Announcement

Collapse
No announcement yet.

Termostaatti ja vesipumppu e39 523i -96

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mikron
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 2170
    • Himas

    Termostaatti ja vesipumppu e39 523i -96

    Ostamassa autoa josta on reilu 2000 km sitten vaihdettu termostaattikotelo (haljennut) ja vesipumppu samassa yhteydessä Metroautossa. Autolla ajettu reilu 250 tkm.

    Askarruttaa tuo termarinkotelon halkeaminen. Myyjä vakuuttelee että ei kansivikaa ja antamassa jonkinnäköisen takuun, mutta miten näissä kannet kestää?

    Miten suurella todennäköisyydellä autosta voi olla kansi halki, pahvi palanut tai kiero kansi?
    F11 530dA xDrive M-sport -13
    Ex:E39 525i Touring M-sport -03
    Ex: E38 740iA -98
    Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
    Ex: E39 523i -96
    Ex: E34 520i -89
  • Naskali
    Bimmer Rookie
    • Feb 2005
    • 45

    #2
    Originally posted by mikron
    Ostamassa autoa josta on reilu 2000 km sitten vaihdettu termostaattikotelo (haljennut) ja vesipumppu samassa yhteydessä Metroautossa. Autolla ajettu reilu 250 tkm.

    Askarruttaa tuo termarinkotelon halkeaminen. Myyjä vakuuttelee että ei kansivikaa ja antamassa jonkinnäköisen takuun, mutta miten näissä kannet kestää?

    Miten suurella todennäköisyydellä autosta voi olla kansi halki, pahvi palanut tai kiero kansi?

    Termostaatti kotelon vuodot ovat aikas yleisiä viissatasissa. Olikohan kotelo oikein halki vai vain vuotava? Itsekin vaihdoin termarin ja kotelon kun alkoi vuotaa.. Niin näyttää käyneen muillakin, kun tätä foorumia lukee...

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #3
      Jos olet autoa ostamassa Metrosta, niin ihan turhaan vaivaat ko.asialla päätäsi. Erityismaininnan voit kansipahvitakuusta ottaa kauppakirjaan jos se itseäsi helpottaa.

      Comment

      • mikron
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2005
        • 2170
        • Himas

        #4
        Eipä ole Metroautosta vaan yksityiseltä. Siksipä arveluttaakin.

        Olisi kiva kun tietäisi ja osaisi muutenkin katsoa ko. autosta ettei myyjä myy minkään jo tiedossa olevan ison vian takisa.
        F11 530dA xDrive M-sport -13
        Ex:E39 525i Touring M-sport -03
        Ex: E38 740iA -98
        Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
        Ex: E39 523i -96
        Ex: E34 520i -89

        Comment

        • alspe
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2004
          • 3402
          • Tre

          #5
          Yksityiseltä ja "takuuta" luvataan? Ei semmoseen kannata kyllä pahemmin luottaa jos ei tuttu ole.
          G30 520d xDrive
          EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

          Comment

          • mikron
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2005
            • 2170
            • Himas

            #6
            Originally posted by alspe
            Yksityiseltä ja "takuuta" luvataan? Ei semmoseen kannata kyllä pahemmin luottaa jos ei tuttu ole.
            Siis kyllä olen samaa mieltä, en siihen ollutkaan luottamassa, mutta siis kertoo vaan että myyjä kovin on sitä mieltä että ei kansivikaa, mitä minä tietenkin kun olen autoa ostamassa, epäilen.
            F11 530dA xDrive M-sport -13
            Ex:E39 525i Touring M-sport -03
            Ex: E38 740iA -98
            Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
            Ex: E39 523i -96
            Ex: E34 520i -89

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #7
              Yksityisen lupaukset ja takuut voit unohtaa sitten saman tien, koska niillä ei oikeasti ole mitään merkitystä suhteessa velvoitteisiin. Kukaan ei voi osoittaa missä vaiheessa pahvi pamahtaa jos pamahtaa.
              Jos epäilyttää, niin käytä kiesi jäähdytysjärjestelmän pakokaasutestissä.
              Tai laita myyjälle porkkana että kauppa on varma kun toimittaa huoltoliikkeen allekirjoittaman todistuksen tästä testistä. Maksaa ehkä 30-50€, joten on myyjällekkin joka tapauksessa lisäarvoa tuottava todistus tässä tapauksessa.
              e39:ssä haljenneella termarikopalla tuskin kuitenkaan kuitenkaan ajelee niin että kansipahvi pamahtaa. Sen verran on höyryjä ilmassa/kabiinissa ja pimpelimpom varotusvalot taulussa herättää kyllä kuolleenkin.

              Comment

              • Stonde
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2004
                • 305
                • Vilppula

                #8
                Mulla halkes se kotelo termarin vaihdon yhteydessä. Enkä ole ainoa jolle on niin käynyt. Se muovi haurastuu vanhetessaan ja halkeaa aika helposti.
                Vois oikeestaan sanoo että on tyyppivika.

                Mun auto on kyllä e36, mutta konehan on sama M52.

                Mikron: Oletko varma että siihen ei vaihdettu termaria ja olis siinä yhteydessä haljennut?

                Comment

                • mikron
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2005
                  • 2170
                  • Himas

                  #9
                  Originally posted by Stonde
                  Mikron: Oletko varma että siihen ei vaihdettu termaria ja olis siinä yhteydessä haljennut?
                  Siis myyjä kertoi, että havahtui kun konepellin alta tuli höyryä ja huomasi samalla että lämmöt oli hiukan noussut, pysähtyi ja avasi konepellin. Havaitsi että höyry tulee termostaattikotelosta. Vaihtoi uuden kotelon ja termarin. Tämän jälkeen lämmöt nousi edelleen, epäili vialliseksi uutta termaria ja laittoi vanhan paikoilleen, lämmöt nousi edelleen. Soitti Metroautoon, käskivät viedä pikahuoltoon jossa vaihtoivat uuden vesipumpun.

                  On kuulemma toiminut aivan normaalisti sen jälkeen, on ajanut autolla tod. vähän, reilu 2000 km sen jälkeenkin vain. Kun autosta kyselin, että mitä kaikkea on joutunut tekemään, niin kertoi sen termarin kotelon ja vesipumpun vaihdon. Kyllähän se voi tietenkin kieliä rehellisyydestäkin, mutta heräsi epäilys että onko jotain isompaa. Auto on tuotu puolitoista vuotta sitten Saksasta ja on rekisteröinyt ja verottanut vasta marraskuussa. On kyllä ajellut autolla ilman kilpiä ja veroja satunnaisesti. Ja vesipumpun vaihto tapahtui yli vuosi sitten.
                  F11 530dA xDrive M-sport -13
                  Ex:E39 525i Touring M-sport -03
                  Ex: E38 740iA -98
                  Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
                  Ex: E39 523i -96
                  Ex: E34 520i -89

                  Comment

                  • Kentsu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2004
                    • 1397
                    • Tuusula

                    #10
                    Originally posted by mikron
                    Siis myyjä kertoi, että havahtui kun konepellin alta tuli höyryä ja huomasi samalla että lämmöt oli hiukan noussut, pysähtyi ja avasi konepellin. Havaitsi että höyry tulee termostaattikotelosta. Vaihtoi uuden kotelon ja termarin. Tämän jälkeen lämmöt nousi edelleen, epäili vialliseksi uutta termaria ja laittoi vanhan paikoilleen, lämmöt nousi edelleen. Soitti Metroautoon, käskivät viedä pikahuoltoon jossa vaihtoivat uuden vesipumpun.
                    Oiskohan jäänyt eka termarin vaihdon jäljiltä ilmaus vähän vaiheeseen? Ja Metrossa vaihtaneet sitten ihan varmuuden vuoksi vesipumpun (noilla kilometreillä jo ehkä tiensä päässä...).
                    Anyway, ei tuossa mun mielestä mitään ihmeellistä, käyt vaan polkemassa sitä autoa ja teet tuon testin minkä Hemi mainitsi.
                    Ex: 523iA '97, 520iA '89
                    /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎