Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ylläpitokulut

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Revs
    Newbiemmer
    • Jan 2006
    • 4

E39 ylläpitokulut

Hei vaan. Auton hankinta edessä ja täältä heti utelemassa, kun olisi kiinnostuksen kohteena 520 2.2 vm2002. Autolla semmonen 70tkm mittarissa ja hyväkuntoinen pitäisi olla.

Kiinnostaisi moisen vekottimen ylläpitokulut verrattuna johonkin vähävikaiseen japsiin, olisiko jakaa omakohtaisia kokemuksia? Vakuutukset näyttäisivät olevan täyskaskon kanssa semmoisen satasen kuussa
  • KFZ-Koenig
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 2900

Jos saat maanantaikappaleen ja teetät kaikki korjaukset Laakkosella, niin repee budjetti. Jos saat vähävikasen yksilön, niin kustannukset pysyy kurissa. Jos teet ite huollot/korjaukset, ei omistaminen tule japsia kalliimmaksi.
    Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

Comment

• theelekrep
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2003
      • 1653
      • Vantaa

Mulla ollut n. vuoden e39 523 -97. Ainut vika mitä autossa on koko aikana ollut on lämmityslaitteen siili (maksaa 85e Laakkosella) ja takatukivarret (85e/kpl). Myös jarrupalat pitäis kohta vaihtaa. Luulis ettei 2002 vuoden autolle tarvitse tehdä mitään, ellei tosiaan saa jotain maanantai kappaletta.

Hyvä ja kestävä auto toi e39 on!!
      e30 320i Touring • e34 525i • e36 325i sedan • e39 523iA • e46 320d sedan • e36 325 coupe • e36 323 coupe • e87 120d • e83 X3 3.0d • Harley Davidson XL1200 Nightster

Comment

• -Tapi
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 3117
        • Välisuomi

Ihmisillä hämärtyy suhteellisuudentaju autokuumeessa:

Kun uuden auton arvo tippuu esim. 10 000 € ensimmäisenä vuonna, polttoainekulut ovat 2 500 €, vakuutus 900 €, huollot yms. 300 €. Siis yhteensä 13 700 €. Autokuumeinen sitten valitsee sellaisen mallin, joka vie litran vähemmän kuin se toinen: Säästöä 300 €, jolloin vuosikustannus ei olekaan kuin 13 400 €. Haloo!

Eli jos ylläpitokulut ovat 100 € vuodessa tai vaihtoehtoisesti 1000 € vuodessa, mitä sillä on merkitystä?

Jottei menisi offtopiciksi, vertailukohtana alkuperäiseen kysymykseen voisi käyttää karkeita arvoja: vakuutukset 800 € tingittynä, huollot (1 krt/vuosi) 400 €, vikakorjaukset 0-20 000 €, polttoaineet 30 tkm:lla 3 000 €, arvonalennus 5 000 €.
        ---

Comment

• Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

Toisaalta vm.-02 e39 520i on vikatiheydeltään jo hyvää japsitasoa, joten siinä suhteessa ostos on kohtuullisen huoleton.
          Eli mitään "maanantaikappaleita" ei tuosta ikäluokasta, tuolla tekniikalla enään löydy, mikäli ajetut ja ostetut kilometrit pitää paikkansa (Suomiauto?). vm.-97 e39 on kuitenkin jo käytännössä täysin eri auto kuin vm.-02.
          Polttoaineen kulutus on tässä kohdin erittäin maltillista, joten ainoiksi "extrakuluksi" jää tuo keskimääräistä korkeampi vakuutusmaksu ja hinnan aleneminen.
          Ne saat kyllä kuitattua sillä mitä saat itse autolta vastineeksi.

Comment

• Revs
            Newbiemmer
            • Jan 2006
            • 4

Hyvältä kuulostaa, saattaa olla että kohta tommoisella sitten köröttelen

Comment

• Diipa
              Bimmer Rookie
              • Mar 2005
              • 41

jee, ittellä sama laite hommattu 2 kk sitten ja tyytyväinen olen ollut ainakin pääpiirteissään auto sellanen kun oletin mottina 2.2 170 hv ajettu 100tkm ja ainakin mun kiireisiin riittää tosi hyvin toikin masiina. Kulutus tosi kohtuullinen 10.5 näin pikku pakkasilla vaikka ajo ihan nytkytystä kylmällä koneella! Ovet nitisee, abs anturi meni ekoilla pakkasilla, samoin puhallin yskii visiin siili.. muuten tyytyväinne hiljaisempi kuin entinen vag

Comment

• Rahu
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2002
                • 6464
                • Tuusula

Käyttökustannukset on käytännössä vaan polttoainekulut, on niin tylsä auto vikojen suhteen kun vaan voi olla, siksi aionkin myydä kohta pois kun ei pääse mitään rassaamaan..

Vm siis -99/5
                BMW Service
                P.o4oo925441
                [email protected]
                Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

Comment

• Keimo
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 2032
                  • Kekkoslovakia

Rahu, saisitko yhtään isommaksi tuota sigua. Jäi aurinkolasit kotio, niin ei näe tekstiä.

Itselläni on 525d, ja suht huoleton on ollut. Autolla on ajettu kohta 190Tkm ja lähinnä kuluvaa osaa vaihdettu (turbokin turhaan...vihellyksen syynä oli vuotava pakosarjan tiiviste, mitä itse epäilinkin, mutta uskoin huoltomiestä...kele).

Matka ei ole katkennut kertaakaan, itse olen ajanut 30Tkm tuolla autolla ja kyyti on hyvää. Toisaalta olen huoltonut auton merkkihuolloissa sekä muutoinkin pitänyt autoa hyvin sekä korjannut kaikki pienetkin jutut, joita on tullut vastaan (joita on ollut vähän).

Ostaisinko edelleenkin saman auton...ehdottomasti!
                  Last edited by Keimo; 10-01-2006, 10:48.

Comment

• Lanttu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 1643

Yhdyn Keimoon, pikselien puute ei ärsytä mutta mainos kyllä.

Comment

• Kentsu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2004
                      • 1397
                      • Tuusula

Pikseleistä puheen ollen, ei pitäisi olla ongelma sekään jos on pienempi ajotietokone, eli suurinpana erona symbolit tekstin sijaan.
                      Ex: 523iA '97, 520iA '89
                      /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

Comment

• Susi
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2003
                        • 473
                        • Kuopio, Suomi

Kiinnostava topikki kyllakin, silla itse olen ajatellut kesalla mahdollisesti laittaa facelift 530i:n. Onko bensankulutuksessa suurta eroa 520i:hin tai 525i:hin?

Miten on kulutuksen kanssa automaatissa? Olen kuullut, etta matka-ajossa saattaa vieda vahempi kuin manuaali, miten lienee taajama-ajon kanssa?

Comment

• -Tapi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 3117
                          • Välisuomi

Originally posted by Susi
                          Kiinnostava topikki kyllakin, silla itse olen ajatellut kesalla mahdollisesti laittaa facelift 530i:n. Onko bensankulutuksessa suurta eroa 520i:hin tai 525i:hin?

Miten on kulutuksen kanssa automaatissa? Olen kuullut, etta matka-ajossa saattaa vieda vahempi kuin manuaali, miten lienee taajama-ajon kanssa?
                          Olen mykistynyt Uskomatonta.
                          ---

Comment

• Keimo
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 2032
                            • Kekkoslovakia

Kiinnostava topikki kyllakin, silla itse olen ajatellut kesalla mahdollisesti laittaa facelift 530i:n. Onko bensankulutuksessa suurta eroa 520i:hin tai 525i:hin??
                            ei ole.
                            Ei liene merkitystä.

JOs todellakin hommaat 530i, eli vähintään mallia 2001, niin tuo pieni ero kulutuksessa kokonaiskuluihin on merkityksetön.

Comment

• alspe
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2004
                              • 3399
                              • Tre

Tosta vähän nopeasti kyhättyä kuvaa selventämään jotta polttoainekulut eivät aina ole kaikki mikä köyhdyttää.

Kokonaiskuluihin heitetty "hatusta" arvoja vakuutukselle, rekaille, huolloille, ja arvonalennukselle. Kaikki laskettu 540i:llä olevan 20 % isompia kuin 523i:llä ja bensan kulutus 30 % suurempi. Silti se kulutus ja varsinkin kulutusero ei näyttele kovin merkittävää osaa.
                              Last edited by alspe; 24-04-2006, 08:27.
                              G30 520d xDrive
                              EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

Comment

Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎