Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 540iA käyntihäiriö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Robi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2002
    • 7606
    • Vantaa

    E39 540iA käyntihäiriö

    Kaverilla on -97 540iA jossa outo käyntihäiriö. Auto toimii normaalisti, mutta kun nopeuden nostaa yli 140km/h niin auto rupeaa röpöttämään ja myös tyhjäkäynti on epätasainen. Aivan kuin pari sylinteriä olisi pois pelistä. Auto siis tärisee ja käyntiääni on sellainen "bopbopbop" tyylinen

    Luettiin vikakoodeja siitä ja löytyi jokunen vikakin.

    Lisäksi autossa jokin häiriö jossa mm sisävalot ja parkit vilkkuu kun auto on käynnissä. Ja bonuksena puhallinautomatiikka sekoilee. Eli puhallusnopeus muuttuu "mielivaltaisesti" mutta siihen löytynee syy ton "temperature control wheel right":in viasta joka ei poistunut nollaamalla vikakoodejakaan.
    Attached Files
    Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
    Tiedustelut priva tai 0452210069

    Current
    E61 530d
    E39 530d
    E39 520iA
    E46 330xd
    E28 528i

  • TJJ
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2003
    • 7591
    • Jyväskylä

    #2
    Originally posted by Robi
    Ja bonuksena puhallinautomatiikka sekoilee. Eli puhallusnopeus muuttuu "mielivaltaisesti" mutta siihen löytynee syy ton "temperature control wheel right":in viasta joka ei poistunut nollaamalla vikakoodejakaan.
    Minulla on eBaysta ostetussa säätöyksikössä sama vika mutta puhallin toimii silti ihan normaalisti joten ehkä tuo vika johtuukin puhaltimen "siilistä".
    E39 528iA

    Comment

    • Robi
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2002
      • 7606
      • Vantaa

      #3
      Originally posted by TJJ
      Minulla on eBaysta ostetussa säätöyksikössä sama vika mutta puhallin toimii silti ihan normaalisti joten ehkä tuo vika johtuukin puhaltimen "siilistä".
      Jep...eli se siis puhaltaa välillä pienellä teholla ja välillä kovalla teholla vaikka olisi säädetty täysille.
      Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
      Tiedustelut priva tai 0452210069

      Current
      E61 530d
      E39 530d
      E39 520iA
      E46 330xd
      E28 528i

      Comment

      • Koolj_bmw4life
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2002
        • 711
        • Salo,SUOMI

        #4
        itselläni samanlaista ongelmaa ilmeni tossa viime kesän lopulla tuon ilmastoinnin kanssa.. nyt kun huhtikuussa auto taas ajoon, niin pitää tutkia.
        Last edited by Koolj_bmw4life; 18-02-2006, 19:54.

        Comment

        • Sami
          BTCF Member
          • Oct 2002
          • 1332
          • Kajaani

          #5
          Originally posted by Robi
          Kaverilla on -97 540iA jossa outo käyntihäiriö. Auto toimii normaalisti, mutta kun nopeuden nostaa yli 140km/h niin auto rupeaa röpöttämään ja myös tyhjäkäynti on epätasainen. Aivan kuin pari sylinteriä olisi pois pelistä. Auto siis tärisee ja käyntiääni on sellainen "bopbopbop" tyylinen

          .
          Itse alkaisin vian tutkimisen ilmamassamittarista....Kun niissä ollut vikaa noissa koneissa...Eli melkein oskiloskoopilla mitata mitä sieltä tulee...Ompahan ainakin yksi vian aiheuttaja tarkastettu...Muuten kuullostaa tosi oudolta vialta...? Puolavikakin ehkä tulisi esiin paremmin siinä 1000-1500 rpm...

          Comment

          • Robi
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2002
            • 7606
            • Vantaa

            #6
            Originally posted by Sami
            Itse alkaisin vian tutkimisen ilmamassamittarista....Kun niissä ollut vikaa noissa koneissa...Eli melkein oskiloskoopilla mitata mitä sieltä tulee...Ompahan ainakin yksi vian aiheuttaja tarkastettu...Muuten kuullostaa tosi oudolta vialta...? Puolavikakin ehkä tulisi esiin paremmin siinä 1000-1500 rpm...
            Ilmamassamittaria mekin veikattiin...mutta löytyyköhän mahdollisesti joku muukin mahdollinen aiheuttaja...Autossa siis myös joku sähköhäiriö joka saa parkit ja sisävalot vilkkumaan tyhjäkäynnillä.
            Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
            Tiedustelut priva tai 0452210069

            Current
            E61 530d
            E39 530d
            E39 520iA
            E46 330xd
            E28 528i

            Comment

            • Rahu
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2002
              • 6464
              • Tuusula

              #7
              Eipä tuossa näytä mitään erikoista vikaa olevan. Nollasitko vikakoodit ja katoitko sen jälkeen uudestaan?

              Tuo temperature control wheel tulee 99%:sti kaikista E39:stä joten siinä ei ole vika vaan siilissä 99% tod.näköisyydellä.

              Kokeile ilmamassamittarista otta töpseli irti ja koikeilkaa sitten tekeekö vielä samaa vaiko ei.
              BMW Service
              P.o4oo925441
              [email protected]
              Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
              Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

              Comment

              • Stone
                BTCF Member
                • Jan 2005
                • 4074
                • Helsinki

                #8
                Itsellä on ilmamassamittari rikki ja se oireili epämääräisellä pätkimisellä.
                Ottakaa se ilmamassamittarin liitin irti niin selviää onko vika siinä.
                E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                VW Pornstarter (työjuhta)
                Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                Finnmaster T8







                Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                Comment

                • Robi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2002
                  • 7606
                  • Vantaa

                  #9
                  Originally posted by Rahu
                  Eipä tuossa näytä mitään erikoista vikaa olevan. Nollasitko vikakoodit ja katoitko sen jälkeen uudestaan?

                  Tuo temperature control wheel tulee 99%:sti kaikista E39:stä joten siinä ei ole vika vaan siilissä 99% tod.näköisyydellä.

                  Kokeile ilmamassamittarista otta töpseli irti ja koikeilkaa sitten tekeekö vielä samaa vaiko ei.
                  Nollasin kaikki ja noi tuli takasin lukuunottamatta tota instrument cluster erroria. Pitää repiä se töpseli irti ja kokeilla. Mitä sen pitäis tehdä/olla tekemättä kun piuha on irti?
                  Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
                  Tiedustelut priva tai 0452210069

                  Current
                  E61 530d
                  E39 530d
                  E39 520iA
                  E46 330xd
                  E28 528i

                  Comment

                  • Stone
                    BTCF Member
                    • Jan 2005
                    • 4074
                    • Helsinki

                    #10
                    Originally posted by Robi
                    Nollasin kaikki ja noi tuli takasin lukuunottamatta tota instrument cluster erroria. Pitää repiä se töpseli irti ja kokeilla. Mitä sen pitäis tehdä/olla tekemättä kun piha on irti?
                    Liitin kun irroitetaan kylmänä saa aika reilusti löpöä, joten hieman kankeaa ajoa ennenkuin kone lämpiää. Lämpimänä ei mitään havaittavissa olevaa eroa normaaliin. Näin siis mulla
                    E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                    VW Pornstarter (työjuhta)
                    Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                    Finnmaster T8







                    Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                    Comment

                    • Robi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2002
                      • 7606
                      • Vantaa

                      #11
                      Originally posted by reddewil
                      Nyt tulee kokeilemisen arvoinen veikkaus! Tää on todettu ja toimii!
                      Nokan asentotunnistin!
                      Eli kylmänä lähtee ku orava puusta, mutta lämpimänä on ihme koomausta välillä? Joo siihen 200km/h asti menee ku nätisti lähtee -20c ajamaan ja kun kone lämpee niin ei sitten millään (vaan 248hv pelissä), ja pyttyjä tippuu... Vaihtakaa toi anturi, niin vot, kumit katuun... Vai mitä HEMI, paitsi että m5 perän ja lastun se vielä vaatis...
                      No..ei se nyt ihan noinkaan mene... eli auto toimii hyvin jos ei nosta nopeutta yli sen 140km/h mittarin mukaan. Jos sen ylittää niin katoaa tehot osittain ja tyhjäkäynnillä röpeltää...

                      Eipä sen puoleen että sillä mitään merkitystä täällä kotosuomessa olisi, mutta kun kaveri on lähdössä Saksassa käymään niin saattaa jo häiritäkin...siihen mennessä pitäisi saada auto kuntoon.
                      Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
                      Tiedustelut priva tai 0452210069

                      Current
                      E61 530d
                      E39 530d
                      E39 520iA
                      E46 330xd
                      E28 528i

                      Comment

                      • Robi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2002
                        • 7606
                        • Vantaa

                        #12
                        Jännää tää foorumi bugittaa...mun postaus Reddewilin Quoten kanssa meni jotenkin Quotatun tekstin edelle. Mistäköhän mahtaa johtua

                        niinkuin näköjään tämäkin
                        Attached Files
                        Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
                        Tiedustelut priva tai 0452210069

                        Current
                        E61 530d
                        E39 530d
                        E39 520iA
                        E46 330xd
                        E28 528i

                        Comment

                        • reddewil
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2003
                          • 3015
                          • West Coast

                          #13
                          Nyt tulee kokeilemisen arvoinen veikkaus! Tää on todettu ja toimii!
                          Nokan asentotunnistin!
                          Eli kylmänä lähtee ku orava puusta, mutta lämpimänä on ihme koomausta välillä? Joo siihen 200km/h asti menee ku nätisti lähtee -20c ajamaan ja kun kone lämpee niin ei sitten millään (vaan 248hv pelissä), ja pyttyjä tippuu... Vaihtakaa toi anturi, niin vot, kumit katuun... Vai mitä HEMI, paitsi että m5 perän ja lastun se vielä vaatis...
                          ...

                          Comment

                          • TJJ
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2003
                            • 7591
                            • Jyväskylä

                            #14
                            Originally posted by Rahu
                            Tuo temperature control wheel tulee 99%:sti kaikista E39:stä joten siinä ei ole vika vaan siilissä 99% tod.näköisyydellä.
                            Ahaa, eli saksalainen möi minulle sittenkin ehjän säätöyksikön..? Alkuperäisellä ei tuota vikaa tule mutta tuolla toisella, jossa on taukotuuletuksen releen ohjaus, tulee tuo vika. Mikähän tuo "temperature control wheel" edes on sillä eihän tuossa mitään säätöpyörää ole. Ettei tuo olisikin bugi carsoftin modulien tunnistuksessa, vanhassa E38:ssahan taisi olla tuollaiset? Oletko nähnyt DIS:in diagnoosia sellaisesta E39:istä jossa tuo virhe näkyy?
                            E39 528iA

                            Comment

                            • Rahu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2002
                              • 6464
                              • Tuusula

                              #15
                              Originally posted by TJJ
                              Ahaa, eli saksalainen möi minulle sittenkin ehjän säätöyksikön..? Alkuperäisellä ei tuota vikaa tule mutta tuolla toisella, jossa on taukotuuletuksen releen ohjaus, tulee tuo vika. Mikähän tuo "temperature control wheel" edes on sillä eihän tuossa mitään säätöpyörää ole. Ettei tuo olisikin bugi carsoftin modulien tunnistuksessa, vanhassa E38:ssahan taisi olla tuollaiset? Oletko nähnyt DIS:in diagnoosia sellaisesta E39:istä jossa tuo virhe näkyy?
                              Joo tod. näköisesti se on ihan ehjä vaikka se sen vian siihen antaakin, olen yhdessä toisessakin E39:ssä huomannut "ehjän" airco:n omani lisäksi ja kaikissa muissa on ollut tuo sama vika mutta ei niissä toiminnassa mitään vikaa kuitenkaan ole ollut.

                              Eilen testailtiin bmw:n omalla diagnostiikka systeemeillä ja tarkoitus oli juuri selvittää tuo mystinen "bugi" mutta kaveri kellä tuo vika on niin jätti tulematta joten ei voitu todeta että mitä bmw:n diagnostiikka olisi viasta sanonut.
                              BMW Service
                              P.o4oo925441
                              [email protected]
                              Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                              Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎