Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 lämppäri pukkaa kylmää*vika korjattu*

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Woke
    Bimmer Rookie
    • Sep 2004
    • 170
    • Kemi

    E39 lämppäri pukkaa kylmää*vika korjattu*

    Noniin..Kovat pakkaset tuli ja lämppäri pukkaa kylmää.Lämmintä saa tulemaan jos pitää kiekat yli 3000.Alle -20 pakkasilla vielä tarkeni ja tuli kohtuudella lämmintä vaikka aika nihkeetä oli jo sillonkin.Onko siinä vesiventtiilien yhteydessä jokin kiertovesipumppu joka kierrättää nestettä lämppärin kennossa? Tuntus vaan että ei siellä ilmaakaan voi olla koska pikkupakkasilla tulee lämmintä.
    Last edited by Woke; 24-01-2006, 21:33.
    BMW E60 520da -2008
  • Moonshine
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 1018
    • Järvenpää

    #2
    Lämpeneekö moottori normaalisti?
    "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

    Comment

    • Woke
      Bimmer Rookie
      • Sep 2004
      • 170
      • Kemi

      #3
      Kyllä motti lämpenee aivan normaalisti.Termostaatti,vesipumppu ja syyläri vaihdettu syksyllä...
      BMW E60 520da -2008

      Comment

      • Shadow-line
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2004
        • 245
        • Pirkanmaa

        #4
        Huriseeko kiertovesipumppu virrat päällä? sehän sijaitsee niiden venttilien yhteydessä, pitäis tuntua kyllä käteenkin, mikäli pelittää.
        Jos ei, napauta pumpun kylkeen varovasti, voi auttaa.
        Jos sekään ei auta, niin esim. KL-varaosat auttaa

        Comment

        • Woke
          Bimmer Rookie
          • Sep 2004
          • 170
          • Kemi

          #5
          Kyllä siellä jokin hurisee virrat päällä mutta ei oikein saa selvää kuuluuko se siitä pumpusta.Yritin sitä tuolla pakkasessa kopeloida ja kyllä siinä pientä värinää tuntui mutta ei mitenkään paljon.
          BMW E60 520da -2008

          Comment

          • Moonshine
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2003
            • 1018
            • Järvenpää

            #6
            Automaatti-ilmastoinnilla vai ilman? Jos automaatilla, niin sitten vikaa vois arvuutella myös sen ohjauselektroniikasta.
            "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

            Comment

            • Robi
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2002
              • 7606
              • Vantaa

              #7
              Tulipa huomattua tänään samaa oireilua omassa E39:ssä. Eli lämpenee normaalisti ja vesipumppu vaihdettu 70tkm sitten. Ajossa lämpöä tulee kyllä hyttiin mutta ei mitään älyttömän lämmintä vaikka koneen lämmöt samassa kuin kesälläkin...paikallaan seistessä sitten melkein heti laskee sisään tulevan ilman lämpötila ja hetken kun käyttää paikallaan niin ilma on jo viileätä. En vielä viitsinyt kurkata paljonko nestettä järjestelmässä on kun kone oli kuuma eikä kiinnostanut lämmin kylpy ohessa. Kohta pihalle kurkkaamaan nesteet ja huriseeko kiertovesipumppu. Jos hurisee niin miten selvittää sitten sen ohjauselektroniikan häiriöt....selvinneekö läppärillä ja Carsoftilla? Ei tossa vielä palelemaan alkanut mutta hiukan vituttaa.
              Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
              Tiedustelut priva tai 0452210069

              Current
              E61 530d
              E39 530d
              E39 520iA
              E46 330xd
              E28 528i

              Comment

              • Robi
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2002
                • 7606
                • Vantaa

                #8
                Oli helpohko ongelma...liian vähän nestettä...paisuntasäiliö oli aivan tyhjä ja sen kun täytti oikeaan määrään niin jopa rupesi lämmintä tulemaan kabiiniin myös paikoillaan ollessa.
                Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
                Tiedustelut priva tai 0452210069

                Current
                E61 530d
                E39 530d
                E39 520iA
                E46 330xd
                E28 528i

                Comment

                • Woke
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2004
                  • 170
                  • Kemi

                  #9
                  No nyt pukkaa lämmintä.Nestekierrossa oli sittenkin vain ilmaa niin ei kiertänyt kunnolla, mutta ei ne ongelmat tähän loppunut.Hain auton huollosta ja lähdin ajamaan niin parin kilsan jälkeen räpsähti konepelti auki 80 vauhdista.Oletin kyllä että auto luovutetaan huollosta ajokunnossa.Nyt on konepelti ja tuuliasi paskana!!! Ajoin auton takasi kyseiseen huoltoon ja aikoivat selvittää tilanteen kun korjaamopäällikkö tulee paikalle...
                  BMW E60 520da -2008

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎