Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 528a e39/-97 steptronic laatikko rikki

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Guest's Avatar

    BMW 528a e39/-97 steptronic laatikko rikki

    Heip,

    Aivan yllättäen BMW:sta meni jotenkin vaihdelaatikko rikki. Vika ilmenee käytännössä siten, että kun lähtee paikaltaan niin ykkönen ei heti vaihdukkaan päälle vaan kierrokset ehtivät nousemaan jonkin verran ja sitten se tietysti nykäsee kun vaihde menee liian korkeilla kierroksilla päälle. Toinen on kun pysähtyy valoille niin se alkaa hetken päästä arpomaan ilmeisesti ykkösen ja vapaan välillä kumpi olisi päällä.
    Käytin autoa liikkeessä sen verran, että vikakoodit luettiin, mutta liikkeen mukaan ne eivät kyllä oikeen kerro vian todellista laatua ja epäilivät mekaanista vikaa.

    Vikakoodeja oli esim:
    "19 ASC interface, 1th fault to be detected. ASC control operation has been detected while selector lever in position P or N......."
    "16 Speed sensor, turbocharger, 2th fault to be detected. No or incorrect engine-speed information. Last gearshift: Downshift 4-3....."
    "vastaava, mutta Last gearshift: select speed"
    "100 Speed monitoring. Fault is the 2th fault to be detected. This fault may be a secondary fault. ELinatre fault 16 first and... Output-speed-sensor signols not sent or too high a level of slip in the gearbox. Implausible signal. Last gearshift: Downshift 4-3"
    "106 Stall-speed monitoring. 1th to be detected ja Last gearshift: Downshift 2-1"

    Jos lähtee vauhdikkaasti liikenteeseen että vaihde menee silmään jossain päälle 3000 kierroksessa niin se yleensä sytyttää sen vaihteiston vikavalon (keltanen ratas), joka saatiin aikaiseksi ennen noiden vikakoodien lukemista.

    Onko jollain vastaavasta kokemuksia?
    Missähän kannattaisi laittaa kuntoon vai mitä kannattaisi tehdä?

    Kyselin purkaamoilta 528:n automaattilaatikoita niin selvisi että eihän ne ihan tosta vaan sovikkaan. Auton valmistenumerolla täytyy kysyä BMW:lta laatikon sopivuus. Kysymäni laatikot taisivat olla vuosimallia 1998 ja 2000. Olisi ollut yksi 1997, mutta siitä ei löytynyt sitä numeroa kun oli tullut irtolaatikkona. Onkohan tähän jotain järkeä/sääntöä tai jotain millä voisi tietää mikä laatikko käy?

    terveisin,
    Arto
  • dunkelblau
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2003
    • 1151
    • Uusimaa

    #2
    Originally posted by Arro
    Vikakoodeja oli esim:
    "19 ASC interface, 1th fault to be detected. ASC control operation has been detected while selector lever in position P or N......."
    "16 Speed sensor, turbocharger, 2th fault to be detected. No or incorrect engine-speed information. Last gearshift: Downshift 4-3....."
    "vastaava, mutta Last gearshift: select speed"
    "100 Speed monitoring. Fault is the 2th fault to be detected. This fault may be a secondary fault. ELinatre fault 16 first and... Output-speed-sensor signols not sent or too high a level of slip in the gearbox. Implausible signal. Last gearshift: Downshift 4-3"
    "106 Stall-speed monitoring. 1th to be detected ja Last gearshift: Downshift 2-1"
    "Ei ole, tai virheellinen tieto moottorin pyörintänopeudesta."
    Last edited by dunkelblau; 17-01-2006, 22:24.
    "Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007

    Comment

    • AndyM
      Newbiemmer
      • Aug 2005
      • 25
      • Helsinki

      #3
      Jos uskot mekaaniseen vikaan ja haluat korjauttaa laatikon, tsekkaa www.powermatic.fi.
      F10 520dA 2013

      Comment

      • GTO
        Bimmer Rookie
        • Jan 2006
        • 50

        #4
        [QUOTE=Arro]Heip,

        Aivan yllättäen BMW:sta meni jotenkin vaihdelaatikko rikki. Vika ilmenee käytännössä siten, että kun lähtee paikaltaan niin ykkönen ei heti vaihdukkaan päälle vaan kierrokset ehtivät nousemaan jonkin verran ja sitten se tietysti nykäsee kun vaihde menee liian korkeilla kierroksilla päälle. Toinen on kun pysähtyy valoille niin se alkaa hetken päästä arpomaan ilmeisesti ykkösen ja vapaan välillä kumpi olisi päällä.
        Käytin autoa liikkeessä sen verran, että vikakoodit luettiin, mutta liikkeen mukaan ne eivät kyllä oikeen kerro vian todellista laatua ja epäilivät mekaanista vikaa.

        Pistähän päivitystä tapahtumista. Yks mahdollinen vika on myös vaihdelaatikon asentotunnistin.

        Osa nro 10.

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #5
          Onko öljynvaihtoja tehty lähiaikoina? Onko öljyä laatikossa 100%:n varmasti tarpeeksi?

          Comment

          • st2000
            Bimmer Rookie
            • Feb 2003
            • 100
            • Helsinki

            #6
            Ootko saanut korjattua jo laatikkosi? Paljonko tuli rempan hinnaksi?
            kaunis auto...kaunis nainen

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎