Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 528 paineet hukassa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tumppis
    Newbiemmer
    • Jan 2004
    • 20

    e39 528 paineet hukassa

    Noniin, päätti sitten auto hyytyä työpaikan pihaan. Aamulla töihin tullessa kaikki oli ihan normaalia, mutta illalla autoa käynnistäessä öljynpainevalo ei sitten sammunutkaan ja ajotietokonee huutaa että pysäytä moottori. Öljynpaineanturin jo vaihdoin tuossa parkkipaikalla, mutta vika ei ainakaan ole siinä. Mistä tollanen äkillinen paineitten häviäminen voi johtua, kone ei pidä mitenkään erikoista ääntä edes, mitä nyt nostimet vähän naksutti kun sen starttasin kylmiltään. Öljyä on moottorissa ihan normaalimäärä. Eipä tuolla ajamaankaan oikein uskalla lähteä, ettei nyt totaalisesti leipois kone kiinni.

    Öljypumppuhan tossa nyt on yks vaihtoehto, mutta tuntuu niin ihmeelliseltä kun ei ole varoitellut mitenkään! Ei ilmeisesti kannata käynnistää -25 asteessa kylmiltään! Oiskohan tuolla nyt mahdollisesti joku tukossa tai jotain kun ei öljy kierrä vai mistä tota vikaa nyt pitäis lähteä etsimään.

    Hyviä neuvoja kaipailtais, vai pitääkö toi jättää tohon odottamaan kesää!?
    E39 528i -96
  • bmw_coupe
    Bimmer Rookie
    • Apr 2003
    • 98
    • vaasa

    #2
    e39 523i

    Sama vika mistä mahtaa johtua. öljytkin vaihdoin juuri eilen ei pitäisi olla ainakaan siinä vika.

    Comment

    • tumppis
      Newbiemmer
      • Jan 2004
      • 20

      #3
      Originally posted by bmw_coupe
      Sama vika mistä mahtaa johtua. öljytkin vaihdoin juuri eilen ei pitäisi olla ainakaan siinä vika.
      tekikö se sulla ihan vastaavasti, että edellisellä ajokerralla toimi ihan normaalisti, mutta sitten käynnistettäessä ei vaan ollut enää öljynpaineita?
      E39 528i -96

      Comment

      • bmw_coupe
        Bimmer Rookie
        • Apr 2003
        • 98
        • vaasa

        #4
        Samalla tavalla. Aamulla ei mitään ongelmaa kun töihin menin. Itsella tuli mieleen että onko öljypumpussa jotain vikaa. Viime talvena ei mitään tommoisia ongelmia. Onko paljonkin haittaa konelle jos ajaa jonkun verran kumminkin vaikka öljynpaine valo palaa.

        Comment

        • tumppis
          Newbiemmer
          • Jan 2004
          • 20

          #5
          Auttakaapas nyt joku! Auto on nyt työpaikan pihassa ja huomenna sille pitäis jotain keksiä
          E39 528i -96

          Comment

          • reddewil
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2003
            • 3015
            • West Coast

            #6
            Originally posted by bmw_coupe
            Onko paljonkin haittaa konelle jos ajaa jonkun verran kumminkin vaikka öljynpaine valo palaa.
            On siitä sen verran haittaa että (paineet on pois, ja jos se on oikea syy valon palamiselle) laakeriremontti + nokat menee, joten älä edes haaveile käyttäväs sitä pataa!
            ...

            Comment

            • veku
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6325
              • P-Pohjanmaa

              #7
              Huohotin putki jäässä ??
              Jäässä se jostakin on ei noi bimmerit ole talveen tehty
              F11 M550D
              E39 M5
              F26 3.0 Da M-Sport
              E61 535D M-Sport

              Comment

              • bmw_coupe
                Bimmer Rookie
                • Apr 2003
                • 98
                • vaasa

                #8
                Pari tuntia pidin johdon päässä niin ei valo palanut enään.

                Comment

                • tumppis
                  Newbiemmer
                  • Jan 2004
                  • 20

                  #9
                  Täytyy tarkistaa, että onko se jotenki jäätynyt, mutta eikös huohottimen jäätyminen aiheuta yleensä sen, että öljyt tulee pihalle? Öljyt kuitenkin on tallessa.

                  Pitänee varmaan hinauttaa se tosta sitten pois jonnekkin sulamaan. Vai onko tuohon nyt mitään keinoa saada se sulamaan tossa parkkipaikalla? Lämpöön sitä kun ei saa. Onkohan tollasesta säteilylämmittimestä muutenkaan oikeasti mitään hyötyä.
                  E39 528i -96

                  Comment

                  • reddewil
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2003
                    • 3015
                    • West Coast

                    #10
                    Originally posted by tumppis
                    Auttakaapas nyt joku! Auto on nyt työpaikan pihassa ja huomenna sille pitäis jotain keksiä
                    No jos anturin olet vaihtanu, niin jäljelle jää öljypumppu, paineensäätöventtiili, tai reikä öljylinjassa...
                    ...

                    Comment

                    • tumppis
                      Newbiemmer
                      • Jan 2004
                      • 20

                      #11
                      Originally posted by reddewil
                      No jos anturin olet vaihtanu, niin jäljelle jää öljypumppu, paineensäätöventtiili, tai reikä öljylinjassa...
                      Reikä öljylinjassa? siis lohko paskana? Miten voi tuollatavalla aivan yht'äkkiä pamahtaa? entäpä missä se paineensäätöventtiili on? Meinaatko sitä mikä on venttiilikopasta lähtevän huohotinputken ja öljytikun jalan välissä?. Ja voiko se muka vaikuttaa tuolla tavalla öljynpaineisiin, ettei ollenkaan nouse?
                      Last edited by tumppis; 19-01-2006, 23:57.
                      E39 528i -96

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        #12
                        Tai sitten on vain öljyn tasoanturi jäässä, jolloin ilmoittaa vikaa sytyttämällä valon. No:14: http://www.realoem.com/bmw/showparts...87&hg=11&fg=10
                        Eli lämpimään pitäisi saada muutamaksi tunniksi, mutta ehdottomasti hinaten jos kyseessä onkin öljypumpun korkkaaminen. Epäilen kuitenkin m52:n kohdalla että tästä ei ole kyse, vaan että jokin antaa väärää informaatiota paineista.
                        Sen verran kankeita öljyjä nyt näinä päivinä nuokin joutuvat ylös puskemaan että pumppuvaurion mahdollisuuskin pitää ottaa tosissaan.
                        Last edited by Hemi; 20-01-2006, 00:59.

                        Comment

                        • tumppis
                          Newbiemmer
                          • Jan 2004
                          • 20

                          #13
                          Sain nyt sitten auton vietyä lämpöseen sulamaan, huomenna jännityksellä pitää mennä sitä kokeilemaan? Voisko toi tasoanturi sitten vaikuttaa siihen, että palaa öljynpaine valo ja ajotietokone sanoo "STOP!ENGINE OILPRESS"? ja sitten kun sammuttaa se ilmoittaa vielä, että "CHECK ENGINE OIL LEVEL". Toi jälkimmäinen ilmoitushan sen kyllä juurikin kertoo, ettei olisi tarpeeksi öljyä, vaikka tikusta katsomalla sitä on ihan normaalimäärä. Ettei se tasoanturikaan kyllä ihan täysillä mukana ole. No huomennahan toi selviää.
                          E39 528i -96

                          Comment

                          • jpeltoma
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2004
                            • 600
                            • pirkanmaa

                            #14
                            Mitenkähän tossa E39 on se öljynpaine anturi sijoitettu? Tulee vaan mieleen
                            että jos öljyn suodatettavuus filtterissä on nolla ja öljy kiertää sen bypass venttiilin kautta, miten järjestelmä hälyttää sillon moisesta "suodatintukoksesta"?

                            Mä sulattaisin auton, vaihtaisin sinne uuden ö-suodattimen ja uudet notkeet öljyt. Tuskin toi muuta muuta tarttee että tokenee....
                            __________________________________________________ ________________________
                            Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

                            Comment

                            • tumppis
                              Newbiemmer
                              • Jan 2004
                              • 20

                              #15
                              Originally posted by jpeltoma
                              Mitenkähän tossa E39 on se öljynpaine anturi sijoitettu? Tulee vaan mieleen
                              että jos öljyn suodatettavuus filtterissä on nolla ja öljy kiertää sen bypass venttiilin kautta, miten järjestelmä hälyttää sillon moisesta "suodatintukoksesta"?

                              Mä sulattaisin auton, vaihtaisin sinne uuden ö-suodattimen ja uudet notkeet öljyt. Tuskin toi muuta muuta tarttee että tokenee....
                              No toi öljynpaineanturi on siinä öljynsuodattimen jalan kupeessa http://www.realoem.com/bmw/showparts...42&hg=11&fg=30

                              Ja sittenhän siellä on erikseen öljypohjassa se tasoanturi. Niin voihan toi jotenkin olla tukossa vaan. Tuolla on muistaakseni joku venttiili sen suodattimen kotelon pohjalla, sitäkö siis meinasit?
                              E39 528i -96

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎