taka-aks. "narinahelan" vaihto

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• reekoon
    replied
    Laakkosella vaihdatin e39 540 sedaniin. ~260€ sisältäen osat+työ. Puslat olisi maksaneet jotain 70-90€ kpl (en nyt muista) joten totesin, että saa muut tehdä tuohon hintaan. En olisi säästänyt vaikka olisin itse tehnyt.

Leave a comment:

• Samppae39
    replied
    Eli toisen puolen rengas vois tuon takia kulua n. 3kk ajolla lähes kulumisrajalle asti :think

Pitääpä vaihtaa varuuks, ku ei oo nii kallis osakaan.

Leave a comment:

• Matula
    replied
    Originally posted by Samppae39 View Post
    Onko kellään ollu mitään sivuvaikutuksia huonosta helasta esim. renkaan kulumista tms. ? Mulla kuulu kesällä vaimeaa narinaa ku vedin vaunua. Ilman vaunua ei kuulu mitään, mutta takarengas kuluu sisäreunasta...
    Kulunut narinahela päästää camperkulman negatiiviselle ja yleensä vielä reippaastikin, renkaan sisäreuna kuluu kulman muutoksen vuoksi huimaa vauhtia.

Leave a comment:

• rainekoo
    replied
    Mullaki kului sisäreunasta nyt kesärenkaat, mutta en tiiä johtuuko helasta.

Leave a comment:

• Samppae39
    replied
    Onko kellään ollu mitään sivuvaikutuksia huonosta helasta esim. renkaan kulumista tms. ? Mulla kuulu kesällä vaimeaa narinaa ku vedin vaunua. Ilman vaunua ei kuulu mitään, mutta takarengas kuluu sisäreunasta...

Leave a comment:

• -KK-
    replied
    Originally posted by thth77 View Post
    Minne kannattaa viedä auto (e39) narinahelan vaihtoon pk-seudulla.Katsastus setä ei tykännyt.
    Minä vaihdatin Pitäjänmäellä Service Intriolla kuukausi sitten. Oli jotain 275e koko setti osineen töineen.

Leave a comment:

• Havis
    replied
    Originally posted by 525TDS Touring View Post
    Ja kun toinen puoli vuotta on mennyt, niin hela on vaihtokunnossa. Näin omassa kärryssä. Narinaa ei kyllä rasvauksen jälkeen enää kuulunut.
    Samanlaista kokemusta myös täällä, voitelu lopettaa kyllä narinan, mutta hela väljenee ennemmin tai myöhemmin, minulla voitelu toi lisäaikaa about 10000km, jonka jälkeen hela oli vaihtokunnossa. Toki sillä saa vähän jatkoaikaa, koska narina alkaa usein ennenkun helassa tuntuu väljää, mutta ei se sitä helaa pelasta.

Leave a comment:

• 525TDS Touring
    replied
    Originally posted by rainekoo View Post
    Puoli vuotta jo menty kun laitoin lääkeruiskulla narinaheloihin rasvaa kun narisivat.
    Ja kun toinen puoli vuotta on mennyt, niin hela on vaihtokunnossa. Näin omassa kärryssä. Narinaa ei kyllä rasvauksen jälkeen enää kuulunut.

Leave a comment:

• rainekoo
    replied
    Puoli vuotta jo menty kun laitoin lääkeruiskulla narinaheloihin rasvaa kun narisivat.

Leave a comment:

• thth77
    replied
    Minne kannattaa viedä auto (e39) narinahelan vaihtoon pk-seudulla.Katsastus setä ei tykännyt.

Leave a comment:

• Ha2
    replied
    Minä löysäsin niitä molempien letkujen liittimiä vain sen verran, että alkoi suhina kuulua ja ilmavirta tuntui sormiin. Minuutissa oli perä löysänä.

Leave a comment:

• jpr-79
    replied
    Originally posted by Nisti View Post
    Eli otetaanko letkut siitä päältä kokonaan irti?
    Juu, eli minun autossa kun otti punaisen letkun sen venttiilin alapuolelta irti niin kuskinpuolen palje tyhjeni....

Leave a comment:

• Nisti
    replied
    Originally posted by Keke71 View Post
    Vararenkaan vieressä(auton oikealla puolella) näkyy sellanen "joku" venttiilihässäkkä, mihin tulee punainen ja sininen letku. En muista kumpi on kummalle puolelle, mutta niistä jokatapauksessa saa palkeista ilmat pois.

Edit:siis kyse touring mallista, sedanissa ei tietoo missä on. Liekkö niissä muuten ilmajousia?
    Eli otetaanko letkut siitä päältä kokonaan irti?

Leave a comment:

• jpr-79
    replied
    Eipä tuo ollut kovin kova homma vaihtaa, 1 1/2 tuntia meni kaikkineen. tein itse ulosvetäjän ja sisään painajan kierre tangosta ja sopivista putkitulpista, jotain osia piti vähän sorvatakkin.. eli jos raahen alueella tarvii lainaksi niin kysele nro 0409603075.. käy ainakin e39/38 malleihin

Leave a comment:

• TJJ
    replied
    Originally posted by Erh4be View Post
    Jos joku viittii antaa hyvän sanallisen selityksen helan ulkonäöstä niin siitäkin olisi apua, että tunnistan tuon narinahelan sieltä taka-akselin läheltä

Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎