Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ylläpitokulut

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -Tapi
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 3117
    • Välisuomi

    #16
    Juuri näin, ja samaa pätee jopa VAG-hemmoihin, joista iso osa miettii jotakin Seatin mallia verrattuna toiseen kun kulutusero on 0,5 litraa sataselle. Siinähän säästää "jopa" 150 € vuodessa, jolloin kokonaiskustannuksissa se summa voi kadota yhdellä huoltokerralla korkeaan tuntihintaan jne. Tämä "puusilmäisyys" koskee näköjään suurta osaa autoilijoista, säästetään jossain ja samalla valutetaan moninkertainen raha huomaamatta toisaalle. Bemarin arvo laskee nopeasti, kulutuksella ei ole hevonkaan merkitystä. Niin se arvo laskee Skodassakin, ihan samat säännöt ja yhtä vähän merkitystä.

    Harmilisen harvoin autonostajat kyselevät autoa hankkiessaan:
    -Missä halvimmat vakuutukset tänä vuonna (liikennevakuutus on yhtiökohtainen ja sen maksuperuste muuttuu vuosittain)?
    -Missä edullisin huolto?
    -Missä mallissa ja millä varustelulla arvo säilyy parhaiten?
    -Mistä ostamalla jää myyjälle vähiten katetta jne?

    Edellämainituilla kun on monikymmenkertaisesti enemmän merkitystä kuin litran-parin kulutuserolla.
    ---

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #17
      ...jos kysyisi, niin ne myös maksaisivat vähemmän...

      Comment

      • alspe
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2004
        • 3402
        • Tre

        #18
        Se vähän niinku harrastais päivittäin vaikka juoksua tms. urheilua ja sitkeästi vetelis Be Freen tarralenkkareilla menemään kun "niitä saa niin halvalla". Jokaisen joka ostaa uutta autoa(uusi Golf/Astra/Corolla), pitäis kyllä testata esim. 528i e39 -97-99 Voisi vaikka mieli muuttua. Toisaalta saa uudella vaivatonta ajoa. Mutta taas päästiin siihen, että kuinka käykään kun aletaan vertaamaan kulutusero vs. arvonalennusta parilta seuraavalta vuodelta edellä mainituilta autoilta.
        G30 520d xDrive
        EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

        Comment

        • Susi
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2003
          • 473
          • Kuopio, Suomi

          #19
          Originally posted by -Tapi
          Juuri näin, ja samaa pätee jopa VAG-hemmoihin, joista iso osa miettii jotakin Seatin mallia verrattuna toiseen kun kulutusero on 0,5 litraa sataselle. Siinähän säästää "jopa" 150 € vuodessa, jolloin kokonaiskustannuksissa se summa voi kadota yhdellä huoltokerralla korkeaan tuntihintaan jne. Tämä "puusilmäisyys" koskee näköjään suurta osaa autoilijoista, säästetään jossain ja samalla valutetaan moninkertainen raha huomaamatta toisaalle. Bemarin arvo laskee nopeasti, kulutuksella ei ole hevonkaan merkitystä. Niin se arvo laskee Skodassakin, ihan samat säännöt ja yhtä vähän merkitystä.

          Harmilisen harvoin autonostajat kyselevät autoa hankkiessaan:
          -Missä halvimmat vakuutukset tänä vuonna (liikennevakuutus on yhtiökohtainen ja sen maksuperuste muuttuu vuosittain)?
          -Missä edullisin huolto?
          -Missä mallissa ja millä varustelulla arvo säilyy parhaiten?
          -Mistä ostamalla jää myyjälle vähiten katetta jne?

          Edellämainituilla kun on monikymmenkertaisesti enemmän merkitystä kuin litran-parin kulutuserolla.
          Nainhan se nimenomaan menee. Itse olen huomannut, etta kun hiukan nakee vaivaa, niin paasee kylla melkoisen hyville tuntiliksoille, kun huoltopaikkoja, rengaspaketteja ym vertailee ja valitsee edullisimman.

          Tuota kulutuseroa en kysynyt euromaaraisen kulueran takia, vaan minua tuo kulutus vaan kiinnostaa lukuarvona. Halpaa autoilusta ei saa millaan ilveella ja jokainen auto vie polttoainetta saman verran (=tankillisen kerrallaan), joten silla ei ole merkitysta ostopaatosta tehdessa. Yleissivistyksen kannalta lahinna kysyin ja etenkin tuo nykyaikainen automaatti vs. manuaali kiinnostaa.

          Kuriositeettina voin mainita, etta tanne Koreaan nurkkapyoritykseen ostamani Hyundai Avante (Golfin kokoluokan riisikuppi) 1.5 litran koneella ja automaattilaatikolla vie yli 11 litraa lopoa sataselle johtuen sahaavasta liikenteesta.

          Comment

          • Rahu
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 6464
            • Tuusula

            #20
            Originally posted by Keimo
            Rahu, saisitko yhtään isommaksi tuota sigua. Jäi aurinkolasit kotio, niin ei näe tekstiä.
            Saan mutta tämä on lähinnä kostona sille joka sitä meni pienentämään..
            BMW Service
            P.o4oo925441
            [email protected]
            Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
            Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

            Comment

            • Mr. Z
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2003
              • 943
              • Manse

              #21
              Originally posted by Keimo
              Rahu, saisitko yhtään isommaksi tuota sigua. Jäi aurinkolasit kotio, niin ei näe tekstiä.
              ....
              E38 740ia
              E39 530 dAT
              ex. E34 520i sedan
              ex. E39 528i Ac Schnitzer "ACS5"
              ex. E36 325i sedan
              ex. E36 328i touring
              ex. E36 318 iS qp
              ex. E36 325i qp -R.I.P-
              ex. E21 320i sedan
              ex. E30 318i sedan
              ex. E3 2500 sedan

              Comment

              • alspe
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2004
                • 3402
                • Tre

                #22
                Vähän kaipaisin kokemuksia e39:stä lähinnä korjailu- ja huoltomielessä. Mulle tulee kilometrejä vähän joten e39 voisi olla jopa 535/540i. Tai 528i. Kuitenkin niitä ensimmäisiä 96-98.

                Olen tottunut ton e34:n kanssa, että teen kaikki rempat ja huollot itse tai sitten kaverin kanssa. En kanna vähiä rahojani mihinkään huoltoon, en edes myöhemmin jollain 150-200 tkm ajetulla e39:llä. Onnistuuko esim. 540:iin perus alustaremppa, vesipumpun vaihto, viskon vaihto, jarrurempat ym. samoilla taidoilla jos onnituu e39:iin? Ja tulpat, öljyt ja muut on ihan simppeliä vaikka konehuone näyttää jo hieman enemmän "robocopilta" kuin e34:n. Vai kuinka?
                G30 520d xDrive
                EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                Comment

                • TFV
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2006
                  • 3080
                  • Nurmijärvi

                  #23
                  Meillä nyt jo kakkosautoksi "päässyt" 528ia Touring vm-97
                  Ajettu 320.000km.
                  Varsinaisia korjauksia ei mitään, seuraavia hommeleita tehty, mutta lasken ne normaaleiksi kulumiksi.
                  2 laturia, muutamat jarrulevyt, etuiskareita(jäätyy helpolla tönköksi ja kun silloin ajat monttuun.....). Takajousien ilmapussit, etupään akselistoihin joka ikinen pusla ja tukivarsi. Ilmastoinnin flekti(syylärin eteen), tottakai siili(vain 1)
                  Automaatti-ilmastoinnin nappulat varisi lattialle. Takaluukun saranat meni sen verran jäykiksi että luukku vääntyi(oma vika, olisi pitänyt vaihtaa saranat aikanaan) Moniurahihnan rullat laakereineen.
                  Kone ei syö öljyä ja steptronikki pelaa.
                  Miettikää ikää ja metrejä, vaikka ei sais mokomasta enää penniäkään pidän aivan helkkarin hyvänä ostoksena.
                  Joulun odotusta.
                  -Tomi
                  E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

                  Comment

                  • JHa
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2003
                    • 49
                    • Turku

                    #24
                    Onkohan omassa autossani jotain vikaa (e39 523`96) kun siinä ei ole ollut mitään vikaa 190tkm kestotestin aikana ?
                    Siili on ollut horroksessa ja pixelit loistaa kirkkaina..

                    Comment

                    • molotow
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2005
                      • 450
                      • pohjanlahden rannoilla

                      #25
                      Originally posted by JHa View Post
                      Onkohan omassa autossani jotain vikaa (e39 523`96) kun siinä ei ole ollut mitään vikaa 190tkm kestotestin aikana ?
                      Siili on ollut horroksessa ja pixelit loistaa kirkkaina..
                      kyllä se kohta räjähtää käsiin ja kaikki tyyppiviat tulee kerralla....
                      sigpic
                      F11 520d 2014

                      Comment

                      • IvvN
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2003
                        • 3078
                        • HelSINKI

                        #26
                        Minulla oli käytössä 530d 2001 ja mitään vikaa ei ollut puolen vuoden ajan. Ajoin about 30-40 tkm ja ainoa asia oli inspection II huolto, mitä en laske viaksi. Rahaa meni jotain 400€ siihen inspectioniin ja sillä sipuli.

                        Nykyinen e46:nen on maksanut enemmän, kun siitä piti vaihtaa akku. Mutta ei siitäkään oikein mitään vikoja vielä löydy.

                        Kuluja tulee silloin, kun ostaa huonossa kunnossa olevan ja silloin niitä kuluja tulee varmaan aika paljon. Eli älä osta huonoa ja halpaa.
                        Luxusta elämään - KhreliX Design verhoomo
                        www.kxd.fi

                        Mahdollisesti maailman paras verhoomo

                        Comment

                        • Havis
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2004
                          • 1835
                          • Kotona/Poissa

                          #27
                          Kovin tuntuu pien-yritykset mainostavan itseään keskustelujen lomassa, eikös niille ollutkaan ihan oma osa varattuna?
                          Last edited by Havis; 12-12-2006, 22:24.
                          "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                          E60 523iA -08

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎