Moi,
etin vanhoja threadeja mutta ei oikein vastausta.
Auto on 523i Touring, -99.
Kysymys:
Juuri kävin katsastamassa auton ja takaiskareiden arvot oli 40% ja 40%.
Ei hylkäystä.
Edellinen katsastus noin 10kk sitten, ja ok.
Onko siis syytä vaihtoon, ite en oikein huomannu ole mitään ajossa.
Lukuunottamatta oikean puolen pientä kolahtelua / tärinä jää päälle esim. kuopassa.
Ja mikä iskari merkki ja mistä hyväksi havaittu?
Kannattaako motonetin halvimmat ostaa?
Toinen kyssäri:
Mikä olis hyvä jousi eteen madallukseen?
Kesärenkaat 235/40/18, muistaakseni vanteet on 8 tuumaa leveät edessä.
Eli pystyykö madaltamaan tuolla renkaalla, tai kannattaako ylipäänsä?
Vielä kyssäri:
Oikea ajovalo osoittaa vähän ylöspäin, millä sen ite suuntaa? Joku ruuvi tms.?
Kiitos vastauksista!
EDIT:
No, heti löyty vastausta ekaan kyssäriin, paitsi että mulla antoi katsastuksessa lämpimällä kelillä ok luvut, ja nyt pienellä pakkasella tuon 40% molemmat.
Tiedossa oleva asia! Katsastuskonttoreiden iskaritesterit ei pysty mittamaan E39 touringin takaiskareita! Ainoa asia josta pystyvät hylkäämään on liian iso ero saman akselin iskarien välillä!
Uudella Sachs Performance alustalla tehdyt mittaukset. Hylkäysraja 40%..:
etupää: v 75%, o 73%
takapää: v 36%, o 36%
Ja nämä tehty Ouluntarvikkeen pihalla sellaisessa kiertävässä "peräkärry" testerissä. Kuulemma vakioalustalle antaa yleensä n. 18% takapäälle...
Lakeuden Katsastuksen Kempeleen konttorilla antoi muistaakseni 32% takaiskareille.
Viime talvena vanhoilla originaali sport takaiskareilla antoi -20c pakkasella jotain 50% takapäälle samalla konttorilla. Edellisenä kesänä maahantuonti katsastuksessa 27%. Ja ne iskarit oli ihan paskat! männät valui omia aikojaan sisään, kun otin irti..
Eli niistä testeistä ei ole mitään taikaa E39 touringin takaiskarien mittauksessa.
Eri asia sitten onkin, onko testerit tavallaan oikeassa, eli onko E39 Touringin perän suunnittelu mennyt niin pahasti persiilleen, ettei iskarit vaimenna kuin sen mitä testit kertoo???? Oisko tuossa yksi syy, miksi E39 Touringista koskaan tehty M5 versiota.
etin vanhoja threadeja mutta ei oikein vastausta.
Auto on 523i Touring, -99.
Kysymys:
Juuri kävin katsastamassa auton ja takaiskareiden arvot oli 40% ja 40%.
Ei hylkäystä.
Edellinen katsastus noin 10kk sitten, ja ok.
Onko siis syytä vaihtoon, ite en oikein huomannu ole mitään ajossa.
Lukuunottamatta oikean puolen pientä kolahtelua / tärinä jää päälle esim. kuopassa.
Ja mikä iskari merkki ja mistä hyväksi havaittu?
Kannattaako motonetin halvimmat ostaa?
Toinen kyssäri:
Mikä olis hyvä jousi eteen madallukseen?
Kesärenkaat 235/40/18, muistaakseni vanteet on 8 tuumaa leveät edessä.
Eli pystyykö madaltamaan tuolla renkaalla, tai kannattaako ylipäänsä?
Vielä kyssäri:
Oikea ajovalo osoittaa vähän ylöspäin, millä sen ite suuntaa? Joku ruuvi tms.?
Kiitos vastauksista!
EDIT:
No, heti löyty vastausta ekaan kyssäriin, paitsi että mulla antoi katsastuksessa lämpimällä kelillä ok luvut, ja nyt pienellä pakkasella tuon 40% molemmat.
Tiedossa oleva asia! Katsastuskonttoreiden iskaritesterit ei pysty mittamaan E39 touringin takaiskareita! Ainoa asia josta pystyvät hylkäämään on liian iso ero saman akselin iskarien välillä!
Uudella Sachs Performance alustalla tehdyt mittaukset. Hylkäysraja 40%..:
etupää: v 75%, o 73%
takapää: v 36%, o 36%
Ja nämä tehty Ouluntarvikkeen pihalla sellaisessa kiertävässä "peräkärry" testerissä. Kuulemma vakioalustalle antaa yleensä n. 18% takapäälle...
Lakeuden Katsastuksen Kempeleen konttorilla antoi muistaakseni 32% takaiskareille.
Viime talvena vanhoilla originaali sport takaiskareilla antoi -20c pakkasella jotain 50% takapäälle samalla konttorilla. Edellisenä kesänä maahantuonti katsastuksessa 27%. Ja ne iskarit oli ihan paskat! männät valui omia aikojaan sisään, kun otin irti..
Eli niistä testeistä ei ole mitään taikaa E39 touringin takaiskarien mittauksessa.
Eri asia sitten onkin, onko testerit tavallaan oikeassa, eli onko E39 Touringin perän suunnittelu mennyt niin pahasti persiilleen, ettei iskarit vaimenna kuin sen mitä testit kertoo???? Oisko tuossa yksi syy, miksi E39 Touringista koskaan tehty M5 versiota.
Comment