Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 10"x17" vanteen ET

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jarde
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2005
    • 446
    • Oulu

    E39 10"x17" vanteen ET

    Olen aikeissa ostaa 17" Artecin MS vanteet. Eteen tulisi 8" lev. 235/45 renkaalla ja taakse 10" lev. 255/40 renkaalla. ET lukemat olis etu 18 ja taka 16. Autoon tulee myös Eibach 30/20-25 madaltavat jouset.
    Kysymys kuulikin, että mahtuuko nuo takarattaat pyörimään ilman kaarien muokkausta? Auton ohjekirjassa ilmoitetaan 9x17"(255/40) takavanteelle et:ksi 26!
    E46 320d sedan vm-02
    museopeli: Isuzu Bellett 1500 vm-68
  • Koolj_bmw4life
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2002
    • 711
    • Salo,SUOMI

    #2
    Eiköhän mahdu, pienellä levittämisellä sit ainakin mahtuu. Mutta tämä riippuu myös pitkälti siitä mitä merkkiä renkaat ovat... se että 255/40/17 seisoo kyljessä, ei kerro kaikkea.. Esim. Falken, todella kapeita.. ja continental todella "leveät"..

    Comment

    • Jarde
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2005
      • 446
      • Oulu

      #3
      Originally posted by Koolj_bmw4life
      Eiköhän mahdu, pienellä levittämisellä sit ainakin mahtuu. Mutta tämä riippuu myös pitkälti siitä mitä merkkiä renkaat ovat... se että 255/40/17 seisoo kyljessä, ei kerro kaikkea.. Esim. Falken, todella kapeita.. ja continental todella "leveät"..
      Tulossa olis Fuldan Carat Extremot.
      E46 320d sedan vm-02
      museopeli: Isuzu Bellett 1500 vm-68

      Comment

      • Robi
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2002
        • 7606
        • Vantaa

        #4
        Mitä suurimmalla todennäköisyydellä joutuu levittämään kaarta. 10x18 et 24 menee matalaan E39:iin juuri ja juuri..kun auto on ylhäällä niin vanne ottaa sisälokasuojaan kiinni ja kun auton laskee alas niin pyörä mahtuu kaaria levittämättä. Eli kaiken järjen mukaan sama et-luku olisi suotava myös 17" vanteelle. Mutta 8mm ulommas kun tulee niin kaarta joutuu levittämään vähintään sentin ulospäin...mahdollisesti enemmän.

        Edit...hiukan typoja
        Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
        Tiedustelut priva tai 0452210069

        Current
        E61 530d
        E39 530d
        E39 520iA
        E46 330xd
        E28 528i

        Comment

        • Jarde
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2005
          • 446
          • Oulu

          #5
          Originally posted by Robi
          Mitä suurimmalla todennäköisyydellä joutuu levittämään kaarta. 10x18 et 24 menee matalaan E39:iin juuri ja juuri..kun auto on ylhäällä niin vanne ottaa sisälokasuojaan kiinni ja kun auton laskee alas niin pyörä mahtuu kaaria levittämättä. Eli kaiken järjen mukaan sama et-luku olisi suotava myös 17" vanteelle. Mutta 14mm ulommas kun tulee niin kaarta joutuu levittämään vähintään sentin ulospäin...mahdollisesti enemmän.
          No perskeles, täytyy varmaan harkita muita vanteita. On noissa kaarien muokkaamisessa liikaa työtä. Noissa vanteissa vaan olis ollut jo ihan kivasti "huulta"(myyjän mukaan 100mm)!

          Hetkinen, eikös tuon et24 ja et16 erotus ole 8mm? Kiinni se taitaa silti ottaa? Miten noita kaaria levitetää, vai riittääkö sen taitoksen taivutus/rälläköinti?
          Last edited by Jarde; 15-02-2006, 22:49.
          E46 320d sedan vm-02
          museopeli: Isuzu Bellett 1500 vm-68

          Comment

          • henri
            BTCF Member
            • Aug 2002
            • 5752
            • Kiuruvesi/Iisalmi

            #6
            Originally posted by Jarde
            No perskeles, täytyy varmaan harkita muita vanteita. On noissa kaarien muokkaamisessa liikaa työtä. Noissa vanteissa vaan olis ollut jo ihan kivasti "huulta"(myyjän mukaan 100mm)!
            tuli vaan mieleen, että missäs on Oulua lähin paikka missä muokkaavat niitä kaaria...Kuopiossa pitäs olla JP-Autotuningilla, mutta onko lähempänä? Nimittäin jos on, niin sitte ei tosiaankaan oo paha homma leventää kaaria sillä koneella, eikä oo tyyristäkään hommaa
            Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
            Ex. E30 320i 2d GTS -88


            E46 330Cd (projekti V.2)


            ----------------------------

            Comment

            • Juhis
              BTCF Honorary Member
              • Jul 2002
              • 19178
              • -

              #7
              Originally posted by Jarde
              No perskeles, täytyy varmaan harkita muita vanteita. On noissa kaarien muokkaamisessa liikaa työtä. Noissa vanteissa vaan olis ollut jo ihan kivasti "huulta"(myyjän mukaan 100mm)!

              Hetkinen, eikös tuon et24 ja et16 erotus ole 8mm? Kiinni se taitaa silti ottaa? Miten noita kaaria levitetää, vai riittääkö sen taitoksen taivutus/rälläköinti?
              Kun molemmat vanteet on 10" leveitä, et 24 ja et 16 ero on tottakai se, että et 16 vanne tulee tuon mainitsemasi 8mm ulommas. Ei muuta kuin vanteet tilaukseen ja käyt tarvittaessa pokkaamassa kaaria jossakin alan firmassa, josta kyseinen laite löytyy.

              Totta kai kaarta VOI rälläköidä, mutta ehdottomasti järkevämpi käydä levittämässä karta siihen tarkoitetulla laitteella. Siinä taitetaan ensin se vaakasuora osa kiinni lokasuojaan ja kaarta saa myös samalla tulemaan ulospäin varmasti sen verran, että nuo suunnittelemasi vanteet mahtuu alle.
              All good things come to those who wait.

              Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

              Sound Factory Bar & Nightclub

              Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

              Comment

              • Jarde
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2005
                • 446
                • Oulu

                #8
                Originally posted by Juhis
                Kun molemmat vanteet on 10" leveitä, et 24 ja et 16 ero on tottakai se, että et 16 vanne tulee tuon mainitsemasi 8mm ulommas. Ei muuta kuin vanteet tilaukseen ja käyt tarvittaessa pokkaamassa kaaria jossakin alan firmassa, josta kyseinen laite löytyy.

                Totta kai kaarta VOI rälläköidä, mutta ehdottomasti järkevämpi käydä levittämässä karta siihen tarkoitetulla laitteella. Siinä taitetaan ensin se vaakasuora osa kiinni lokasuojaan ja kaarta saa myös samalla tulemaan ulospäin varmasti sen verran, että nuo suunnittelemasi vanteet mahtuu alle.
                Onko kaikissa e39:ssä jo valmiiksi taitettu tuota vaakasuoraa osaa, kun mulla näytti olevan yläosasta jokin matkaa taivutettu, vai onko saksanpoika taittanut valmiiksi?
                E46 320d sedan vm-02
                museopeli: Isuzu Bellett 1500 vm-68

                Comment

                • Zoui
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2003
                  • 6350
                  • Tampere

                  #9
                  Originally posted by Robi
                  Mitä suurimmalla todennäköisyydellä joutuu levittämään kaarta. 10x18 et 24 menee matalaan E39:iin juuri ja juuri..kun auto on ylhäällä niin vanne ottaa sisälokasuojaan kiinni ja kun auton laskee alas niin pyörä mahtuu kaaria levittämättä. Eli kaiken järjen mukaan sama et-luku olisi suotava myös 17" vanteelle. Mutta 14mm ulommas kun tulee niin kaarta joutuu levittämään vähintään sentin ulospäin...mahdollisesti enemmän.
                  Kuulostaa lupaavalta, kun alle pitäisi saada 10x20" et22...
                  Elämä on pihakivestä.

                  Comment

                  • Juhis
                    BTCF Honorary Member
                    • Jul 2002
                    • 19178
                    • -

                    #10
                    Originally posted by Zoui
                    Kuulostaa lupaavalta, kun alle pitäisi saada 10x20" et22...
                    Kyllä kai noin kapeat vanteet menee alle helposti! Jos laitat oikean rengaskoon eli tarpeeksi kapean ja matalaprofiilisen renkaan, niin tuskinpa tulee huolia. Korkeintaan mutkat Autotekillä kaarien pokkauksessa. Eihän sillä ole mitään väliä, vaikka vanteet on 20" - vanteen leveys, ET ja renkaan kokohan sen sopivuuden ratkaisee loppupelissään..
                    All good things come to those who wait.

                    Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                    Sound Factory Bar & Nightclub

                    Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                    Comment

                    • Zoui
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2003
                      • 6350
                      • Tampere

                      #11
                      Originally posted by Juhis
                      Kyllä kai noin kapeat vanteet menee alle helposti! Jos laitat oikean rengaskoon eli tarpeeksi kapean ja matalaprofiilisen renkaan, niin tuskinpa tulee huolia. Korkeintaan mutkat Autotekillä kaarien pokkauksessa. Eihän sillä ole mitään väliä, vaikka vanteet on 20" - vanteen leveys, ET ja renkaan kokohan sen sopivuuden ratkaisee loppupelissään..
                      No, renkaana toimii 285/25, kaiketi riittävän kapea
                      Elämä on pihakivestä.

                      Comment

                      • Juhis
                        BTCF Honorary Member
                        • Jul 2002
                        • 19178
                        • -

                        #12
                        Originally posted by Zoui
                        No, renkaana toimii 285/25, kaiketi riittävän kapea
                        10" vanteelle 285 leveä rengas? Itse olen laittanut yleensä 245-255 leveitä renkaita 10" vanteelle. Ja kapeimmillaan 235 ja leveimmillään 265.
                        All good things come to those who wait.

                        Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                        Sound Factory Bar & Nightclub

                        Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                        Comment

                        • Robi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2002
                          • 7606
                          • Vantaa

                          #13
                          Originally posted by Zoui
                          No, renkaana toimii 285/25, kaiketi riittävän kapea
                          Kyllähän ton tonne mahtumaan saa...vähän joutuu varmasti levittelemään kaarta kun 10" vanteelle 285 kumi...kumi tulee pystyyn siihen vanteelle niin ottaa melko varmasti kiinni ilman levitystä.
                          Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
                          Tiedustelut priva tai 0452210069

                          Current
                          E61 530d
                          E39 530d
                          E39 520iA
                          E46 330xd
                          E28 528i

                          Comment

                          • Jarde
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2005
                            • 446
                            • Oulu

                            #14
                            Kaarien pokkaus

                            Onko Oulun seudulla liikettä mitkä tekee noita kaarien pokkausta?

                            Ja onko teidän autoissa(E39) takakaaren yläosasta taitettu sitä vaakasuoraa osaa?
                            E46 320d sedan vm-02
                            museopeli: Isuzu Bellett 1500 vm-68

                            Comment

                            • jakkeri530d
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2004
                              • 231
                              • Oulu

                              #15
                              kyllä se kaaren yläosa on taitettu ihan tehtaalla jo. ainakin itselläni ja veljeni e39:ssä.
                              Ex. Bmw 520iA Touring -01/02
                              Ex. Ford Mondeo 1.8 Trend -02
                              Ex. MB C 200cdi farkku -03
                              Ex. Bmw 540iA T -98/99
                              Ex. Audi a6 2.8 quattro -98
                              Ex. Bmw 530dA -99 (r.i.p)

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎