Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 528 vm.1996 ei käynnisty..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mr. Z
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2003
    • 943
    • Manse

    e39 528 vm.1996 ei käynnisty..

    ..kts. otsikko.
    Kun kääntää avainta ei tapahdu mitään, ei kuulu mitään, ei yhtään mitään.

    Vika tuli kun nollattiin air bagin varoitusvalo ja samalla luettiin vikamuistit muualtakin.
    Yksi vika oli -> nokka-akselin asentotunnistin. Nollattiin samalla vikamuistit ja tämän jälkeen yritin käynnistää auton -> ei tapahdu mitään.
    Käyntiin saatiin sillä tavoin, että virrat päälle ja starttiin suoraan herätevirta.

    Missä vika? Olisiko asentotunnistin tsipannut? Akussa on virtaa. Ladattiin akkua kaiken varalta, irrotettiin akusta johdot, tarkastettiin sulakkeet, yms.

    Mikään ei auta.
    E38 740ia
    E39 530 dAT
    ex. E34 520i sedan
    ex. E39 528i Ac Schnitzer "ACS5"
    ex. E36 325i sedan
    ex. E36 328i touring
    ex. E36 318 iS qp
    ex. E36 325i qp -R.I.P-
    ex. E21 320i sedan
    ex. E30 318i sedan
    ex. E3 2500 sedan
  • jontta
    Newbiemmer
    • Feb 2004
    • 16
    • yka

    #2
    Menikö ajonesto päälle nollausten yhteydessä? Jos autossa on sellainen, kokeileppa käynnistää Master-avaimella.

    Comment

    • Sievälä
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2004
      • 529
      • Mänttä

      #3
      Varmaankin liittyy tohon nokka-akselin asentotunnistimeen, auto ei meinaan käynnisty jos sieltä on tullut joku virhesignaali...
      G11 740e msport-17
      G21 320D xdrive msport -19 TAXI

      www.taksisakarisievala.com

      Comment

      • huoppa81
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2004
        • 638
        • Nastola

        #4
        Jos ei tee mitään ku avaimesta vääntää niin silloin on melko sata varmasti ajonesto päällä. Nokan anturi jos on sökö niin se starttaa, mutta ei käynnisty.
        Garage:

        E21 323i -79
        E21 323i -82
        E30 325i Cabriolet -91
        E30 316i -89
        E39 520i -01
        Kadett C 1,2 -76

        Lynx Rave RE 600 -08

        Comment

        • Mr. Z
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2003
          • 943
          • Manse

          #5
          Originally posted by jontta
          Menikö ajonesto päälle nollausten yhteydessä? Jos autossa on sellainen, kokeileppa käynnistää Master-avaimella.
          Kuinka se ajonesto menee päälle jos nollaa vikamuistin? Aikaisemmin ei ainakaan ole mennyt.
          Eli starttaako silti, jos nokan asentotunnistin on antanut vikakoodia?

          Lähteekö auto edes käyntiin jos ajonesto on päällä? Nimittäin, nythän auton saa kuitenkin käyntiin kun pistää avaimen virtalukkoon, kääntää sähköt päälle ja antaa herätevirran starttiin -> auto starttaa ja käynnistyy ihan normaalisti? Ei kai ajonesto näin toimi?

          Niin, semmoinen "ilmiö" vielä tapahtuu samaan aikaan että jarruvalot palaa?!
          Aivan käsittämätöntä.

          Onko muita tapoja kuitata tuo ajonesto kuin master-avain (jos siinä nyt vika)?! Nimittäin ko. avainhan on käytössä tälläkin hetkellä.
          E38 740ia
          E39 530 dAT
          ex. E34 520i sedan
          ex. E39 528i Ac Schnitzer "ACS5"
          ex. E36 325i sedan
          ex. E36 328i touring
          ex. E36 318 iS qp
          ex. E36 325i qp -R.I.P-
          ex. E21 320i sedan
          ex. E30 318i sedan
          ex. E3 2500 sedan

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #6
            Kyse ei todellakaan voi olla ajonestosta jos kerran sait auton käymään tökkäämällä herätteet startille. Ihan niin helposti nuo systeemit ei ole ohitettavissa. Jotenkin nyt tuntuu siltä että korinohjauksessa on jotain solmussa? Mitä sieltä tarkasti ottaen nollailtiin/kaivettiin?

            Comment

            • Mr. Z
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2003
              • 943
              • Manse

              #7
              Originally posted by Hemi
              Kyse ei todellakaan voi olla ajonestosta jos kerran sait auton käymään tökkäämällä herätteet startille. Ihan niin helposti nuo systeemit ei ole ohitettavissa. Jotenkin nyt tuntuu siltä että korinohjauksessa on jotain solmussa? Mitä sieltä tarkasti ottaen nollailtiin/kaivettiin?
              Jep jep, samoilla linjoilla eli ei tuo ajonesto voi olla noin helppo ohittaa.
              Eikös ajonesto katkaise polttoaineen syötön, sytytysvirran ja startin herätteen?

              Elikkä alkuperäinen syy testeriin kytkemiseen oli yllättäen airbag merkkivalo.
              Se nollattiin ja samalla asentaja luki vikamuistin ja sieltä löytyi nokka-akselin asentotunnistimen vikakoodi, joka sitten nyös nollattiin. Tämän jälkeen auto ei enää startannut ja jarruvalot jäivät palamaan?!
              E38 740ia
              E39 530 dAT
              ex. E34 520i sedan
              ex. E39 528i Ac Schnitzer "ACS5"
              ex. E36 325i sedan
              ex. E36 328i touring
              ex. E36 318 iS qp
              ex. E36 325i qp -R.I.P-
              ex. E21 320i sedan
              ex. E30 318i sedan
              ex. E3 2500 sedan

              Comment

              • KFZ-Koenig
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2003
                • 2900

                #8
                Aja läpi adaptation values DME:lle, sitten nollaat pois kaikki viat ja koklaat lopuks uudestaan startata. Onhan siellä vielä se DME-EWS synronointi, jolla vois saada ehkä jotain tohon aikaseks, mutta en ole sitä kyllä ite vielä ikinä kokeillut.

                EDIT: Kyllä se asentaja tais tehdä siellä jotain muutakin (vahingossa), jos ei auto enää käynnisty. Eipä tuollaista ole ainakaan mulle ikinä tapahtunut, vaikka oon nollaillut ihan kotivehkeillä, enkä DIS:llä.
                Last edited by KFZ-Koenig; 27-01-2006, 01:12.
                Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #9
                  Siis ajonesto tuossa leikkaa moottorinohjaukselta tulevan pumpun releen herätteen, suuttimien maaton/ohjauksen, ja nokka-akselin asentotunnistuksen sekä korinohjauksesta startin herätteen+ehkä jotain muuta. Eli käytännössä koko moottorinohjaus+osa korinohjauksesta on mykkänä.

                  Comment

                  • jontta
                    Newbiemmer
                    • Feb 2004
                    • 16
                    • yka

                    #10
                    Joo okei, pyörrän sanani ajonestosta. Mut alkutietojen perusteella vaikutti ajoneston kytkeytymiseltä. Ja sehän kytkeytyy päälle ku resetoi tarpeeksi paikkoja. Mut ei todellakaa tolleen saa autoa käymään jos ajonesto päällä.

                    Oliskohan jääny joku testitila päälle vielä testerin jälkeen? Senhän vois kokeilla nollauttaa vielä ottamalla akusta johdot irti ja yhdistämällä plus- ja miinusjohto.
                    Pitäis resetoida melko paljon autosta. (siis ei akun plus ja miinus, vaan plus ja miinus johdot...!!!)

                    Niin, ja eihän loppunut akku kesken testeri-ohjelmoinnin? Voi tehdä pahaa jälkeä..

                    Ps. eikö ohjekirjassa sanota että tota master-avainta ei sais käyttää muuta kuin vain ajoneston avaamiseksi? ... ei missään muussa tilanteessa... en tiedä kyllä miksi..

                    Comment

                    • Mr. Z
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2003
                      • 943
                      • Manse

                      #11
                      Originally posted by jontta
                      Joo okei, pyörrän sanani ajonestosta. Mut alkutietojen perusteella vaikutti ajoneston kytkeytymiseltä. Ja sehän kytkeytyy päälle ku resetoi tarpeeksi paikkoja. Mut ei todellakaa tolleen saa autoa käymään jos ajonesto päällä.

                      Oliskohan jääny joku testitila päälle vielä testerin jälkeen? Senhän vois kokeilla nollauttaa vielä ottamalla akusta johdot irti ja yhdistämällä plus- ja miinusjohto.
                      Pitäis resetoida melko paljon autosta. (siis ei akun plus ja miinus, vaan plus ja miinus johdot...!!!)


                      Niin, ja eihän loppunut akku kesken testeri-ohjelmoinnin? Voi tehdä pahaa jälkeä..

                      Ps. eikö ohjekirjassa sanota että tota master-avainta ei sais käyttää muuta kuin vain ajoneston avaamiseksi? ... ei missään muussa tilanteessa... en tiedä kyllä miksi..
                      Ei loppunut virta kesken. Akun piuhat käytettiin irti ja samalla kun ne oli irti akkua kaiken varalta ladattiin vielä pikalaturilla. Akkukaan ei voi oikein olla viallinen kun kuitenkin -30C pakkasessa toimi loistavasti.

                      Osaako joku sanoa että paljonko akussa tulee olla virtaa, että e39 starttaa (muistaakseni jokin raja oli asetettu moottorinohjaukseen)?

                      Autossa on kaksi master-avainta. Tai niin minä ainakin ymmärsin käyttöohjekirjan mongerruksen (belgiaa ja tueksi lueskelin vielä lontoon murteella olevaa).

                      Oli miten oli, niin äsken soitteli korjaamolta ja sanoivat että auto toimii.
                      Väittivät että autossa on hanskalokerossa "kytkin" joka toisessa asennossa estää starttaamisen katkaisemalla herätevirran ja toisessa asennossa luonnollisesti sulkee virtapiirin.
                      Kuulostaa uskomattomalta, jota en kyllä purematta usko, kun en ole siellä mitään tuommoista vipstaakelia nähnyt.
                      Vai kuuluko siellä olla tuommoinen ja miksi?

                      Epäilen että pojilla on mennyt jyvät ja akanat sekaisin ja ovat luulleet aapparin puoleisen airbagin deaktivointi namiskaa joksikin "starttaamisen estäväksi kytkimeksi". Tosin en kyllä osaa selittää sitä että kuinka vika on sitten itsellään korjautunut.
                      E38 740ia
                      E39 530 dAT
                      ex. E34 520i sedan
                      ex. E39 528i Ac Schnitzer "ACS5"
                      ex. E36 325i sedan
                      ex. E36 328i touring
                      ex. E36 318 iS qp
                      ex. E36 325i qp -R.I.P-
                      ex. E21 320i sedan
                      ex. E30 318i sedan
                      ex. E3 2500 sedan

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        #12
                        Ei helvata, katkaisin hanskalokerossa??? Jos on, niin Belgian pojan omia virityksiä?

                        Comment

                        • antti79
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2003
                          • 2499
                          • Littoinen

                          #13
                          Originally posted by Mr. Z
                          Oli miten oli, niin äsken soitteli korjaamolta ja sanoivat että auto toimii.
                          Väittivät että autossa on hanskalokerossa "kytkin" joka toisessa asennossa estää starttaamisen katkaisemalla herätevirran ja toisessa asennossa luonnollisesti sulkee virtapiirin.
                          Hahhaa, miten tämän kanssa kävi? Löytyikö hanskalokerosta todellakin ns. "tappokatkaisija"? Ei ainakaan ole alkuperäinen??
                          sigpic
                          Originally Posted by jari kihlman
                          "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

                          Comment

                          • Mr. Z
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2003
                            • 943
                            • Manse

                            #14
                            Originally posted by Hemi
                            Ei helvata, katkaisin hanskalokerossa??? Jos on, niin Belgian pojan omia virityksiä?
                            Kuten arvelinkin, eli ei ole mitään herätevirran katkaisijaa.
                            Remppaäijä väitti kivenkovana että se katkaisija (joka on kyllä hanskalokerossa) on "tappokatkaisija", on joo periaatteessa, se estää airbagin laukeamisen, muauahah..

                            Eli perimmäistä syytä ei siis löytynyt. Nyt auto toimii taas ihan kuin ennen.

                            Juu, ja se airbagin pois kytkevä katkaisija on Belgian pojan virityksiä.

                            Mikähän voisi aiheuttaa starttaamattomuus ongelman?
                            E38 740ia
                            E39 530 dAT
                            ex. E34 520i sedan
                            ex. E39 528i Ac Schnitzer "ACS5"
                            ex. E36 325i sedan
                            ex. E36 328i touring
                            ex. E36 318 iS qp
                            ex. E36 325i qp -R.I.P-
                            ex. E21 320i sedan
                            ex. E30 318i sedan
                            ex. E3 2500 sedan

                            Comment

                            • KFZ-Koenig
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2003
                              • 2900

                              #15
                              Originally posted by Mr. Z
                              Kuten arvelinkin, eli ei ole mitään herätevirran katkaisijaa.
                              Remppaäijä väitti kivenkovana että se katkaisija (joka on kyllä hanskalokerossa) on "tappokatkaisija", on joo periaatteessa, se estää airbagin laukeamisen, muauahah..

                              Eli perimmäistä syytä ei siis löytynyt. Nyt auto toimii taas ihan kuin ennen.

                              Juu, ja se airbagin pois kytkevä katkaisija on Belgian pojan virityksiä.

                              Mikähän voisi aiheuttaa starttaamattomuus ongelman?
                              Missä veijon pajassa autosi on korjattavana??? Starttaamattomuuteen löytyy varmaan syy, kun osaa lukea vikakoodit ja kattoo mitä siellä on muistissa ollut ja mitä on resetoinnin jälkeen, eli mitkä viat on pysyviä ja mitkä käynyt siellä missäkin vaiheessa. Kyllä siellä jotain pitäis olla muistissa... Tietty jos ei liikkeessä osata käyttää laitteita/aivoja, niin sitten voi luulla vaikka kattoluukun nappulaa heittoistuimen kytkimeksi
                              Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎