Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 osamatkamittarissa outo punainen piste?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 540iA
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2005
    • 241
    • Klaukkala

    E39 osamatkamittarissa outo punainen piste?

    Kuka tietää mikä on se pieni punainen piste trippimittarin km ja itse lukeman välissä?
    Eilen nimittäin syttyi ekan kerran ja ohjekirja ei tiedä siitä mitään.

    Auto siis E39 10/96 540iA
    Tanzanite Blue F83 Competition. San Remo green i4 M50.
    ex-523i. Ex-540iA. ex-E91 330dA xDrive.ex-330Ci. ex-F11 M550D. ex-Z3M coupe. ex- E30 325 Cabrio.
  • TJJ
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2003
    • 7591
    • Jyväskylä

    #2
    Onko se tuossa kuvatun mukainen:
    E39 528iA

    Comment

    • 540iA
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2005
      • 241
      • Klaukkala

      #3
      Ei oikeen kuulosta samalta.

      Se piste on siis trippimittarissa ja punainen.

      Trippimittarissa lukee km, sit on tää piste ja sitten itse lukema.

      Ei matkamittarin ja trippimittarin välissä.
      Tanzanite Blue F83 Competition. San Remo green i4 M50.
      ex-523i. Ex-540iA. ex-E91 330dA xDrive.ex-330Ci. ex-F11 M550D. ex-Z3M coupe. ex- E30 325 Cabrio.

      Comment

      • Jusaus
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 1124
        • Kajaani

        #4
        E34:ssa se merkkas sitä että kilometrilukema ei pitäisi paikkaansa, jos ruuvaus oli tehty huolimattomasti tjt...
        Nyk: GSX1300R -00
        Ex:E61 525ia -06, E39 528i -00 M-Sport, E34 540ia -92, E30 Cabrio M50B25, E34 535i, E30 325i Cabrio, E34 520i 24V-
        ---------------------------------------------
        -Official member of BTCF-Sauna Team-
        ---------------------------------------------

        Comment

        • mailman
          BTCF Member
          • Jul 2003
          • 8003
          • Vantaa

          #5
          Originally posted by Jusaus
          E34:ssa se merkkas sitä että kilometrilukema ei pitäisi paikkaansa, jos ruuvaus oli tehty huolimattomasti tjt...
          Eikös tää nyt ollu ihan täysin urbaanilegenda?
          G01 ///M40i '19
          F48 xDrive20i ///M-Sport '18
          E39 ///M5 '00

          Comment

          • Jusaus
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2004
            • 1124
            • Kajaani

            #6
            Originally posted by mailman
            Eikös tää nyt ollu ihan täysin urbaanilegenda?
            En tiedä siitä, voi ollakkin, mutta mikä ihme se sitten on?
            Nyk: GSX1300R -00
            Ex:E61 525ia -06, E39 528i -00 M-Sport, E34 540ia -92, E30 Cabrio M50B25, E34 535i, E30 325i Cabrio, E34 520i 24V-
            ---------------------------------------------
            -Official member of BTCF-Sauna Team-
            ---------------------------------------------

            Comment

            • 540iA
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2005
              • 241
              • Klaukkala

              #7
              Tarkennuksena ettei autoon ole tehty mitään mittarinvaihtoa tai mitään muutakaan nyt kun se piste sinne syttyi.
              Ainoastaan virta ollu aika vähissä kun startannut.
              Tanzanite Blue F83 Competition. San Remo green i4 M50.
              ex-523i. Ex-540iA. ex-E91 330dA xDrive.ex-330Ci. ex-F11 M550D. ex-Z3M coupe. ex- E30 325 Cabrio.

              Comment

              • TJJ
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2003
                • 7591
                • Jyväskylä

                #8
                Kyllä se on tuo ruuvauspiste, katsopa täältä kuvia niin huomaat ettei siellä ole kuin yksi piste joka on juuri tuo sama kuin sinulla: http://kotisivu.suomi.net/taskisa/pikselit.htm

                Ilmeisesti valomoduli tai mittari on sekaisin. Ehkä aluksi voisi kokeilla ottaa akusta maajohdon hetkeksi irti. Seuraavaksi sitten huoltoon testeriin.
                E39 528iA

                Comment

                • 540iA
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2005
                  • 241
                  • Klaukkala

                  #9
                  Niinpä näyttää olevan.
                  Mun aikana (n.vuosi) kun olen auton omistanut niin ei ole tehty mitään mittaristoon. Luulisi sen pallukan palaneen jo aiemminkin jos mittaria olisi ruuvattu. Tiedä häntä, tämähän on vain arvailua.
                  Siitä ei oo mitään tietoa mitä aikaisemmin on tehty.
                  Täytyypä koittaa irrottaa akku ensin ja katotaan sitten.
                  Akku vaihtuu itseasiassa tänään muutenkin uuteen kun ei tolla vanhalla kestä olla webasto päällä.
                  Tanzanite Blue F83 Competition. San Remo green i4 M50.
                  ex-523i. Ex-540iA. ex-E91 330dA xDrive.ex-330Ci. ex-F11 M550D. ex-Z3M coupe. ex- E30 325 Cabrio.

                  Comment

                  • TJJ
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2003
                    • 7591
                    • Jyväskylä

                    #10
                    Originally posted by 540iA
                    Mun aikana (n.vuosi) kun olen auton omistanut niin ei ole tehty mitään mittaristoon. Luulisi sen pallukan palaneen jo aiemminkin jos mittaria olisi ruuvattu.
                    Jospa pallukan eteen liimattu musta teippi irtosi nyt kovilla pakkasilla... Huollossa ne voi lukea mitä kilometrejä valomoduli näyttää eli onko siinä eroa mittariin nähden. Tai jos et et halua kuunnella huollon vinoilua niin sitten joku Carsoftin käyttäjäkin voi tuon tehdä.
                    E39 528iA

                    Comment

                    • mailman
                      BTCF Member
                      • Jul 2003
                      • 8003
                      • Vantaa

                      #11
                      Originally posted by TJJ
                      Jospa pallukan eteen liimattu musta teippi irtosi nyt kovilla pakkasilla... Huollossa ne voi lukea mitä kilometrejä valomoduli näyttää eli onko siinä eroa mittariin nähden. Tai jos et et halua kuunnella huollon vinoilua niin sitten joku Carsoftin käyttäjäkin voi tuon tehdä.
                      Edelleen, yhdestäkään pemarista ei 100% varmuudella ajettuja kilometrejä saa mistään. Asiaa puitu n+1 topicissa.
                      G01 ///M40i '19
                      F48 xDrive20i ///M-Sport '18
                      E39 ///M5 '00

                      Comment

                      • TJJ
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2003
                        • 7591
                        • Jyväskylä

                        #12
                        Originally posted by mailman
                        Edelleen, yhdestäkään pemarista ei 100% varmuudella ajettuja kilometrejä saa mistään. Asiaa puitu n+1 topicissa.
                        En ole niin väittänytkään, huollossa silti näkee mitä valomoduli näyttää ja jos siellä on selvästi eri arvot on pallukan syttymisen syy selvillä = mittari ja lcm ei keskustele. Onko sitten kumpikaan lukema oikea, on eri juttu. Eikä eri lukemat vielä välttämättä ruuvausta tarkoita, sillä valomoduli on voinut joskus hajota ja on siksi vaihdettu käytettyyn jolloin pallukka myös syttyy.
                        E39 528iA

                        Comment

                        • hannuk
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2002
                          • 2136
                          • Capital

                          #13
                          Mulla syttyi kanssa kovilla pakkasilla tuo piste, kun akku oli aivan finaalissa startatessa. Akku kävi irti ennen seuraavaa starttia ja piste oli häipynyt.
                          - BMW x5 f15 m50d "navetta"
                          - Porsche Cayenne S
                          - Range Rover Sport 3.6TDV8 HSE
                          - plus pari muuta

                          Comment

                          • 540iA
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2005
                            • 241
                            • Klaukkala

                            #14
                            No niin töistä lähtiessä piste on mystisesti hävinnyt.
                            Eli kaikki taas hetken ok.

                            Kai TJJ:n mielestä joku on käynyt liimaamassa uuden mustan teipin sen pikselin eteen

                            No leikki leikkinä.

                            Ite uskottelen ainakin et pakkasen aiheuttamia juttuja, abs ja luistonestovalokin tuikkii aina välillä.

                            Uusi 100 Ah akku haettu, virtapuoli pitäis ainakin olla kunnossa.
                            Tanzanite Blue F83 Competition. San Remo green i4 M50.
                            ex-523i. Ex-540iA. ex-E91 330dA xDrive.ex-330Ci. ex-F11 M550D. ex-Z3M coupe. ex- E30 325 Cabrio.

                            Comment

                            • Rahu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2002
                              • 6464
                              • Tuusula

                              #15
                              Tod.näköisesti joku hetkellinen virtakatkos/häikkä lcm:n ja ike:n välillä.
                              BMW Service
                              P.o4oo925441
                              [email protected]
                              Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                              Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎