Heip,
Aivan yllättäen BMW:sta meni jotenkin vaihdelaatikko rikki. Vika ilmenee käytännössä siten, että kun lähtee paikaltaan niin ykkönen ei heti vaihdukkaan päälle vaan kierrokset ehtivät nousemaan jonkin verran ja sitten se tietysti nykäsee kun vaihde menee liian korkeilla kierroksilla päälle. Toinen on kun pysähtyy valoille niin se alkaa hetken päästä arpomaan ilmeisesti ykkösen ja vapaan välillä kumpi olisi päällä.
Käytin autoa liikkeessä sen verran, että vikakoodit luettiin, mutta liikkeen mukaan ne eivät kyllä oikeen kerro vian todellista laatua ja epäilivät mekaanista vikaa.
Vikakoodeja oli esim:
"19 ASC interface, 1th fault to be detected. ASC control operation has been detected while selector lever in position P or N......."
"16 Speed sensor, turbocharger, 2th fault to be detected. No or incorrect engine-speed information. Last gearshift: Downshift 4-3....."
"vastaava, mutta Last gearshift: select speed"
"100 Speed monitoring. Fault is the 2th fault to be detected. This fault may be a secondary fault. ELinatre fault 16 first and... Output-speed-sensor signols not sent or too high a level of slip in the gearbox. Implausible signal. Last gearshift: Downshift 4-3"
"106 Stall-speed monitoring. 1th to be detected ja Last gearshift: Downshift 2-1"
Jos lähtee vauhdikkaasti liikenteeseen että vaihde menee silmään jossain päälle 3000 kierroksessa niin se yleensä sytyttää sen vaihteiston vikavalon (keltanen ratas), joka saatiin aikaiseksi ennen noiden vikakoodien lukemista.
Onko jollain vastaavasta kokemuksia?
Missähän kannattaisi laittaa kuntoon vai mitä kannattaisi tehdä?
Kyselin purkaamoilta 528:n automaattilaatikoita niin selvisi että eihän ne ihan tosta vaan sovikkaan. Auton valmistenumerolla täytyy kysyä BMW:lta laatikon sopivuus. Kysymäni laatikot taisivat olla vuosimallia 1998 ja 2000. Olisi ollut yksi 1997, mutta siitä ei löytynyt sitä numeroa kun oli tullut irtolaatikkona. Onkohan tähän jotain järkeä/sääntöä tai jotain millä voisi tietää mikä laatikko käy?
terveisin,
Arto
Aivan yllättäen BMW:sta meni jotenkin vaihdelaatikko rikki. Vika ilmenee käytännössä siten, että kun lähtee paikaltaan niin ykkönen ei heti vaihdukkaan päälle vaan kierrokset ehtivät nousemaan jonkin verran ja sitten se tietysti nykäsee kun vaihde menee liian korkeilla kierroksilla päälle. Toinen on kun pysähtyy valoille niin se alkaa hetken päästä arpomaan ilmeisesti ykkösen ja vapaan välillä kumpi olisi päällä.
Käytin autoa liikkeessä sen verran, että vikakoodit luettiin, mutta liikkeen mukaan ne eivät kyllä oikeen kerro vian todellista laatua ja epäilivät mekaanista vikaa.
Vikakoodeja oli esim:
"19 ASC interface, 1th fault to be detected. ASC control operation has been detected while selector lever in position P or N......."
"16 Speed sensor, turbocharger, 2th fault to be detected. No or incorrect engine-speed information. Last gearshift: Downshift 4-3....."
"vastaava, mutta Last gearshift: select speed"
"100 Speed monitoring. Fault is the 2th fault to be detected. This fault may be a secondary fault. ELinatre fault 16 first and... Output-speed-sensor signols not sent or too high a level of slip in the gearbox. Implausible signal. Last gearshift: Downshift 4-3"
"106 Stall-speed monitoring. 1th to be detected ja Last gearshift: Downshift 2-1"
Jos lähtee vauhdikkaasti liikenteeseen että vaihde menee silmään jossain päälle 3000 kierroksessa niin se yleensä sytyttää sen vaihteiston vikavalon (keltanen ratas), joka saatiin aikaiseksi ennen noiden vikakoodien lukemista.
Onko jollain vastaavasta kokemuksia?
Missähän kannattaisi laittaa kuntoon vai mitä kannattaisi tehdä?
Kyselin purkaamoilta 528:n automaattilaatikoita niin selvisi että eihän ne ihan tosta vaan sovikkaan. Auton valmistenumerolla täytyy kysyä BMW:lta laatikon sopivuus. Kysymäni laatikot taisivat olla vuosimallia 1998 ja 2000. Olisi ollut yksi 1997, mutta siitä ei löytynyt sitä numeroa kun oli tullut irtolaatikkona. Onkohan tähän jotain järkeä/sääntöä tai jotain millä voisi tietää mikä laatikko käy?
terveisin,
Arto
Comment