Announcement

Collapse
No announcement yet.

Airbag E39 ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rle
    Bimmer Rookie
    • Nov 2005
    • 112
    • tampere

    Airbag E39 ongelma

    Olen taistellut tässä muutaman tuokion airbagisysteemin kanssa. Ensin tuli testeriin herja 23 not defined???, joka kuitenkin poistui penkkien liittimiä aikansa putsattua. Nyt testeri ilmoittaa errorin 20-driver belt contact. Mitähän tämä voi tarkoittaa? Jos kuskinpenkinliittimen ottaa kokonaan pois tulee saman virheilmoituksen lisäksi 05-front left sidebag /driver belt tensioner.

    Tarkoittaako tämä, että turvavyön paukku on lauennut?

    Hemi!!!!
  • tepabmw
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2004
    • 834
    • LAITAMAA

    #2
    poista se liitin sieltä penkin alta ja kolvaa ne piuhat,näin tein broidin ja mutsin autossa ja ei oo sen jälkeen vittuillu...
    -Tepan Paja-
    Veikkola city
    0405203098
    Maalaustyöt yli 25v kokemuksella

    Comment

    • KFZ-Koenig
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2003
      • 2900

      #3
      Kyseessä on siis kolariauto, jos Hemi tai joku muu tietää sen perusteella viasta.

      Muistaakseni aikaisemmin ei ole ollut täällä juttua siitä, tarviiko bemareissa vaihtaa nuo turvavyön paukut aina kolarin jälkeen tai millä voisi ite mittaa, toimiiko ne vielä.
      Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

      Comment

      • harossi
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2004
        • 619
        • Haukipudas

        #4
        jos siinä on kuskin airbag räjähtänyt niin eiköhän vyönkiristinkin laukea samalla.
        e39 M5

        Comment

        • rle
          Bimmer Rookie
          • Nov 2005
          • 112
          • tampere

          #5
          Originally posted by harossi
          jos siinä on kuskin airbag räjähtänyt niin eiköhän vyönkiristinkin laukea samalla.
          Mikään bagi ei ole paukahtanut. Ollut hirvi kolarissa.

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #6
            Siis jos yksikin bagi on lauennut, mistä tahansa päin autoa, on vyönkiristinkin kuskin puolelta aina "vainaa". Apukuskin kiristin jää 2/99-uudemmissa ehjäksi jos penkillä ei ole istujaa. Jos yksikään bagi ei ole lauennut, on kiristinkin ehjä. Joka tapauksessa nyt vika on kuskinpuolen vyön lukkokappaleessa sijaitsevassa vyönkiristinpaukussa tai sen johtosatsin jomman kumman pään liitoksessa.

            Comment

            • KFZ-Koenig
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2003
              • 2900

              #7
              Onko siinä penkkiin tulevassa turvavyön vaijerissa elektroniikkaa, eli voiko antaa vikakoodin, jos vaijeri irti?
              Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

              Comment

              • overboost
                Bimmer Rookie
                • Oct 2004
                • 181
                • E-Suomi

                #8
                Originally posted by KFZ-Koenig
                Onko siinä penkkiin tulevassa turvavyön vaijerissa elektroniikkaa, eli voiko antaa vikakoodin, jos vaijeri irti?
                Ei ole

                Comment

                • rle
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2005
                  • 112
                  • tampere

                  #9
                  Ja ihmetyttää kuinka testeri osaa vielä sanoa errorin 20-driver belt contact,
                  vaikka koko penkinliitin on irti. Repsikan penkinliittimen irroitettaessa tätä virhettä ei tule.
                  Mitähän kautta mittariston turvavyövaroitus valollemenee tieto? Voisikohan vika olla siinä johdossa?

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #10
                    Ei tule koska irroitettuna nuo liittimet maattaa itsensä jolloin vastus on nolla ja vikakoodi on tällöin eri.
                    Kyllä tuo itse kiristimen paukkuun/liittimiin viittaa...tai sitten keskusyksikköön.

                    Comment

                    • KFZ-Koenig
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2003
                      • 2900

                      #11
                      Mitkä varotusvalot sulla muuten palaa väärin mittaristossa? Airbag, turvavyöt vai kumpikin?

                      Löysin tällaisen tiedon WDS:stä siihen turvavyön valoon liittyen:

                      Seat belt indicator lamp: Seat belt indicator lamp activation is dependent on the coding data. For vehicles without a seat belt buckle contact, it is switched on for approx. 6 seconds after terminal 15 "ON".

                      On vehicles equipped with a seat belt buckle contact, the warning lamp is switched on from terminal 15 "ON" by a corresponding I-bus telegram from the light check module (LCM) until the seat belt contact is opened (seat belt buckle latched in position).

                      EDIT: Tässä vielä kytkis siihen turvavyön lukkoon...
                      Last edited by KFZ-Koenig; 18-01-2006, 19:06.
                      Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

                      Comment

                      • rle
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2005
                        • 112
                        • tampere

                        #12
                        Airbaggi valo palaa, mutta turvavyönmerkkivalo pelaa ok. Palaa muutaman sekunnin ja sammuu.
                        Kerranhan sain luettua airbagit ilman herjoja ja virrat pois ja takaisin niin valo pysyi jonkin aikaa poissa, mutta teki comebakin istuessani kuskin penkillä.
                        Tästä tulee mieleen, pitäisikö kuskinpenkkin pultit olla tällöin kiinni?? (maadotus??). Ei ole tullut laitettua niitä, kun on tullut heitettyä penkit takapenkille kerran jos parikin.

                        Comment

                        • KFZ-Koenig
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2003
                          • 2900

                          #13
                          Tällanen löyty vielä. Sivuairbagien ja niiden paukkujen liittimissä on vikaa ja tässä on joku bemarin näkemys asiasta:

                          Repair cable for ignition circuits
                          In the case of the seatbelt tensioner and side airbag ignition circuits, increased transition resistances in the plug-in connections mean that the fault pattern ”Resistance too high” can occur. The fault is frequently only present sporadically.

                          Is the following fault pattern present?

                          Resistance too high

                          Fault currently not present

                          it is usually the case that the pyrotechnic unit for the seatbelt tensioner or side airbag is undamaged!

                          For sustained fault elimination, a repair cable must be fitted. The extent of the repair is described in the following Service Information bulletins:

                          Service Information 6101 03 (952)
                          Airbag, repair instructions for seatbelt tensioner and side airbag ignition circuits
                          Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

                          Comment

                          • rle
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2005
                            • 112
                            • tampere

                            #14
                            Olen kokeillut turvavöidenkiristimien vaihtamista puolelta toiselle ja vikakoodi pysyy samana (20 driver belt contact). Mielestäni vika ei tällöin voi johtua kiristimenpaukusta. Mittailin myös penkinliittimen ja paukkun väliset kaksi johtoa.
                            Ohmit näytti ~nollaa. Johdoista siittä eteenpäin ei ole tietoa. Menee vissiin lmc:n kautta airbag moduliin?
                            Minua ihmetyttää edelleen mistä järjestelmä tietää onko turvavyö kiinni vai ei?
                            Ei kai mittaristoon valo käväise palamassa turhanpäiten?

                            Comment

                            • TJJ
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2003
                              • 7591
                              • Jyväskylä

                              #15
                              Originally posted by rle
                              Minua ihmetyttää edelleen mistä järjestelmä tietää onko turvavyö kiinni vai ei? Ei kai mittaristoon valo käväise palamassa turhanpäiten?
                              Ei järjestelmä tiedä sitä mistään, tunnistinkytkin on vain jenkkimallissa. Joten mittariston valokin on täällä turha eikä siitä pidä päätellä mitään. Jenkeissä valo palaa ja gongi soi jos vyö ei ole kiinni.
                              E39 528iA

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎