Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 automaatti-ilmastointi: oikea lämpötilasäätö kaputt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ana100
    Bimmer Rookie
    • Aug 2005
    • 72

    E39 automaatti-ilmastointi: oikea lämpötilasäätö kaputt

    Siis 530dAT, 2001. Ja tällänen probleema.

    Vikakoodi on "oikeanpuolen lämpötilansäädin". Se näyttää toimivan mutta ei toimi, eli lukema vaihtuu kun sitä säätää, mutta sillä ei ole vaikutusta, esim. flektin nopeus ei muutu niinku vasemman puolen säädöllä kun ollaan AUTO asennossa. Lämmöt on ollut kýllä tuolla apukuskinkin paikalla aika OK so far, eli ei suurta haittaa ole ollut vielä.

    Mitä voi tehdä? Onko ohjauspaneli kaputt? Voiko sitä ite fixaa?
  • Habatsu
    Bimmer Rookie
    • Oct 2005
    • 123
    • Vantaa

    #2
    Kuules isän 523iA -96 samallainen ongelma. Vain kylmää tulee oikealta.

    Comment

    • Havis
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 1835
      • Kotona/Poissa

      #3
      Sama ilmiö minunkin E39 -96:n automaattisessa ilmastoinnissa. Voihan se olla ihan tarkoituksellinen ominaisuuskin eikä vika. Eli siis minun autossa apukuskin lämpötilaa muuttamalla puhallinnopeus ei muutu, mutta apukuskin puoleinen lämpötila seuraa jotakuinkin ohjausta -> olisko kuitenkin ihan kunnossa?
      "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

      E60 523iA -08

      Comment

      • TJJ
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2003
        • 7591
        • Jyväskylä

        #4
        Tuossa on vain yksi puhallin joten ei sen eri puolien lämpösäätöjä välttämättä pitäisikään totella, puhalluksen lisääntyminen riippuu siitä mitä tietoja ilmastointi saa lämpöantureilta, miten suuri lämpöero yritetään saada aikaan ja tietysti myös siitä millaisella teholla puhallin jo toimii. Lisäksi lämmön säätöhän vaikuttaa eniten jalkatilaan tulevaan lämpöön joten kokeile sieltä ensin. Sitten jos oikealta tulee vain kylmää, on autossa vika, siitä on ollut täällä palstalla juttua aika runsaasti, search auttaa.
        E39 528iA

        Comment

        • 525TDS Touring
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2004
          • 483
          • Sahalahti

          #5
          Originally posted by Havis
          Sama ilmiö minunkin E39 -96:n automaattisessa ilmastoinnissa. Voihan se olla ihan tarkoituksellinen ominaisuuskin eikä vika. Eli siis minun autossa apukuskin lämpötilaa muuttamalla puhallinnopeus ei muutu, mutta apukuskin puoleinen lämpötila seuraa jotakuinkin ohjausta -> olisko kuitenkin ihan kunnossa?
          On kunnossa, itsekin alussa luulin, että puhallinnopeus muuttuu repsikanpuoleltakin, mutta ei sen kuulu muuttua. (E39-vm.98)
          Ex-525TDSa Touring -98
          Ex-MB E220T CDi -02
          E61 520D -09
          F11 518d -16

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎